Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  mislyd fra bagenden???

Tags:
No tags yet.

(permalink) sven56 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hej

(starter lige med at pointere at jeg ikke har den store forstand på biler, så håber nogle kan hjælpe mig)

jeg skulle ud og køre en tur i min bobbel og fra start var der en mislyd "som ikke plejer at være der", som kom fra bagenden af bilen (bagtøjet).

det lyder som en slags skrabe/ skratte lyd (mest som en skrabe lyd) når bilen kører, som noget rusten der kører rundt eller slider mod hinanden, lidt svært at beskrive lyden i ord. tror lyden kommer fra højre bagende af bilen.

jeg afmonterede højre bagdæk, for at se om jeg kunne lokalisere problemet, men kunne ikke se det helt store, så som at dækket skrabede på skærmen eller noget. Men der var hul på manchetterne i begge sider, som billederne også viser. kan dette være problemet? at der eventuelt er kommet vand eller skidt derind? og at det derved har beskadiget nogle lejer o lign?

eller kan der være kommet skidt i tromlerne/ bremserne, som kan give en skrabelyd?

eller har nogen et forslag til hvad det kunne være??

håber i kan hjælpe:)

mvh
sven

DSC00693.jpg
DSC00699.jpg
DSC00693.jpg

-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
nye manchetter og lidt gearolie kunne måske hjælpe..der er jo hul i manchetterne så olien kan løbe ud

J
(permalink) sven56 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ps. jeg tyrede noget fedt ind i manchetterne/ hullerne, håber ikke det gør skade frem for at hjælpe..
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) sven56 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
okey, så manchetterne skal være fyldt med olie normalt??
er det noget skidt at køre videre inden man for det lavet?
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det er da for vildt det der... der er jo ingen olie på din gearkasse når nu dine manchetter er defekte.
Jeg undrer mig lidt over at 2.5 liter gearkasseolie kan forsvinde uden at alarmklokkerne begynder at ringe ??!!

prøv at skift manchetterne og fyld olie på gearkassen igen, og se så om du kan leve med alle de lyde og defekter din gearkasse evt. måtte have efter denne "hærværksbehandling". Eller skift din gearkasse i samme omgang.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lagerchefen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej Sven ! Jeg ville skifte de manchetter omgående og dernæst kontrollere gearolien, prøv også at tage tromlerne bagpå af og kigge på bremserne. Vh. Anders.
-------------------------------------------
Dele til salg : https://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=1789
Tlf. til Anders 60 81 60 04.
(permalink) sven56 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
når man ikke har forstand på biler, må man tage problemerne hen af vejen og så lære deraf. man kommer til at bøde for det engang imellem, men sådan er livet..

dvs, at jeg teoretisk set har brændt gearkassen af?

men må vist hellere få skaffet mig nogle nye manchetter og noget gearkasse olie så. kan det rede det? mislyden kom kun i starten, men gik egentligt næsten væk igen..

men selvføl ville alarm klokkerne have ringet, hvis den have spildt 2,5l olie, men den har faktisk stort set ikke dryppet..
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) sven56 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
og hvordan kan det egentligt være at manchetterne går i stykker på denne måde?? det må jo være fordi det har ramt eller rammer mod bunden? er det fordi bilen er sænket bagtil?
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Du skrev at du ikke havde det helt vilde forstand på biler. Når du skal skifte Mancheterne . Så starter du jo med at sætte bilen på 2 bukke . Så løfter du akslen med en højtløfter så du kan få Mancheten ind mellem akselrøret og ankerhornet. Og så husk at sætte dem rigtigt . Jeg kan se at de gamle sidder rigtigt. det er min måde med det er der med garanti andre meninger om . Ps. Olien 2,5 liter 80/90 Det skal fyldes ind i proppen i venstre side brug en 17 mm umbrako nøgle bilen skal stå vandret og olien skal fyldes op til det begynder at komme ud af hullet igen
(permalink) sven56 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
tak for hjælpen big hands, helt sikkert en hjælp jeg kunne bruge..
man kan vel se hvordan de gamle manchetter er monteret og så montere de nye ligledes.
ellers skal manchettens "størst diameter ende" vel bare sidde udover? (udover gearkassen mente jeg) har ikke lige styr på udtrykkene.
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Den største diameter skal sidde på gearkassen . Hvor bor du i Jylland?
(permalink) sven56 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
det jeg mente:), burde jeg kunne finde ud af.. kommer fra horsens
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
http://classicvwparts.dk/gear_og_kobling/manchetter/gummimanchet_for_akselroer_original_pr_stk_200_da.html Bare en mulighed de kan jo også fås andre steder
(permalink) Lagerchefen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej Sven ! Prøv at kontakte Per Nielsen her på nettet, bor også i Horsens, du kan finde hans annoncer under dele alt andet. Vh. Anders
-------------------------------------------
Dele til salg : https://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=1789
Tlf. til Anders 60 81 60 04.
(permalink) sven56 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
lige præcis, har faktisk lige selv fundet dem og snakket med ham (vwclassicparts), så regner med at hente dem imorgen.. så smider jeg bilen på operationsbordet imorgen..

men heldigvis som rasser beskrev, bliver en gearkasse ikke tømt helt pga defekte manchetter, så håber jeg kan rede det.

mange tak for hjælpen:)

mvh
sven
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Lige en ting mere det er nemmest at samle mancheterne før du sætter dem på Gearkassen. Altså de skruer som holder den sammen og spændebåndene sætter du på når den sidder på gearkassen

Reply

You must log in to post.