Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Holeby-streetrace imorgen lørdag

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) reneklat Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej niels erik . jeg kommer også . sund og rask igen . jubii. mvh rene
-------------------------------------------
Tømrer&snedker
Rene Klattrup
20877359
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
husk at tage nogle billeder til os der er placeret alt for langt væk til lige at kigge forbi ;-)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har ikke kamera med, jeg er med for at køre race!!

Klasse 1 blev vundet af en luftkølet (mig!) med en tid på:
reac tid 0.059
kørt tid 8,48
total tid 8,539
Og det er en forbedring af min egen bedste tid-da den hidtil har været en total tid på 9,03 sek

Så bortset fra at der ikke er andre luftkølede som vil køre race på denne side af storebælt-så var det en herlig dag med masser af race, jeg kørte selv 12 gange!

Takker elnef mange gange for dæk og fælge- de har gjort meget til at jeg kom under 9 sek.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nååå. Det var godt. Nu skal du så love mig at barbere 3-4/10 af næste år, så er den ved at være der ;-)
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Joo-Men jeg ved ikke helt hvor jeg skal finde dem?
Udover en motor justering på rullefelt-Som jeg endnu ikke har fået lavet.
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den justering kan give mere end du lige regner med! Jeg glemmer ikke min tur ved Laulund for to somre siden... Han hentede godt 20hk mere på min gamle 1914ccm og der havde jeg haft en mekaniker til at kigge på motoren i forvejen... Så der er kun én vej til sejr og det er en helt trimmet motor/tænding. Og det kræver nu engang en justering på rullefelt... Hvor vil du få det lavet i nærheden af dig egentlig???...

Og tillykke med din personlige rekord. Det var flot...
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den justering kan give mere end du lige regner med! Jeg glemmer ikke min tur ved Laulund for to somre siden... Han hentede godt 20hk mere på min gamle 1914ccm og der havde jeg haft en mekaniker til at kigge på motoren i forvejen... Så der er kun én vej til sejr og det er en helt trimmet motor/tænding. Og det kræver nu engang en justering på rullefelt... Hvor vil du få det lavet i nærheden af dig egentlig???...

Og tillykke med din personlige rekord. Det var flot...
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
BuggyBoy skrev:
Den justering kan give mere end du lige regner med! Jeg glemmer ikke min tur ved Laulund for to somre siden... Han hentede godt 20hk mere på min gamle 1914ccm og der havde jeg haft en mekaniker til at kigge på motoren i forvejen... Så der er kun én vej til sejr og det er en helt trimmet motor/tænding. Og det kræver nu engang en justering på rullefelt... Hvor vil du få det lavet i nærheden af dig egentlig???...

Og tillykke med din personlige rekord. Det var flot...



20hk er godt nok meget at hente på justering/dysning, så er det jo alle pengene værd! ;-)
Jeg blev selv lidt skuffet da jeg havde min på rullefelt (samme sted som dig). Bilen havde 147 da den kørte ind af porten, og 147 da den kørte ud af porten igen... jeg havde jo håbet der var et par hk gemt et eller andet sted, som kunne hentes frem ved lidt tændingsjustering/dysning, men desværre nej.

Men for at passe på sin motor bør man selvfølgelig få den dyset ind.

Tillykke med tiden forøvrigt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg vil give Rasser ret her! Hvis du får 20 hk af en karburator justering-så er det godt nok en elendig indstilling du havde inden du kørte på rullefelt.

Jeg har ikke nogen mekaniker i nærheden, som jeg har tiltro til kan juster mine karburatore, så jeg har selv dyset dem ind, og justeret dem-under telefonisk vejledning med Farmer. Og det kan sikkert gøres bedre, men jeg har ikke råd til at tage en fridag og køre langt væk for at finde nogen som kan!
Jeg ved ikke hvor mange heste min motor har!! Men gætter på noget mellem 150 og 170?
Men jeg ved at den sparker r.. når jeg giver fuld gas-hvilket gør det yderst spændende at køre når vejen er våd, men rigtig sjov på tør vej.Især var det underholdende at køre mod en BMW 750-med v12 motor og ca 300 hk, ejeren så sjov ud da jeg var ca 2 sek hurtigere end hans fine BMW-Han havde ikke kørt race før- så han troede at han havde en af dagens hurtigste biler-Han kørte tidligt hjem!!

Her er dagens klasse resultater:
http://www.dhbchallenge.dk/resultater2008/holeby/klasse.pdf
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mit problem var at jeg havde købt fabriksnye karburatorer og havde monteret dem direkte "out of the box" uden at skifte dysestørrelser eller noget...

Motoren var stillet ind efter anvisningerne fra Weber med tomgangsskruen ud til den skyder og lidt ind og alt det der... Så de stod i tomgang som de skulle! Motoren lød sund og slog ikke en forkert skid... Men når den fik gas og skulle trække stod tændingen for "blødt" så jeg fik ikke den ønskede effekt der... Og dyserne passede ikke op gennem mit omdrejningsområde så blandingsforholdet var absolut ikke optimalt når den fik noget pedal... Men den skød ikke eller noget. Den havde bare et overforbrug af benzin bare man kom over tomgang...

CO-måleren gav med det samme udslag og så blev fejlen rettet. Jeg havde haft motoren ved en lokal mekaniker før for at få ham til at forsøge at stille den ind... Mekanikerens opsætning gav 82-85kh (husker det ikk præcist) og laulund gav 102 hk da han var færdig med at stille på det hele...
Så det er i hvert fald 15hk han hentede og jeg fik en meget mere responsvillig motor!!!! Det er kun til at anbefale at få motorerne stillet på rullefelt for det giver en helt anden oplevelse af motoren hvis ikke den har stået 100% optimalt.

Jeg vil til en hver tid betale de penge for at få motoren stillet og så er man sikker på at blandingsforholdet passer til motoren og ikke ødelægger noget... Så hvis det er en motor i er glade for og gerne vil passe på så få det gjort!!! Og lad være med at bruge fabriksstumper og regne med at det bare passer sammen...
(permalink) Elnef Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg fatter stadig ikke hvorfor du ikke forlænge siden har kørt den motor ind på et rullefelt ja jeg ved godt at det koster lidt kr
Men du famler i blinde som du gør det nu men op til dig om du vil vide hva der foregår og måske aldrig finder grunden til den ikke er hurtigere

Jeg satte 51,3erne fra min gamle 2,4 på min nye 3L og den kunne starte og jeg var glad kørte den så på felt for at vide hva der foregik det blev knap 230hk og det endte med 276hk da jeg kørte ved godt at jeg kune have gjort mere hjemmefra men hvorfor når der famles i blinde

(permalink) Hummel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Niels...

Vi tog turen derned og så race... Dog uden luftkølet da den lige pt. er adskildt... Men det var en rigtig god dag og din buggy går dælme godt.... Man kan nemt hører når du kører, lyden af sådan en monster af en luftkølet boxer bliver ikke overgået af nogen... :)

Og tillykke med første pladsen:) Min kammerat kom selv på 6. pladsen (Golf 2 VR6) Første gang han kører.. Så det er han glad for...

Tommy
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Niels...

Vi tog turen derned og så race... Dog uden luftkølet da den lige pt. er adskildt... Men det var en rigtig god dag og din buggy går dælme godt.... Man kan nemt hører når du kører, lyden af sådan en monster af en luftkølet boxer bliver ikke overgået af nogen... :)

Og tillykke med første pladsen:) Min kammerat kom selv på 6. pladsen (Golf 2 VR6)

Tommy
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hummel skrev:
Hej Niels...

Vi tog turen derned og så race... Dog uden luftkølet da den lige pt. er adskildt... Men det var en rigtig god dag og din buggy går dælme godt.... Man kan nemt hører når du kører, lyden af sådan en monster af en luftkølet boxer bliver ikke overgået af nogen... :)

Og tillykke med første pladsen:) Min kammerat kom selv på 6. pladsen (Golf 2 VR6)

Tommy



Mange tak-Hvorfor kom i ikke over og hilste på?
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Hummel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja ville også gerne lige have sagt hej... Men du kørte jo mere eller mindre hele tiden ;)... Men det er bestemt ikke sidste gang vi kommer til Holeby...
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så fik jeg et par små videoer , Desværre er de taget med mobiltelefon, men man kan da genkende min bil.
http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=18985

http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=18984
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Og lidt billeder:
http://flickr.com/photos/fotoarkiv/sets/72157607027416143/?page=6
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) cardude Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tillykke niels-erik jeg må jo lige kommen ned næste år og se om du virkeligt er blevet hurtigere end mig :D ellers så må jeg jo have nogle slicks.


hmm ja ærgeligt at jeg ikke har tid til noget som helst lige for tiden, kunne ellers have taget både en førsteplads og en anden plads med hjem. diesel og baghjul uden tryk klasserne (dodge ram og buggy). (bare buggyen på traileren bagpå ram'en og så af sted) men jeg regner med at når jeg nu er færdig med min uddannelse inden længe at jeg næste år har tid til at komme til alle holeby arrangementerne, sidst jeg var der var 31/03-2007 hvor jeg jo tog første pladsen hjem med buggyen og anden pladsen med dieselbilen. og jeg savner det virkeligt meget.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du skal da være velkommen igen-savner også noget mere luftkølet i klasse 1.
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!

Reply

You must log in to post.