Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Notgang til remhjul smadret...?

Tags:
No tags yet.

(permalink) andkjaer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvad gør man når notgangen på krumtappen er kvadret..?? Vi opdagede det ved at vi skulle stille tænding og syntes at remhjulets grader var helt ude i hegnet... Vi skilte det ad og så not og notgang kvadret...
Hvad gør man lige ved det? Og er denne type til pakdåse eller hvordan?
Billede000.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Man skifter krumtap.

Nej den er ikke til pakdåse, hvorfor spørger du om det ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Man kunne vel få fræst en notgang på mådsatte side af akslen og så selv lave et nyt hak ved TDC. Men det kræver selvfølgelig total adskillese af motor, så spg er om det ikke bare er nemmere og måske enda billigere (afhængig af hvilken krumtap du kører med) at skifte til en anden.

Mvh Spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så kunne man jo ligeså godt, fræse den gamle notgang op så kanterne er rene og tilpasse en ny not der så skulle fræses af i tykkelsen der hvor den passer i remskiven.
Det ville jeg gøre hvis jeg havde købt en specialkrumtap, men ikke i en std.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja, man ku få svejst den op, drejet ren og fræset ny notgang, men medmindre du selv kan, eller kender en der kan fuske det, bliver det nok dyrere end en ny krumbasker.
(permalink) andkjaer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hmm sådan noget pis!
Men da højre kant i notgangen er ubeskadiget, kunnne man så ikke bruge kanten som udgangspunkt og så 'fylde' resten op (læs:venstre, kvadrede del) med svejseren så det igen passer?

Frank:
Den skive, eller hvad det er, remhjulet støder ind imod sidder løst. Skal den det, eller betyder det at der mere galt med motoren?
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
andkjaer skrev:
Hmm sådan noget pis!
Men da højre kant i notgangen er ubeskadiget, kunnne man så ikke bruge kanten som udgangspunkt og så 'fylde' resten op (læs:venstre, kvadrede del) med svejseren så det igen passer?

Frank:
Den skive, eller hvad det er, remhjulet støder ind imod sidder løst. Skal den det, eller betyder det at der mere galt med motoren?


Den skive bliver jo spændt fast når du spænder remhjulet fast.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er en olieslynge. Der skal holde det værste væk fra olieslyngen i remskiven. Og ja som Rasser siger, den sidder løst.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad mon det endte med at løsningen blev her?? Mon det kan være noget der har indflydelse på på afstanden fra remskiven til generatoren...? Jeg har nemlig købt andkjaers bil - se link http://vwnettet.dk/topic/157273

Mvh. Kåre

(permalink) Kong Box Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hmm - løsningen var at skrue skidtet sammen og håbe på det holdt og det gjorde det så ikke har jeg lige erfaret her til aften...!

Jeg er faktisk ikke engang sikker på at der var sat en ny not i i stedet for den "kvadrede" not, og så holder det jo i hvert fald slet ikke. Er der nogen der ligger inde med sådan ny karl? (Woodruff Key Pulley).

Jeg tror faktisk heller ikke at der var den skive/olieslynge i, som skal være der, så sådan en kunne jeg også godt efterlyse...!

Håber der er nogen der kan hjælpe - det er jo lidt lidt at skulle bestille hjem fra en forhandler!

Mvh. Kåre

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

du kan da ikke sætte nyt hjul på den krumbasker kåre - den er da død , skal du noget , så sæt et org remhjul på med org not og svejs det fast i krumtappen , og kør så længe det holder , også udskift krumtappen engang når det er helt dødt - men det er noget fusk - men det kan nok godt holde lidt tid.

men sælger du bilen eller motoren med det lavet på den måde er det IKKE mig der har anbefalet det ;0)

du kan nok også skille motoren ad , svejse notgangen til , fræse den op og dreje
krumtappen af igen , men kender jeg dig ret er det ikke lige den løsning du søger.
og en ny krumtap koster nok det samme som at lave den gamle , men så skal motoren jo totalrenoveres , har du mod på det , er det nok den bedste løsning.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Uanset hvad jeg gør så er jeg nødt til at have en ny not og skive, så det håber jeg der er nogen der kan hjælpe mig med i første omgang...

Jeg regner ikke sådan lige med at bilen skal sælges, så det kommer nok til at være mig der skifter "krumbaskeren" alligevel, men jeg synes mere det er et vinterprojekt end lige nu og her, øv!

Mvh. Kåre

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

svejs remhjulet fast på krumtappen - håb på det holder resten af sæsonnen - og lav det ordentligt til vinter med en ny krumtap.

inden du svejser alt for meget , så hold øje med at det bliver ved med at være lige
kunne godt forestille mig det kan slå sig lidt når du svejser i det.

men det er som nævnt kun en nødløsning - som man feks nok ville benytte med i saharaørkenen hvis man ikke lige havde andet , og det er ikke noget jeg vil anbefale , men prøv det , måske resten af din sæson er reddet så.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg er egentlig meget glad for jeg fik skrevet "jeg regner ikke med at bilen skal sælges" - det kunne jo være man uventet fik et godt bud, haha! Men jeg savner nu stadig min splitbus...

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nok ikke i denne her tråd ;0)

du har også lavet superdeal off the century , en gang må være nok ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for dine "fuske"-tips Ib!

Håber stadig på der er nogen der kan hjælpe med en ny not og skive/slynge (evt. sende), eller ved hvor de kan købes i Odense...

Mvh. Kåre

12638.jpg

(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Kåre

Det har John da sikkert
Har du prøvet ham ?

Mvh Clausen

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har de dele du søger, men istedet for at svejse det fast ville jeg lime det med loctite, den type der er beregnet til lejefastgørelse.

René

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) micjac Member
Skrev for 15 years siden | | | |

fuskerforslag:
kunne man ikke slibe krumtap-enden firkantet,med vinkelsliber og fil medens den sidder på? efterfølgende
tilpasse en remskive dertil---med svejser og firkantfil

micjac

(permalink) jpwest Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Syns ellers nok der lyder ramaskrig når folk får en svenskerbil i hånden der er bombesvejst

Det Rene forslår er nok det bedste,få noten sat i krumtappen der hvor den skal sidde Evt. ved hjælp af Araldit læg loctite mellem ramskive og krumtap spænd det sammen og dette er KUN en nødløsning,kan det ikke holde er der kun den tunge vej tilbage.
West

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det kan ikke holde. Løsningen nu og her er, at svejjse remhjulet fast. - Og så dobbelttjekke at tændingsmærket står korrekt inden man svejser. Kør så sæsonen ud, og lav det rigtigt til vinter.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Morten03 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Kåre.

Ring lige da jeg kan køre forbi john og hente dele hvis du mangler og tage dem med til odense

24 81 11 86

Morten

-------------------------------------------
1977 Bay Bus
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak til alle for svar og idéer! Jeg har endnu ikke fået not og skive, men kører nu i sommerhus i en grøn Fiat Tipo i stedet for :-)

(permalink) Kong Box Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er der nogen der kan give mig et bud på hvad det vil koste at få skiftet krumtap på min motor? Evt. en komplet motorrenovation...?

Mvh. Kåre

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nej Kåre - vi aner jo ikke hvad der skal skiftes ud over krumtappen..
der kan jo være en hel del andre ting der bør skiftes når den er skilt ad.
derfor foreslog jeg det andet som en absolut nødløsning midlertidigt.

men kig lidt rundt på Farmers site http://morepower.dk

så er du på vej til at spore dig ind på det.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply »

You must log in to post.