Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvordan viker Camber Compensators fra CSP?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Teis Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har fundet dette på CSP's hjemmeside, men er der nogle der ved hvordan det virker, eller har prøvet dem?

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=start&wkid=8228833182

Det ser interresant ud, men virker det?

Teis
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den holder hjulene "oppe" ved hård kurvekørsel, så det inderste hjul, der ellers ville "falde ned" og få positiv camber, bliver oppe på plads.
Når du løfter bagenden på en svingakselbil, kan du også se at hjulene falder ned. Det gør de også ved hård opbremsning eller høj hastighed (over 160)

Om bilen bliver mere sidevindsfølsom ved jeg ikke. En IRS-bil der får stabilisator bagpå kører ihvertfald meget underligt ved høj hastighed.
Nogle Porsche 356 er født med camberkompensator.

Den originale "stabilisator" på type1 13-1500 68- Er IKKE en camberkompensator. Det er kompensationsfjeder, der skal kompensere HA!, for at bilen er monteret med svagere bagfjedre end en 1200. For at give bedre stabilitet ved ligeudkørsel. Type1 bliver også hævet lidt foran i 66-67 for at give bedre stabilitet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.