Jeg har fundet dette på CSP's hjemmeside, men er der nogle der ved hvordan det virker, eller har prøvet dem?
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=start&wkid=8228833182
Det ser interresant ud, men virker det?
Teis
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
Den holder hjulene "oppe" ved hård kurvekørsel, så det inderste hjul, der ellers ville "falde ned" og få positiv camber, bliver oppe på plads.
Når du løfter bagenden på en svingakselbil, kan du også se at hjulene falder ned. Det gør de også ved hård opbremsning eller høj hastighed (over 160)
Om bilen bliver mere sidevindsfølsom ved jeg ikke. En IRS-bil der får stabilisator bagpå kører ihvertfald meget underligt ved høj hastighed.
Nogle Porsche 356 er født med camberkompensator.
Den originale "stabilisator" på type1 13-1500 68- Er IKKE en camberkompensator. Det er kompensationsfjeder, der skal kompensere HA!, for at bilen er monteret med svagere bagfjedre end en 1200. For at give bedre stabilitet ved ligeudkørsel. Type1 bliver også hævet lidt foran i 66-67 for at give bedre stabilitet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.