Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  typ 3 spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) pladesmeden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
jeg er helt ny inde for vw-verden, og har et par spørgsmål om min ny ind købte typ 3 variant 1973..

1: jeg ved at det er en 1570 ccm motor der ligger i den,men hvilken type 1.2 eller 3. og hva er forskellen på de motore...?

2: hvis man nu skulle bygge den større eller tune den lidt, hvad gøre man så..? eller er der en bedre motor som ville være mere egnet til det...?

3: hvor finder jeg tekniske dataér og arbejds manueller over min model...?

jeg ved at der er en´masse kloge haveder herinde, så håber at der er nogen der kan forklare mig lidt om disse ting....

på forhånd tak peter
(permalink) vwanders Member
Skrev for 15 years siden | | | |
1. Der er ikke noget der hedder 1570 ccm, medmindre det er en hjemmebygget et-eller-andet. Standard hedder 1584 cmm, og er naturligvis type 3.
Det er samme motor som type 1 og 2, men med et andet kølesystem og med oliepind og olietrykskontakt placeret anderledes.
Men når du køber almindelige motordele hedder det grundlæggende type 1.

2. Tuning er så derfor stort set det samme som bobler og busser, men brug søgefunktionen for at blive klogere på det.

3. Køb en reparationshåndbog. Den billigste og nemmeste til at komme i gang med er Haynes manualerne. De kan købes på nettet og i boghandler.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) pladesmeden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hej vwanders

jeg var bare overbevist om at der at der stod 1570 ccm på reg attest, men er ikke i trivl om du nok ved det bedre...:-))

jeg har set på flere vw-internet sider med dele at man kan cyl-kit med en større kubik, og det så "bare" lige til at sætte på og så har man en større motor, eller skal blokken følge cyl størrelsen...?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Tyskerne bruger sommetider nogen underlige mål, hvor cylindervolumen er lidt mindre end i virkeligheden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Med undtagelse af 1641 ccm og 1679 ccm, så skal blokken bores op. Ligeså skal topstykkerne.

Men som skrevet før ang. tuning -> Søgefunktion. Der er skrevet stolpe op og stolpe ned om det..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.