Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motorproblemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg har lige lavet service på min 1500 H motor. Dvs ny olie og ventilerjustering (0,15mm). Platin er stillet ligeledes med søgerblad og den tænder ca 7-8 grader før top så den skulle jo være fin.

Jeg har haft karburatoren af og blæst den igennem og givet den nye pakninger da den var utæt. Karburatoren er nu tæt og fin. Magnetventilen fungerer desuden som den skal.

Problemer er at den er ualmindelig sløv til at komme igang. Den lugter lidt af at den kun kan holde sig kørende via acc.pumpen og når jeg aktiverer speederen så dør den ud. Jeg har prøvet at lokaliserer falsk luft med dieselstart i sådan et omfang at jeg næsten hallucinerede uden held. Når motoren kører, så tænder den fint på alle cylindre????

blandingen er justeret ved at skrue blandingsskruen i bund og så ca 3 omgange bagud igen

Har brug for lidt friske øjne da jeg kører lidt i ring hvad angår fejlfinding
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mit bud er den får for lidt benzin og ikke andet... Prøv at skrue blandingsskruen længere ud indtil motoren begynder at få åndedrætsproblemer (for fed blanding) og så lidt ind igen til den "ånder lettet op". Det er sådan jeg plejer at gøre med mig da jeg ikke synes talværdier som "3 omgange ud" er godt nok til alle motorer... De omgange ud er kun en retningslinje til at motorerne kan starte synes jeg...
Men prøv som jeg skriver og se om problemet bliver ved...
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hov - skyder motoren eller går den bare ud? lugter der af benzin i udstødningen når du prøver at starte den?
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg er netop selv igang med at gøre mig klog på området. Du må bære over med mig hvis du ved tingene i forvejen.
Tjek motornummeret. numre fra H0204001 til H0879926 har tænding 7,5 grad før top. Fra H0879927 til HI124669 0 grader. Fra HI124670 og frem igen 7,5 grad før top. Det gøres på varm motor og med ca. 800 omdrejninger.


Blandingen skal så vidt jeg har læst mig til stilles ved at skrue skruen med uret indtil den begynder at gå dårligt. Herefter skrues der mod uret til den lige går godt igen og herefter en kvart omgang mere. Det gøres på varm motor og med ca. 800 omdrejninger.

Og så skulle et tilstoppet forvarmerør også være roden til meget ondt.
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Og den har kørt fint indtil du begyndte at pille ?
Og problemet er at den ikke kan starte ?
Er det både ved varm og kold ?
Pakninger ? Hvilke pakninger ? Mangler der et hul i en pakning måske ?
Drejer du forkert vej på motoren, så den tænder 7-8 grader EFTER top ?
En 1500 motor i Danmark skal stå 7,5 grad før top.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hæhæ motoren drejes den rigitge vej når tænding stilles- med uret og 7-8 grader før top.

Jeg checkede pakningerne at de huller der skulle være der var der- det er et pakningssæt fra kit&buggy der dækker flere typer karburatorer så jeg var ekstra opmærksom på det med hullerne da der er 6-8 forskellige. men det er den store pakning under toppen og pakningen/membranen til acc. pumpen der er skiftet. Karburatoren blev blæst igennem nu når den var af, selvom den ikke havde udvist symptomer på at den skulle have brehov for det....men for en god ordens skyld :-)
Motoren kørte som et lyn inden....ikke en forkert skid hele sommeren.

Nu har jeg givet den lidt ekstra på blandingen som buggyboy skriver og nu holder den tomgang, men den tøver fortsat når den skal op i omdrejninger. aktiverer man speederen hurtigt lyder det som om den kløjs i det kortvarigt og så kommer den. aktiverer man speederen i lidt mere behørigt tempo, så tager den fint omdrejninger hele vejen op. Men den burde ikke lyde som om den kløjs i det når man jogger speederen i bund.

og nej den skyder ikke, bliver ikke varm eller noget.....
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Altså motoren kan ikke "komme i gang" betyder at den ikke svarer på gassen ?
Det tyder på at din accellerationspumpe ikke gør som den skal, eller tændingstidspunktet er forkert, eller avanceringen ikke virker.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
motoren starter og holder fint tomgang. tændingen står præcist, vacuumdåsen virker perfekt og den avancerer fordeleren så derfor står jeg så tilbage med acc.pumpen!!!!

problemer er nu at den tøver med at tage omdrejinger når gassen aktiveres hurtigt. Det lugter jo lidt af acc.pumpe problemer, selvom membranen lige er skiftet...en ekstra gennemblæsning måske :-)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Justering eller en uoriginal membran hvor trykstaven/pladen/dimsen i midten er for kort ?
Det er jo nok desværre meget sandsynligt i og med det er den du har skiftet :) Du har husket fjederen bag membranen ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
fjederen er der og den vender korrekt. Jeg lyste lige ned i karburatoren og ganske rigtigt, så kommer der kun nogle dråber ud ved fuldt udslag på gassen. Jeg prøver i morgen om det enten er staven på membranen der er for kort eller om kuglerne ved acc.pumpen skal afkalkes.....takker for hjælpen. Utroligt man ikke kan se skoven for bare træer
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
En 1500 karburator har da ikke magnetventil (?) Er der sat en nyere på ?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er vist godt du holder dig anonym :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.