Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørgsmål ang trækaksler ved montering af nyere gearkasse i oval..

Tags:
No tags yet.

(permalink) curthhansen (kbh-2800) Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hey..

syntes jeg på et tidspunkt læste at man skulle have korte aksler på en nyere gearkasse, hvis den skulle på en oval.. er der nogen der kan bekræfte det, og hvad de evt skule tages fra, eller hvad sådan en gearkasse hedder... også lige det sidste, der var vist også noget med et ophæng der skulle skiftes... så alt i alt.

hvad er det jeg skal bruge for at sætte en AC 1500 gearkasse på min oval...

tak..

curth
-------------------------------------------

tlf: 26172817
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Reelt kan du godt sætte en 1500 gearkasse med lange aksler i din oval, dog er det afhængigt af dine fælge? Det der ser bedst ud er at hjulene er samme sted som med en original gearkasse.

Hvis du skal have korte aksler som der sidder originalt skal du skaffe dem fra en fuldsynkron gearkasse med korte aksler. Dvs at du ikke kan bruge dem fra en gammel split gearkasse (selve gearkassen deles på midten). Det er ikke fordi der er vildt mange gearkasser med korte aksler, så du må ud og søge.

Jeg har flyttet det forreste ophæng lidt ned ved at montere en plade, men der er flere muligheder.

- Casper
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
du skal bestille en splitbus "nosecone/gearkassenæse" ved farmer det er det nemmeste
og det bedste - mht til akslerne så er den bedste løsning den Capser foreslår.
også skift lige dine ophæng hvis de ser trætte ud nu hvor du har den ude.
og husk også at skift ankerplader og pakninger for DO så dine bremser passer på .
hvilke bremser skal du ha på - vælger du de smalle skal du ha to leje ringe også
som afstandstykke mellem møtrikken og tromlen.

det er lidt en kompliceret modificering indtil man lige ved hvordan man gør - så
er det ikke så galt - men det er alt arbejdet værd

god arbejdslyst ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) curthhansen (kbh-2800) Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tak til jer begge to...

lige for at fortælle hvad jeg havde tænkt mig, der skal trombler på til 5 huls fælge, og hvis jeg har forstået det rigtigt skal jeg måle mine aksler, for at vide om de er korte eller lange, jeg tænker hvad er mest optimalt, lange eller korte..
og hvis det er muligt, kunne i så ikke lige lave en indkøbsliste til mig, så jeg ved hvad jeg skal købe... :-) og findes der evt en monterings side et eller andet sted på nettet så man fysisk kan se hvad man skal gøre...

ses curth
26172817
-------------------------------------------

tlf: 26172817
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
indkøbsliste:

2 trækaksler org
2 trækakselrør org
2 baghjulslejer
2 pakningssæt for do
2 ankerplader
2 monteringsæt til bremse bakker
2 sæt bremserbakker
2 bremsetromler gerne org men repro kan bruges i nød
2 afstandsringe til smalle tromler med lange aksler
2 trækakselmanchetter
pakningssæt til trækaksler og nosecone
1 nosecone
udrykkerleje m clips
1 forreste gearkasse ophæng
2 bagerste gearkasse ophæng
kobber netkabel til stelforbindelse
koblingskabel føringsrør i god kvalitet
kobberfedt
bremseslanger hvis de gamle ikke kan nåh
bremserør for DO
evt to nye støddæmperer i god kvalitet
nye bolte , låsemøtrikker til montering af bærearme 6 stk

_____________________________________________________________

jeg kender ikke noget sted på nettet hvor det er beskrevet
men gå bare igang med at skil bilen ad - så kommer det nok helt af sig selv
efterhånden som du kommer frem - det der er mest trickey er at få
aksel rørene til at sidde rigtigt - de må ikke være for løse og ikke for stramme.
du justerer det ved at ligge antal papirpakninger imellem dækslerne,der er to slags i kittet nogen tykke og nogen tynde , det kræver en reperationshåndbog
at få det skiftet hvis du ikke har prøvet noget lign før - så den kan du også
tilføje til din indkøbsliste ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) curthhansen (kbh-2800) Member
Skrev for 16 years siden | | | |
super ib det er en liste der er til at gå efter, jeg tjekker lige en af mine 6 gearkasser om der er noget der kan bruges... men tak og jeg kaster mig ud idet..

curth
-------------------------------------------

tlf: 26172817
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
indkøbslisten er lavet ud fra at du vælger at få nye bremser på dine korte aklsler.

du kan godt sætte dine gamle smalle bremser på dine lange aksler - eller
de brede bremser på de korte aksler med lidt maskinearbejde - det kommer alt sammen
ud på hvilken opsætning du skal køre med af dæk og fælge - og hvor meget den skal sænkes , og hvad du forventer at skulle bruge af bremseeffekt og hvilke forbremser
du forventer at køre med ...

det ved jeg ikke ud fra din beskrivelse - så jeg har skrevet det hele på listen.
det er ikke sikkert det hele er nødvendigt i dit tilfælde
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) curthhansen (kbh-2800) Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej ib..

mine dæk hedder Fordæk: 135x70/15 Bagdæk: 155x15 og jo den skal sænkes, men ikke helt i gulvet, foran har jeg en justerbar og 2" smallet forbro samt drop spindler og havde forstillet mig tromler hele vejen rundt, der skal sidde en 1500 motor i, så mon ikke tromler er fint nok.. du siger brede og smalle bremser er det årgangen der bestemmer det ?? og hvis jeg har forstået det rigtigt ville korte aksler være det bedste...

curth
-------------------------------------------

tlf: 26172817
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
korte aksler vil være det bedste hvis du skal ha brede dæk på - kører
du nu med org hjul og et 155 bagdæk og du vil fortsætte med det , vil
jeg tro at de lange aksler der allerede sidder på gearkassen godt kan bruges - og
dem sætter du så bare dine bremser på fra din oval sammen med den afstandskive jeg
har nævnt et par gange - på den måde sparer du en masse arbejde og en masse
avancerede ændringer - det burde kunne virke , dvs du ikke skal ha korte aksler
på med bare beholde de lange der sidder på den nye gearkasse i forvejen
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) curthhansen (kbh-2800) Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det må jeg lige kigge på, det er 5 sproke fælge og ved ikke hvor brede de er.. nå må lige hive mine gearkasser frem og se hvad der er... tak for det, jeg vender sikkert tilbage, hvis jeg ikke lige kan finde ud af det :-)

curth
-------------------------------------------

tlf: 26172817
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
curthhansen skrev:
det må jeg lige kigge på, det er 5 sproke fælge og ved ikke hvor brede de er.. nå må lige hive mine gearkasser frem og se hvad der er... tak for det, jeg vender sikkert tilbage, hvis jeg ikke lige kan finde ud af det :-)

curth


skal du ha 5 spokes på er det nok nødvendigt med korte aksler

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.