Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Low an slow.

Tags:

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

olie temp, i ø52, helst magen til enten speedo eller omdrejnings tæller, :0)

(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du kan ikke få den i Ø 52mm. Men Derimod Ø 55 mm. - I C. 60-150 gr. Sport Comp. Kr. 595.- m. føler.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

har du et billed

(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå, ok. de kalder den 52,4 mm. Mener nu den er liiidt større IRL.

http://static.summitracing.com/global/images/prod/large/atm-3348-m_w.jpg

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

IT´S ALIVE!!!!!! Den er startet og har trillet sin første tur rundt på gårdspladsen. alt virker, og den lader. osv osv som den skal, Fed fornemmelse når den har stået stille, og været undervejs i noget der minder om 3år. nu er der snart ikke langt igen... billeder kommer senere

(permalink) Dennis Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvor bliver billederne af min ven ??

-------------------------------------------
Tlf 60617285
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

de kommer!

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

update. så er der blevet lavet aftaglig "brandvæg" rundt om motor. men der skal ske noget nyt... den var næsten solgt men det gik i vasken, så nu ku jeg godt tænke mig og skifte fælge og måske osse bremser. hvis jeg kan finde nogle center lines tror jeg det ville klæ den. som lovet så kommer der billeder, har kæmpet lidt med noget film hvor den triller men kan ikke få det til at virke..

(permalink) Allan Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hej nyboe

jeg fik ikke en tilbage melding;-)

-------------------------------------------
VWenlig hilsen Allan Opstrup - AIR RACERS
Tlf: 71185851
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja men køber af min bil sprang fra idag, så nu skal jeg lige samle ghia´en igen... så jeg kan desværre overtage din bil....

(permalink) Allan Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det gjorde han også hved mig...

og det er jo ikke første gang det sker:-(

giv et kald hvis der bliver spørgsmål.

-------------------------------------------
VWenlig hilsen Allan Opstrup - AIR RACERS
Tlf: 71185851
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hmm. men jeg for hedigvis tilsendt et "gentlmens depositum". får det arbejde jeg har haft ved at strippe bilen og svejse osv. (så jeg skal ikke brokke mig for meget, men det er da ærgeligt) men det er bare på den igen.

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Behold fælgene, få den klar til brug - den er benhård som den står.. nu har du jo også Porsche logo'er på raketten ...så hvad pokker skal du bruge et sæt centerlines til? :)
Den er en pissefed headturner, og du bliver jo glad for den når først du kommer ud at køre.. bare vent og se!

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

tja syntes der skal ske noget nyt, nu har jeg sat dem til salg, men hvis der ikke er nogle der melder sig så blir de på bilen.

(permalink) Lange Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Aftagelig brandvæg, hvordan har du lavet det Nyboe, lyder spændende har du nogle billeder?

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Nyboe har du ikke et nummer man kan få fat i dig på.

eller du kan kontakte mig på 20651024

vh Henrik

(permalink) clocksmurf Member
Skrev for 12 years siden | | | |

>>>>>Hvis du vil have HELT styr på tændingen skal du ikke have en 100% mekanisk tænding som Zster skriver! Så har du ikke mulighed for at reducere advanceringen under tryk hvilket er det mest optimale.
Var det mig der skulle lave det og absolut skulle køre med en karburator ville jeg vælge at sætte MegaJolt tænding på.

Du kan også bruge en Megasquirt: køb den evt her hos http://www.diyautotune.com
Har netop lavet "DEN BRUNE FRA BORNHOLM" med tænding... så kan du altid sætte et par dyser i manifolderne også og slippe for alt med special karburator til trykladning.. samt du vinder forskellige former for boost control. også mulighed for alternativ tændings map når turboen lader, samt sikkerhedsfunktioner, som boost control, der kan standse legen hvis det går for vidt. du sætter selv grænsen :)
og meget meget meget mere.. :) megasquirten er bedøvende ligeglad med om du kun benytter tændings delen, eller indsprøjtnings delen eller begge dele :)
og så er den til at betale sig fra.

-------------------------------------------
al elektronik er afhængig af røg....
for når røgen slipper ud, virker elektronikken ikke mere..
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

lige lidt forsinket billeder, brandvæggen/motor afskærmning er ikke helt færdig endnu, mangler og lave den sidste plade og så skal det tilpasses rundt om motoren.der kommer lidt flere/bedre billeder når jeg for lidt mere tid, (ang det turbo projek så blev det med en tryk krab fra en reno5)

billede0961.jpg
billede0974.jpg
turbo.jpg
billede0929.jpg

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hurtig update som lovet, det er jo osse vev at være længe siden, fik et godt tilbud på min porsche bremser, så de er blevet solgt, og istedet har jeg fået mig et nyt sæt empi skiver foran, og et par tromler bag, fik trilled en tur med porsche bremserne og de virked og var røvfed, men ville har lidt svært ved at forklare/forsvare dem i en synshal. ang fælge er det indstil jeg finder et par Centerlines, bare et par org fælge som jeg er ved at give lidt "umf" ved at sætte et par fælgbaner fra en mercedes bag på, de skal bare pulverlakkers. jeg har osse fået lavet et par "paneler" et foran i bagagerummet til at skjule ledninger og et til at skjule bremsevæske beholder. derudover er jeg ved at lave et par nye dørsider i alu, så den lugter lidt mere af race.(har stadig de første jeg lavede men det er jo rart og kunne skifte lidt ud.

billede0265.jpg
billede0264.jpg
billede0263.jpg
billede0261.jpg
billede0259.jpg
billede0258.jpg
billede0257.jpg

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 10 years siden | | | |

så er jeg igang igen... hjulene har jeg fået galvniseret og pulverlakert, og jeg har fået dæk, 145/65/15 og 175/65/15. dæk og fælge blir samlet fredag! blir godt og få den ned på hjul igen! nogle der har nogle "kapsler" fra centerline fælge som de gerne vil af med så er jeg køber?.

en go dag 008.jpg
en go dag 009.jpg
en go dag 013.jpg
en go dag 010.jpg

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 10 years siden | | | |

fik dæk på en dag tidligere! så er der ikke langt igen.

gummi 001.jpg
gummi 003.jpg
gummi 002.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 10 years siden | | | |

lidt flere. den er justeret helt op på billederne. mangler: gummi listen til bagagerummet, bliklys foran, visker, nye sædder ville pynte, og ellers bare og blive kørt til.

iphone2 070.jpg
iphone2 054.jpg
iphone2 055.jpg
iphone2 060.jpg
iphone2 064.jpg

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jeg har et par fede røde 911 sæder der ville se godt ud i den, skal dog reppes i stoffet i midten...:)

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så slutter historien her... Bilen er solgt, jeg fik ikke brugt den, sandheden er af jeg var / er gået død i alle de sidste småting, jeg har kørt i den efter den er blevet lavet. Hele 2,7 km! Jeg har nydt og bygge den og gjordt det muligt at den fik en chance mere på vejen, håber nye ejer vil nyde den og få kørt i den og smidt en ordenlig motor i som den fortjener.

image.jpg
image.jpg

(permalink) bfp Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tillykke med salget :-) Hvad skal der så ske?

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com

Reply »

You must log in to post.