kaburator spørgsmål samt dårlig motorgang.. kaburator nu skiftet
############## TJEK MIT SIDSTE INDL
-------------------------------------------
tlf: 26172817
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Er det en "B" motor der er født med 30mm ?
Ellers ville jeg nok starte med at skifte 009 ud med den originale. Meen den skulle da nok kunne køre med en 009.
Hvad kalder du opstart ?
Nej det bliver ikke bedre med en større karburator. Den passer heller ikke på den samme manifold. Boltene sidder i en større afstand.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hej frank
det er en AD motor, og opstart er når jeg skal sætte igang, den står super i tomgang, mn når jeg træder på speederen hugger den som om den får for meget at æde, også kommer den ved at file lidt på koblingen også give den noget gas... og jeg har pic 36 kaburator og manifold, så det var bare at skifte det hele hvis det var det..
curth
-------------------------------------------
tlf: 26172817
Jeg vil bruge 34 pict samt tilhørende manifold og standard fordeler
hej mark..
hvad skal sådan en fordeler hedde. ved du det!!!! jeg har et par stykker liggende, men ved ikke hvad der hører til hvad... .-)
curth
-------------------------------------------
tlf: 26172817
hej igen...
har læst lidt på sagerne...
der står jeg skal bruge en 0231 137 035 or 036 men står dog under mexico modelen at man kan bruge en 0231 170 034 (sådan en har jeg)er der nogen der kan bekræfte det... eller er det noget helt andet jeg skal bruge... skidt at være amatør her...
ses curth
-------------------------------------------
tlf: 26172817
Virker accellerationspumpen ?
En AD med en 30mm er også helt galt. Det kan tyde på at du kører med en karburator fra en 1300 eller en sen 1200. Begge vil have for små dyser til en 1600. Men det kan sagtens køre og køre godt, med de rigtige dyser.
Men tag nu en ting af gangen og sørg for den rigtige type fordeler til karburatortypen. Det er ikke vigtigt om den har det ene eller det andet nummer.
Det er jo det sværre ved at diagnostisere via en PC. Man kan jo ikke høre, se og føle. Det bliver rent gætteri og du bliver bare mere forvirret.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hej frank...
du har ret, jeg skifter kaburatoren til en 34 så må vi se om det giver nogen ændring, eller ryger jeg på fordeleren bagefter... tak for det...
curth
-------------------------------------------
tlf: 26172817
Og du har styr på tænding mv ?
Jeg har en gammel ven der har rimeligt-over middel styr på det. Han havde lavet en 1600 med to type3 karburatorer og den stod så underligt og mudrede i tomgang og der var heller ikke rigtigt noget liv i den.
En dag han rodede med den hjemme hos mig, kom jeg til at se at hans remskives tændingsmærke sad på den forkerte side af "0"-mærket. Jeg fandt så ud af at den måtte være fra en type2 der åbenbart skulle stå 5 grader EFTER top. Så vi lavede et 7,5 graders mærke F
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hej frank...
der er rimelig styr på tændingen... den står ca 10 grader før top, har prøvet både at give den mere og mindre, men det blev det ikke bedre af, men kan lige tjekke den igen, når motoren komme i, den er pillet ud og jeg er ved at montere en 34 kaburator, så må vi se om det hjælper lidt på det, hvis ikke ryger jeg over tændingen.. men tak igen og kom endelig med flere guldkorn..
curth
26172817
-------------------------------------------
tlf: 26172817
så vender jeg tilbage igen...
bilen kører af helvede til for at sige det mildt... opdate på hvad der er skiftet
ny kaburator 34 pic med en hoveddyse der står 130 på.. alle dysser er tjekket og renset...
nye tændrør
nye tændkaber
tænding stillet
tænker nu om den 009 fordeler kan lave alt det ballade... når den kører med choker virker det som om den kører fint, lige så snart den slipper choker, skyder den i udstødningen, og irker som om den en imellem mangler en cylender, da den lige pludselig rykker som nu er jeg klar, også kører den dårligt igen...jeg er meget åbent for gode råd... og hvis der skal en anden fordeler på skal det være en speciel... håber i er klar derude til at hjælpe...
ses curth
26172817
-------------------------------------------
tlf: 26172817
Min (1600 t2) har haft nogenlunde samme symptomer og jeg skiftede/justerede alt fra luftfilter til tændrør og alt derimellem og intet hjalp (ret meget)
Så justerede jeg ventiler, nu trækker den 12 gange bedre, kan stå i tomgang og starter første gang hver gang.
Det havde været nemmere at gøre det først, men nu ved jeg da at resten er ok...
René
Altså når jeg har haft en motor der bliver ved at skabe sig, er det endt med at skifte indsugningsrøret. De kan tære igennem så udstødning og indsugning blandes.
Men jeg forstår ikke hvordan du kan skifte til en 34mm. uden at skifte indsugningsrør ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hej frank og rene
min fejl... idsugningsrøret er også skiftet, ellers havde jeg nok ikke fået den kaburator på :-) så du har ret røret er skiftet... jeg prøver lige at stille ventiler, så ser jeg om det lige gør noget... den ar åbenbart tænk sig at jeg skal skrue på den hver dag, den står sku fint i tomgang, men vil ikke rigtig trække, og skyder lidt... sidste chance får den ellers bliver den savet over på midten...
curth
26172817
-------------------------------------------
tlf: 26172817
Jo men netop min pointe. Det er det der gør det så forbandet svært at lave biler via en PC.
Jeg er jo så naiv at jeg tror, og det er jeg da også nødt til at gå ud fra, at når folk spørger om indstilling af tænding eller karburator. Så kan det jo ikke nytte at motoren kører dårligt fordi der er noget med ventilindstillingen. Det kan man ikke justere væk på tænding og karburator.
Hvis der kom en ukendt, altså en bil jeg ikke tidligere har serviceret, til mig. Så gjorde jeg som jeg lærte da jeg var hos VW:
Når bilen kommer og motoren jo er varm, ud med tændrørerne og tag en kompressionsmåling. Er den OK fejler maskinen, det mekaniske, ikke noget der gør at den ikke kan køre ordentligt. Den kan være slidt bevares, men hvis de fire cylindre ligger indenfor 10% så kan den også komme til at køre.
Så er det som jeg jeg lærte: "alt det udenpå der er noget i vejen med"
Er kompressionen ikke OK, så stop op og løs det, fint fejlen, og vurdér om løsningen måske ud fra et økonomisk synspunkt, er en anden motor.
Selv om en VW skal have stillet ventiler på kold motor kan man godt tage ventildækslerne af og lede efter en ventil helt uden spillerum. Led på den cylinder hvor kompressionen er dårlig :) Finder man noget, så giv den noget spillerum. Bare på øjemål og tag en ny komp.måling. Hjælper det, er det jo fint. Der kan også være faldet en vippearm af fordi hårnålene knækker.
Når/hvis der er kompression, så tap olien af og drik kaffe til motoren er kold.
Vask ventildækslerne og bundsien i benzin. Kontrollér vand på batteriet, juster bremser, rens tomgangsdysen, benzinfilter, smør forakselrøret, osv.osv.
Mål tændkabler og hætter igennem med et ohmmeter udskift om nødvendigt.
Stil ventiler når motoren er kold. Sæt dækslerne på og oliesien, hæld olie på.
Skift platiner og skru nye tændrør i. Start motoren. Medens den varmer op, kan man kontrollere om accellerationspumpen viker. Hvis ikke så løs det ! Justér tænding/platiner og kør en tur og justér tomgang igen.
I 95 ud af 100 tilfælde kører bilen igen, som den skal. Men gør ALT dette før I spørger på nettet ellers er det håbløst at svare på :)
Og nu har jeg faktisk nævnt de ting der normalt fejler noget på en VW.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hej frank...
det er til at forstå, jeg har i dette ojeblik, bestilt en kompretions tester, da jeg har været alt det andet igennem, så må vi se om det er der den halter, men måske du kan svare på om den 009 fordeler kan lavé balade, da der er delte meninger om, hvor god den er på en 1600 standart motor.. ellers sagt på en anden måde, hvilken erfaring har du med sådan en..
curth
-------------------------------------------
tlf: 26172817
Som sagt kan ikke 009 sagtens køre og vil ikke give de problemer du beskriver.
Herregud, der skal springe i gnist mellem platinerne. Hvis den springer og platinerne har den rigtige afstand, så kører motoren.
Den avancerer måske ikke helt korrekt men kan sagtens køre uden at hoste og hakke.
Amerikanerne anviser at man sætter en lidt større hoveddyse i når man kører med 009. Ja godavdo !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Husk at holde gasspjældet åbent (fuld gas) medens du måler komp. Eller får den ikke luft nok og så passer målingen ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.