Så har de seriøse mulighed for at købe yderst sjælden vw type 1 Cabriolet fra dengang Vw lod karmann skære toppen af en alm. type 1`er. Karmann lavede særligt tilpassede stumper til i hånden, så der var tale om virkeligt håndværk. Bilens historie er tysk/svensk/dansk - jeg har købt bilen i 20 papkasser i Jönkoping - bilen stod i en lade sammen med andre sjove biler og havde været adskilt i 20 år. "Pojken" jeg købte bilen af, havde fået lavet bunden og noget på karrossen, men det var stadig et (stort) projekt. Jeg må efter godt 2 års arbejde konkludere, at det er meget omstændigt, at samle en bil man ikke selv har skilt ad og specielt cabriolet. (Men jeg var blevet advaret af en kyndig vw specialist - så kan jeg lære det).
Det unikke ved netop denne bil er, at den stadig har orignal fungerende motor, originale sæder (med lidt revnede kantbånd), det sjældne "klapbagspejl", aflåseligt handskerum og bagagerum, ligesom bilen startes ved tryk på knap. Udover at have skiftet den ene side mellem dør og bagskærm er der ikke voldsvest på selve karrossen og dørene har aldrig være repareret. Bilen havde buler overalt, men er rettet efter af gl. pladesmed med hammer, modhold og lignende. Selve lakeringen er udført af en Baden Jensen automaler/specielkonsulent (Spies Hecker lakker. Alle dele er slebet til metallet og har været igennem 7 arbejdsgange, så resultatet er med lidt skavanker særdeles vellykket på en 50 år gl. bil. Det kan nævnes, at skærmene har tager mere end 4 timer pr. styk, så kantbåndet sidder ikke vrider.
Sidst men ikke mindst har bilen fået nye kalesche.
Renovering af bilen kan ses i denne tråd http://vwnettet.dk/forum/topic/250956
Så at sige alt gummi er fornyet (noget er svære at skaffe end andet), alle bremse/styrtøjsdele er nye, ruderammer er nyforcromet og der er brugt for rigtig mange penge nye stumper. alt er monteret op og bilen er synet med veteranstatus uden en anmærkning.
Man kan se billeder fra renoveringen her på nettet
Savner man at nusse lidt, så vil nyt kantbånd på sæderne og gennemgribende renovering af motoren være oplagte emner. Bilen starter og kører, men motoren er blot forsynet med nye platiner og olie, så der er tale om en motor med 50 år på bagen. Km. tal kendes ikke.
En kommende ejer får en speciel bil, der trods finanskriser vil være en bedre investering end mange aktier.
Bilen kan erhverves for kr. 145.000,00 synet/indregistreret (veteran - 8 år)og fortoldet.
Hvis du drømmer om sådan en bil, men ikke har sparet op - så vent med at maile/ringe til du har styr på finanserne.
Hvis man har meninger om min bil både positive og negative, så fortæl dem til en ven - ødelæg ikke denne tråd.
Håber at der er seriøse købere i DK - bilen sættes nemlig også til salg i Tyskland, hvis der går en Fritz rundet med et ønske om at bilen skal "hjem".
Relevante og oplysende spørgsmål kan sendes som PM.
hilsen
Johnnie
21441818
Det unikke ved netop denne bil er, at den stadig har orignal fungerende motor, originale sæder (med lidt revnede kantbånd), det sjældne "klapbagspejl", aflåseligt handskerum og bagagerum, ligesom bilen startes ved tryk på knap. Udover at have skiftet den ene side mellem dør og bagskærm er der ikke voldsvest på selve karrossen og dørene har aldrig være repareret. Bilen havde buler overalt, men er rettet efter af gl. pladesmed med hammer, modhold og lignende. Selve lakeringen er udført af en Baden Jensen automaler/specielkonsulent (Spies Hecker lakker. Alle dele er slebet til metallet og har været igennem 7 arbejdsgange, så resultatet er med lidt skavanker særdeles vellykket på en 50 år gl. bil. Det kan nævnes, at skærmene har tager mere end 4 timer pr. styk, så kantbåndet sidder ikke vrider.
Sidst men ikke mindst har bilen fået nye kalesche.
Renovering af bilen kan ses i denne tråd http://vwnettet.dk/forum/topic/250956
Så at sige alt gummi er fornyet (noget er svære at skaffe end andet), alle bremse/styrtøjsdele er nye, ruderammer er nyforcromet og der er brugt for rigtig mange penge nye stumper. alt er monteret op og bilen er synet med veteranstatus uden en anmærkning.
Man kan se billeder fra renoveringen her på nettet
Savner man at nusse lidt, så vil nyt kantbånd på sæderne og gennemgribende renovering af motoren være oplagte emner. Bilen starter og kører, men motoren er blot forsynet med nye platiner og olie, så der er tale om en motor med 50 år på bagen. Km. tal kendes ikke.
En kommende ejer får en speciel bil, der trods finanskriser vil være en bedre investering end mange aktier.
Bilen kan erhverves for kr. 145.000,00 synet/indregistreret (veteran - 8 år)og fortoldet.
Hvis du drømmer om sådan en bil, men ikke har sparet op - så vent med at maile/ringe til du har styr på finanserne.
Hvis man har meninger om min bil både positive og negative, så fortæl dem til en ven - ødelæg ikke denne tråd.
Håber at der er seriøse købere i DK - bilen sættes nemlig også til salg i Tyskland, hvis der går en Fritz rundet med et ønske om at bilen skal "hjem".
Relevante og oplysende spørgsmål kan sendes som PM.
hilsen
Johnnie
21441818
-------------------------------------------
Vw 1962
Vw 1962