Hej
Jeg har nogle 96 mm AA cylindre som jeg gerne vil have at passe til mine "Keith Black Hypereutectic" 96 mm stempler. Efter målinger har jeg fundet ud af at mellemrummet mellem skørt og cylindrevæg er ca. 0,10 mm.
Jeg har for sammenligningens skyld målt på nogle orginale 90,5 mm cylindre/stempler og fandt her et mellemrum på lige godt 0,05 mm.
Ifølge det papir som fulgte stemplerne skal mellemrummet være ca. 0,05 mm ved en "street normally aspirated" motor. længere nede i tabellen står der at en "air cooled baja" skal have ca. 0,10 mm mellemrum.
I min manual siger de at slidgrænsen er 0,20 mm og at nyt skal være mellem 0,04 og 0,06 mm, altså orginalt.
Mit spørgsmål er derfor hvad er rigtigt her ? Mine cylindre og stempler er ikke købt som et sæt, så derfor er jeg meget i tvivl. Stempler er helt nye. Cylindre kun lidt brugt og har næsten ingen tegn på slid. Jeg har også konstateret at KB stemplerne rokker langt mere end orginale stempler, når jeg vrider dem nede i cylindrene på den anden led, men sådan skal de vel være. Cylindrene kan jeg aflevere tilbage hvis jeg ikke kan bruge dem, så derfor skal det selvfølgelig passe godt fra starten.
Altså slidgrænse og nye værdier for 96 mm Keith Black Hypereutectic stempler til type 4 ????????
Preben
Jeg har nogle 96 mm AA cylindre som jeg gerne vil have at passe til mine "Keith Black Hypereutectic" 96 mm stempler. Efter målinger har jeg fundet ud af at mellemrummet mellem skørt og cylindrevæg er ca. 0,10 mm.
Jeg har for sammenligningens skyld målt på nogle orginale 90,5 mm cylindre/stempler og fandt her et mellemrum på lige godt 0,05 mm.
Ifølge det papir som fulgte stemplerne skal mellemrummet være ca. 0,05 mm ved en "street normally aspirated" motor. længere nede i tabellen står der at en "air cooled baja" skal have ca. 0,10 mm mellemrum.
I min manual siger de at slidgrænsen er 0,20 mm og at nyt skal være mellem 0,04 og 0,06 mm, altså orginalt.
Mit spørgsmål er derfor hvad er rigtigt her ? Mine cylindre og stempler er ikke købt som et sæt, så derfor er jeg meget i tvivl. Stempler er helt nye. Cylindre kun lidt brugt og har næsten ingen tegn på slid. Jeg har også konstateret at KB stemplerne rokker langt mere end orginale stempler, når jeg vrider dem nede i cylindrene på den anden led, men sådan skal de vel være. Cylindrene kan jeg aflevere tilbage hvis jeg ikke kan bruge dem, så derfor skal det selvfølgelig passe godt fra starten.
Altså slidgrænse og nye værdier for 96 mm Keith Black Hypereutectic stempler til type 4 ????????
Preben