Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  gear kasse!!!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) kristian-k Member
Skrev for 16 years siden | | | |
har købt en vw 1302,men gearskiftet er som en ske i en potion grød!!! går fint i gear, men det er svært at finde i de forskellige gear!!! hvad kan det tænkes at være, frygter lidt en ny gearkasse skal påsættes?????
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
he he sådan har alle mine luftkølet føltes(0:

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) kristian-k Member
Skrev for 16 years siden | | | |
lyder sørme godt, men hvad har du gjort ved det????
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Prøv at skiftet forbindelsen mellem gearstang og gearkasse
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg tror bare det er hvis du er vant til nyer biler, så er det noget gammelt dingle værk sådan en bobbel, men det kan da også være jeg er forkert på den og der er noget galt.

de luftkølet biler jeg har haft har der altid været en masse slør mellem gearne og det har aldrig voldet nogle problemer, men som sagt kan jeg jo ikke sige om det bare er slør i din vogn.

jeg har aldrig gjort noget ved det, det køre sgu fnt selvom syntes jeg, som sagt tror jeg at det skal være sådan..

mvh
-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Dani8600 skrev:
jeg tror bare det er hvis du er vant til nyer biler, så er det noget gammelt dingle værk sådan en bobbel, men det kan da også være jeg er forkert på den og der er noget galt.

de luftkølet biler jeg har haft har der altid været en masse slør mellem gearne og det har aldrig voldet nogle problemer, men som sagt kan jeg jo ikke sige om det bare er slør i din vogn.

jeg har aldrig gjort noget ved det, det køre sgu fnt selvom syntes jeg, som sagt tror jeg at det skal være sådan..

mvh


visse vasse - i en 1302 skal det være fast og præcist - skift forbindelses leddet
og den nylonbøsning under håndbremsen inde i tunellen

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Dani8600 skrev:
jeg tror bare det er hvis du er vant til nyer biler, så er det noget gammelt dingle værk sådan en bobbel, men det kan da også være jeg er forkert på den og der er noget galt.

de luftkølet biler jeg har haft har der altid været en masse slør mellem gearne og det har aldrig voldet nogle problemer, men som sagt kan jeg jo ikke sige om det bare er slør i din vogn.

jeg har aldrig gjort noget ved det, det køre sgu fnt selvom syntes jeg, som sagt tror jeg at det skal være sådan..

mvh


Du trænger alvorligt til en at komme ud og køre i en gammel vw hvor sagerne er i orden, og det hele bare spiller!!!!

Ny bøsning under gearstangen inde i tunellen, ny forbindelsesled som Bighands også skriver (og det er MEGET svært at finde en ordentlig kvalitet, så vær kritisk her - jeg har 2 nye til at ligge som har for meget slør!), og fjern evt. et tidligere monteret quick shift kit (det lille halvkuglehoved der er med har så dårlig pasning at der kommer mere slør end org.).
Check også målene på kuglen i bunden af gearstangen, og derefter hullet som kuglen skal passe i. Det skal passe perfekt sammen, og der er ofte en del slør her også (som mange overser).
Det er gamle biler der er blevet slidt - generelt trænger de til nye sliddele overalt!
Det kan også være de to bolte der holder gearstangen fast, som har løsnet sig en smule, og derved flytter det hele sig med og den bliver svær at finde gearene med - men det er jo nemt at lave.

En gammel vw hvor det hele er iorden har MEGET mindre slør end eks. de nye citroner og peugeoter (der er sikkert flere hvor det er elendigt, men det er lige dem jeg kender)

Min erfaring er at du kan få en gammel VW til at få et knivskarpt gearskifte.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Og mange af delene kan stadig købes hos SMC. Men I glemmer at spørge.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Og mange af delene kan stadig købes hos SMC. Men I glemmer at spørge.


Ja, ellers passer polo dele også nogle steder, jeg købte bla. pakdåse til gearstang/hockeystav fra en polo - men det passer også type 1 :-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kristian-k Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Såden skal det lyde!!! Jeg takker igen!!!
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Når det er fikset så slut af med en ny gearsstang med kortere vandring, det spiller!!!!

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) SJN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
Dani8600 skrev:

En gammel vw hvor det hele er iorden har MEGET mindre slør end eks. de nye citroner og peugeoter (der er sikkert flere hvor det er elendigt, men det er lige dem jeg kender)

Min erfaring er at du kan få en gammel VW til at få et knivskarpt gearskifte.



AMEN !!!!!
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers

Reply

You must log in to post.