Hej
Er der nogen der kan fortælle mig om 041 topstykker på min 1600 motor hvad betyder det. evt. et link til en hjemmeside der fortæller om de forskellige toppe ville være fint :)
på forhånd tak..
041- er bare starten af reservedelsnummeret på et originalt topstykke, med større indsugningventiler, fra Mexico, som blev brugt på SP2, tror jeg. En original sportvogn som VW lavede i Mexico eller Brasilien.
041 blev nærmest et begreb på eftermarkedet. Eftermarkedet fulgte så trenden op 042- og 044- og blev efterhånden noget udvandet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hvilken forskel er der på 041 og 044 er det bare størrelsen på ventilerne eller hva?
NEJ !!!!!!
Har ikke tid til at forklare nu.
T
Nå, - Here goes:
Numrene refererer typisk til topstykkernes første tre cifre i reservedelsnummeret. Der er et par woopsies og kopier imellem. Men følgende er hovedtrækkene:
113/311 i de senere udgaver (original toppe) er hhv. 13/1600 og 1600 type 3 topstykker. 311 toppen betegnes af alle tunere, som den stærkeste std top der er lavet. Og blev derfor i vid udstrækning brugt til tuning og især når der blev monteret større ventiler.
040 modellen er en senere VW overseas model. 35,5/32 mm ventiler. ½" 14 mm. tændrørsgevind. God til std og mildere tuning. En billig og OK top. 040 toppene kan købes som "kopivare" kaldet GO1, og som original VW top. Kopimodellen er typisk noget uens i kanaler og kamre, og B
Det er virkelig super det der farmer jeg bukker og takker mange gange.
Men nu har jeg jo fået blod på tanden for at finde ud af hvilke af disse 041 toppe der sidder på min. kan typen af tændrør fortælle det (W8CC) eller skal jeg ha fat i produktionnr eller lign?
jeg kan ikke finde ud af Bosch´s reservedelsnumre i tændrør. Men hvis de passer til gevindet i toppen kan du jo nok afgøre det ad den vej.
T
w8cc er 14mm x 3/4" så ud fra fra Torbens meget fine beskrivelse må det være 041 G03
du har på
MVH Dennis
Et Bosch W8CC tændrør har M14X1,25 gevind som er 19 mm lang. Men paspå for et tændrør med lang gevind (19mm) kan jo godt skrues i et topstykke til kort gevind (12,7mm)!!! Det lange tændrør vil så bare stikke ind i forbrændingskammeret. Det er absolut ikke godt !! Har set det nogle gange efterhånden på de motorer jeg har hentet på skrotten (gad vide hvorfor de er havnet der ??) Er topstykkerne taget af motoren så du kan se om tændrørsgevindet passer i længden??
/Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
Nej de er ikke taget af men nu har jeg kørt ½ år med motoren uden nogle problemer så jeg vil gå stærkt ud fra at det er de rigtige!