Hej jeg mener et eller andet sted har set hvordan man laver er speedertræk til doppelte karburator selv til en 1303.Er der nogen som har et link ???
runex skrev:
Hej jeg mener et eller andet sted har set hvordan man laver er speedertræk til doppelte karburator selv til en 1303.Er der nogen som har et link ???
Frank_Andersen skrev:
Med hensyn til slør, så foretrækker jeg at der er lidt slør i ledene. Ved sidste Dynoday skulle jeg hjælpe Thomas Kiel med at se på hans indstilling af speedertrækket. Han syntes indstillingen ændrede sig hele tiden.
Thomas køber som regel det bedste der kan købes for penge, så hans nye speedertræk var så fint og slørfrit og stramt at det faktisk ikke kunne indstilles.
En VW-motor arbejder en del i bredden fra kold til varm og ligeledes kæntrer den til siderne når man giver gas. Det er faktisk lettest at indstille det hvis ikke det er for slørfrit.
En millimeter i kuglerne gør ikke spor hvis slørret bare optages samtidigt. Når gasspjældene bare giver gas samtidigt er det godt. Motoren kører bedst i tomgang hvis trækstængerne slasker lidt, så de kan slippe helt.
Nu skal man ikke tale grimt om de døde, men jeg har aldrig forstået hvordan man kan indstille de speedertræk som Gene Berg solgte. De Z-formede stænger der går ned til karburatorerne. Dem kan man kun dreje en hel omgang, ellers vender de forkert ?
Jeg har i 25 år selv lavet mine speedertræk ud af resterne af type3 speedertræk. Men på min næste motor kommer jeg nok til at prøve noget andet. Det er ikke til at købe trækstængerne mere.
Foreløbig skal jeg køre med Kadrons og der er heldigvis lidt slør i ledene allerede som nyt :)
You must log in to post.