Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  speedertræk

Tags:
No tags yet.

(permalink) runex Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej jeg mener et eller andet sted har set hvordan man laver er speedertræk til doppelte karburator selv til en 1303.Er der nogen som har et link ???
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
køb et nyt der er klart - et speedertræk er så følsomt , er der feks
0,1 mm slør i den ene side kører bilen ikke ordentligt - skal du lave det
så præcist selv er det billigerer at købe et nyt ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
runex skrev:
Hej jeg mener et eller andet sted har set hvordan man laver er speedertræk til doppelte karburator selv til en 1303.Er der nogen som har et link ???

Eller bare kopier Alfa´s eller Porsche´s system. Men det løber hurtigt op, osse i timer.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) SGN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Farmer, kan du skaffe reservedele til et Speedertræk til et sæt Kadroner, mangler en clips på mit speedertræk nemlig...
-------------------------------------------
Simengroup(a`)hotmail.com

60`er bobble project købes
(permalink) runex Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så bare noget en gut havde lavet som han sælger på e-bay men nu kan jeg ikke finde ham mere det virkede ikke så stort og klodset som mange af de træk er. Men hvis der er nogen som har et par billeder af forskellige træk så smid dem lige her ind.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Simen. Nej. Det kan jeg vist ikke klare.

Runex. "klodset" som du kalder det, er som regel ensbetydende med stabilt.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja jo mere klodset de er , jo bedre virker de somregel..

min egen favorit mht funktion er den gamle model berg speederpull MADE IN USA
og ikke china ...



en anden model er CB crossbar linkage - kan dog nemt give lidt slør



en spinklel model . men nok også for spinkelt - stængerne bøjer nemt



og der er sikkert mange andre - men disse tre er de mest almindelige og brugte ..

udseende betyder de sikkert noget - men funktion er vigtigerer , og når man
ikke kan få begge dele må man jo vælge

vil du se flere billeder er der en million på http://www-thesamba.com
gå ind i gallery og brug søgefunktionen og søg efter crossbar eller linkage
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Med hensyn til slør, så foretrækker jeg at der er lidt slør i ledene. Ved sidste Dynoday skulle jeg hjælpe Thomas Kiel med at se på hans indstilling af speedertrækket. Han syntes indstillingen ændrede sig hele tiden.
Thomas køber som regel det bedste der kan købes for penge, så hans nye speedertræk var så fint og slørfrit og stramt at det faktisk ikke kunne indstilles.
En VW-motor arbejder en del i bredden fra kold til varm og ligeledes kæntrer den til siderne når man giver gas. Det er faktisk lettest at indstille det hvis ikke det er for slørfrit.
En millimeter i kuglerne gør ikke spor hvis slørret bare optages samtidigt. Når gasspjældene bare giver gas samtidigt er det godt. Motoren kører bedst i tomgang hvis trækstængerne slasker lidt, så de kan slippe helt.
Nu skal man ikke tale grimt om de døde, men jeg har aldrig forstået hvordan man kan indstille de speedertræk som Gene Berg solgte. De Z-formede stænger der går ned til karburatorerne. Dem kan man kun dreje en hel omgang, ellers vender de forkert ?

Jeg har i 25 år selv lavet mine speedertræk ud af resterne af type3 speedertræk. Men på min næste motor kommer jeg nok til at prøve noget andet. Det er ikke til at købe trækstængerne mere.
Foreløbig skal jeg køre med Kadrons og der er heldigvis lidt slør i ledene allerede som nyt :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) runex Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja det kan godt være de er mere stabil men det må også se lidt godt ud, dem jeg lige havde set set er som på billede 1 bare alt virkede størrere end det på billedet. Dem han lavede i tyskland var i rustfrit fjederstål og lignede det fra csp. Det er lidt det jeg går efter.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Med hensyn til slør, så foretrækker jeg at der er lidt slør i ledene. Ved sidste Dynoday skulle jeg hjælpe Thomas Kiel med at se på hans indstilling af speedertrækket. Han syntes indstillingen ændrede sig hele tiden.
Thomas køber som regel det bedste der kan købes for penge, så hans nye speedertræk var så fint og slørfrit og stramt at det faktisk ikke kunne indstilles.
En VW-motor arbejder en del i bredden fra kold til varm og ligeledes kæntrer den til siderne når man giver gas. Det er faktisk lettest at indstille det hvis ikke det er for slørfrit.
En millimeter i kuglerne gør ikke spor hvis slørret bare optages samtidigt. Når gasspjældene bare giver gas samtidigt er det godt. Motoren kører bedst i tomgang hvis trækstængerne slasker lidt, så de kan slippe helt.
Nu skal man ikke tale grimt om de døde, men jeg har aldrig forstået hvordan man kan indstille de speedertræk som Gene Berg solgte. De Z-formede stænger der går ned til karburatorerne. Dem kan man kun dreje en hel omgang, ellers vender de forkert ?

Jeg har i 25 år selv lavet mine speedertræk ud af resterne af type3 speedertræk. Men på min næste motor kommer jeg nok til at prøve noget andet. Det er ikke til at købe trækstængerne mere.
Foreløbig skal jeg køre med Kadrons og der er heldigvis lidt slør i ledene allerede som nyt :)


Helt enig det er noget rod at man skal vende armene en hel omgang ad gangen på Bergs. Jeg gør det at jeg løsner boltene der holder det fast på blæserhuset og justerer det sidste synkronisering ind, det fungerer rigtig godt/nemt på den måde.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.