slør i krumtap ??
hvor meget slør (ind ud) må/skal der være i min krumtap ??
hvor meget skal jeg spænde remskiven, jeg har købt en ny og vil ikke dumme mig,skal den bare spendes eller hvad??.
har remskiven noget med slør i krumtap at gøre ?
mvh. Tom
er det et ALU remhjul du har fået så pas på - nogen af dem ødelægger skiven
inde bagved som sørger for at returolie slyngen virker korrekt , men er det
et org du har fået så spænder du bare det du kan med en alm skralde - husk en
svinghjuls lås ...
mener at slid grænsen for aksial spille rum er 0,4 mm eller deromkring
der er nok andre der husker det korrekte mål , er det mere kan motoren
godt køre lidt endnu - der skal bare en ny blok til når den skal renoveres engang .
remskiven har intet med aksialspillerummet at gøre ...
aksialspillerummet er den frigang der er når du skubber og trækker i krumtappen.
den er altid et godt værktøj når man skal tjekke en brugt motor om den er slidt op
eller der er lidt km i den endnu - men virker det er det dog ikke nogen garanti
for at alt andet er iorden, det er kun en guide blandt mange.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
det er en alu skive jeg har købt, mit "slør" er 1-1,5mm er min motor så kaput ??
mvh. Tom
Frank_Andersen skrev:
Aksialspillerummet skal være 0,07-0,12mm. Jeg mener slidgrænsen er 0,15. Men de sliddes ikke. Det er lejerne der sidder løse når de har for meget.
Men jeg er bange for at det er 30 år siden man kunne finde en frisk motor.
nej ikke endnu - men det er nok tæt på
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
hvad koster en 1600 motor (ny eller renoveret) uden alt blik, elektronik og karborator ??
med min i bytte seføli´
bare såån ca. :-)
mvh. Tom
[quote=Tom 1303: 1600ccm.]hvad koster en 1600 motor (ny eller renoveret) uden alt blik, elektronik og karborator ??
med min i bytte seføli´
bare såån ca. :-)
mvh. Tom
ca. 16000
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
det er lige så dyrt som en V8 ;-)
mvh. Tom
jep - men den er billigerer at køre i - lidt ihvertfald...
men V8 er billigt i forhold til så meget andet
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
ville være sjovt med en V8 i R... på den lille VW :-)
mvh. Tom
det er muligt og set før - deværre er det mindre lovligt - og en V8 er nok lige tung nok
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
jeg er en stor mand over 1/9 ton :-) skal nok kunne holde såån en bitte bil nede på vejen ;-)
jeg bliver nok bare nød til at renovere den selv, hvis jeg skal have en chance for at få beviliget penge af konen ....
mvh. Tom
tom det eneste man sparer ved at gøre det selv - er at man springer over hvor gærdet
er lavest og køber nogen dårlige dele - så som feks rem hjul og ventildæksler...
jeg tror ikke man sparer ret meget hvis man laver det lige så godt
som dem der sælger færdig motorerer laver det ..
det er måske håndøre når det kommer til slut ...
men selvfølgelig er det sjovt at lære at lave det selv - man betaler bare tit
nogen dyre lærepenge - især på motorprojekter ...
men er det det man vil er det det man skal
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
mange tak til bornholmer & Farmer :-)
mvh. Tom
Jeg ved at Jan koed.. har nogle renoveret blokke til 3500 kr køb så et komplet sæt cylinder, stempler, topstykker, paksæt
hos Justkampers til 3000 kr. Så har du en mortor til 6500 kr
Jan
Anonym skrev:
Jeg ved at Jan koed.. har nogle renoveret blokke til 3500 kr køb så et komplet sæt cylinder, stempler, topstykker, paksæt
hos Justkampers til 3000 kr. Så har du en mortor til 6500 kr
Jan
Du har vist glemt at regne en masse dele med!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Var det ikke en Longblok... han søgte uden alt blik, elektronik og karborato, kobling ??
Jan
der er ca 300 dele i en longblok , så der er nok andet end blokken , stempler og cylindre er lang fra de eneste dele der bliver slidt jo - men det vidste du jo nok
i forvejen - det er bare ordkævleri ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Blokken til 3500.kr... er renoveret med svinghjul. Lige til at montere 1600 cylinder sæt på.. Jeg har selv lige købt en..
og monteret alt. fra den gamle motor..og den spinder fint.
Jeg vil bare give Tom 1303. et tip til en billig motor.
det var f.... billigt :-) hvordan kommer jeg lige i kontakt med ham jan ?
mvh. Tom
Ja 3500 er jo det en ny blok ellers koster, så er det vel op til ens egen sunde fornuft og vurdere hvor meget renoveret den komplette shortblok til samme pris så er.....
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
ja okay , er det en komplet shortblok mit alles er det jo billigt ...
og Jan Koed plejer at være omhyggelig med sine tollerencer - jeg er
bla imponeret over han styr bund bolt spindler , også er motoren lige
så godt renoveret , er det jo kvalivare til prisen må man sige ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)