folk snakker om slør og alt muligt der kan være slidt....
er der nogen der kan fortælle mig hvad man skal undersøge, før end man kan udtale sig om standen på et par kadroner?
Det samme som på andre karburatorer: Ir/tæring i svømmerhusene, overdrevet slør i spjældaksel, slid ved aksler og bøsninger til accellerationspumpe, osv.
På dobbeltkarburatorer syntes jeg det største problem er at spjældakslerne er vredet fordi nogen har haft fat i hver sin ande af akslen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
slør i spjældaksler. er der nogle mål det skal ligge inden for, eller er det noget man skal føle sig frem til?
Tjah :) Det må man føle sig lidt til.
Hvis slørret forsvinder ved at give det en dråbe olie, så går det nok.
Men jeg ved det ikke. Jeg har aldrig haft en motor hvor jeg har måttet opgive pga. opslidt spjældaksel.
Jo på en Morris Mascot, men det er jo også engelsk.
Og så var den ene karburator noget slidt på den type4 motor, som Rasser, Iver, Thomas Kiel, et par piger som I ikke kender, en fulderik nede på Esbjergkanten og undertegnede, kørte over 100.000 km med. Og det gik fint. Indtil Thomas Kiels mekaniker sagde til ham at den ikke kørte på de to cylindre i højre side, så der var ventilerne brændte !!! Uuhhaa.
"Kom ud til mig med den"! "Så kigger vi på det" sagde jeg.
Jeg indstillede karburatorerne og så kørte den i 10 år igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hehe. okay...
tak for det.