Nu har jeg efterhånden haft den her i over et år og den må siges at have udviklet sig til lidt af et projekt. Jeg købte den i efteråret 2007. Den slags busser blev solgt på 5 minutter, så det var bare at få overført pengene til sælger i en fart og håbe på det bedste...
Den stod ved Kalmar i Sverige ca. 300km. væk. Det gik også fint de første 200km. Men så gad den ikke mere trods ihærdige forsøg. Måtte efterlade den ca. 100km. fra broen. Dagen efter lejede jeg en autotrailer og tog turen over broen igen. Traileren viste sig dog at være pilskæv, så den trak fra side til side indtil den tilsidst fik revet mit aftagelige træk af bilen midt på motorvejen ca. 10km. fra broen. Det var søndag, så ingen kunne hjælpe med en ny bolt til trækket, så jeg måtte endnu engang køre tomhændet hjem. Tog fri mandag og lejede denne gang en autotransporter og fik den endelig op på værkstedet. Det skal dog hilses og sige at det koster en del at køre over broen med autotransporter med tom autotrailer bag på.
Det var planen den bare skulle stå til jeg engang blev færdig med min boble, men i foråret fik jeg overbevist mig selv om at jeg da lige kunne renovere motoren og skifte bremser, så den kunne komme på plader inden bugsfunny. Som sagt så gjort og den blev kørt til syn ugen inden bugsfunny. Jeg havde godt set at det var noget klamphugger pladearbejde der var lavet på den, men tog chancen alligevel.
Synsmanden var dog ikke helt enig med Søren og jeg om at denne bus faktisk var verdens bedste og tævede løs på vangerne til der gik hul. Så nu er jeg (MEGET) stille og roligt igang med at reppe hovedvange og skifte treverser. Alene det at få skidtet af har taget en krig fordi man har brugt 5mm pladejern til de tidligere reperationer.
Så endnu en gang. Nysynet i Sverige kan ikke bruges til noget som helst.
Planerne lige nu er egentlig bare at få lavet det rust der skal laves, indrette noget camping kabine og ellers have den som rullende projekt. Så må den køre og være grim og gul til jeg engang får råd til en lakering. Det ændrer jo ikke på hvor skrup skide hyggeligt det er at køre i sådan en gammel balje.
Lidt billeder:
Den stod ved Kalmar i Sverige ca. 300km. væk. Det gik også fint de første 200km. Men så gad den ikke mere trods ihærdige forsøg. Måtte efterlade den ca. 100km. fra broen. Dagen efter lejede jeg en autotrailer og tog turen over broen igen. Traileren viste sig dog at være pilskæv, så den trak fra side til side indtil den tilsidst fik revet mit aftagelige træk af bilen midt på motorvejen ca. 10km. fra broen. Det var søndag, så ingen kunne hjælpe med en ny bolt til trækket, så jeg måtte endnu engang køre tomhændet hjem. Tog fri mandag og lejede denne gang en autotransporter og fik den endelig op på værkstedet. Det skal dog hilses og sige at det koster en del at køre over broen med autotransporter med tom autotrailer bag på.
Det var planen den bare skulle stå til jeg engang blev færdig med min boble, men i foråret fik jeg overbevist mig selv om at jeg da lige kunne renovere motoren og skifte bremser, så den kunne komme på plader inden bugsfunny. Som sagt så gjort og den blev kørt til syn ugen inden bugsfunny. Jeg havde godt set at det var noget klamphugger pladearbejde der var lavet på den, men tog chancen alligevel.
Synsmanden var dog ikke helt enig med Søren og jeg om at denne bus faktisk var verdens bedste og tævede løs på vangerne til der gik hul. Så nu er jeg (MEGET) stille og roligt igang med at reppe hovedvange og skifte treverser. Alene det at få skidtet af har taget en krig fordi man har brugt 5mm pladejern til de tidligere reperationer.
Så endnu en gang. Nysynet i Sverige kan ikke bruges til noget som helst.
Planerne lige nu er egentlig bare at få lavet det rust der skal laves, indrette noget camping kabine og ellers have den som rullende projekt. Så må den køre og være grim og gul til jeg engang får råd til en lakering. Det ændrer jo ikke på hvor skrup skide hyggeligt det er at køre i sådan en gammel balje.
Lidt billeder:
-------------------------------------------
24430551 lars(a)ekstromit.dk
24430551 lars(a)ekstromit.dk