Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ekstrøms ørlebæ

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Sørens er så vidt jeg husker købt hos verktygsboden.se i Sverige, men de sender desværre ikke til Danmark. Koster 2000,- svenske. Der er dog en fra England her:
http://cgi.ebay.co.uk/Hand-Sheet-Metal-Shrinker-Stretcher-1-2mm-Capacity_W0QQitemZ220316107318QQcmdZViewItemQQptZUK_BOI_Metalworking_Milling_Welding_Metalworking_Supplies_ET?hash=item220316107318&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1299%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Jeg er ikke stødt på dem i Danmark
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Danny211 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for linket - billigere end jeg har set det til andre steder.

Er der andre her på nettet der ligger inde med gode kontakter hører jeg det gerne.

Danny
-------------------------------------------
Vestsjælland, 51390008
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er vist tid til en lille update. Der er bestemt ikke sket så meget som der burde. Et toldsyn holder jo kun et år..

Nå, men det lykkedes endelig at skære alt væk ved den gamle tværvange, så jeg kunne få den nye på. Så blev det sidepanelerne i venstre sides tur. Her havde min patchwork entusiastiske svenske ven også været igang med lapperne, så inderpanelet lignede et bedre klude tæppe. Efter mange timer og mange skæreskiver ser venstre side således ud.

img_5681.jpg
img_5684.jpg
img_5685.jpg
dsc02918.jpg
dsc02919.jpg
dsc02920.jpg
dsc02922.jpg
dsc02925.jpg
dsc02927.jpg

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Vogel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har sådan en pladekrymper, mener jeg købte den hos dvsalg.dk den var ret dyr, mindes det var omkring 3000kr

-------------------------------------------
http://www.vogel-tuning.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det kan sgu godt være det er indspist når jeg er den eneste der kommenterer, men jeg synes sgu det super du tager kampen op med rusten og de sindsyge reperationer.

Så kan min egen krympe/stræk-maskine til 1600 kr fra värktygsboden rende mig ;)

Keep up the good job og skær så det gulv ud.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ha ha. ja tænk hvis jeg havde fået den idé med at lægge nyt gulv INDEN jeg begyndte at fjerne tværvanger og paneler. Det havde min ryg nok været glad for. Men hva? Er der ikke noget med at pludselig er den færdig...

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du kan bare nøjes med at være glad for hvor meget hurtigere det kommer til at gå i den anden side - den er trods alt også pisse rusten.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Danny211 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Vogel
Hvis svaret er til mig så tak, men der er sket ting siden mit sidste indlæg.
Har selv lavet inder, mellem, yderpaneler og tværvanger mm. Har bl.a. købt krympe/strækmaskine som fungerer fortrinligt. Vognbund er dog købt færdig. Nu skal det bare svejses sammen.

-------------------------------------------
Vestsjælland, 51390008
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Skæbnesvanger dag i går. Jeg brugte meget lang tid på at glo på gulvet og overveje om det nu var den rigtige beslutning at hive det hele ud, men der var så mange småhuller, lapper og tyndt metal, så det nok i den sidste ende er bedre med et nyt gulv. En del af det kom ud. Det sidste når jeg forhåbentlig næste onsdag. Og så bliver det snart tid til frisk metal.

Lidt pics

imag0070.jpg
imag0071.jpg
imag0072.jpg

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Danny211 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Dit projekt ser spændende ud. Nogle gange kan det godt betale sig at udskifte det hele frem for at lappe noget som alligevel ikke bliver rigtig godt. Jeg følger dit projekt da jeg selv er i gang med det samme. Er vangerne OK ?.

Danny

-------------------------------------------
Vestsjælland, 51390008
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det var også det jeg til sidst kom frem til. Hovedvangerne er ok udover det stykke der er skiftet. (Andet indlæg i tråden) Men jeg har skiftet bagerste midtervange og de 4 bagerste treverser skal også skiftes også skal der laves en ring omkring bagakslen som synsmanden også kunne banke igennem. Så skulle den kunne synes herefter. At den så stadig er gul og grim efter alt det her er så en helt anden sag.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jubiiiiii... MIN bus er sku da sund :0)?

Lægger man det gamle gulv i igen eller?

Jens

-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Din er jo også meget nyere end min. et helt år...

Ja, der er et par timer i den endnu. Jeg håber den keder sig så meget inde i opbevaringen at den begynder at lave sig selv...

Jeg kunne egentlig godt bare have lappet det gamle gulv, men man kan købe hele stykket i 2 dele til ca. 600,- stykket, så det er nok både hurtigere og giver et bedre resultat.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Råb endelig op hvis du finder ud af hvordan man får en bus til at lave sig selv. Jeg har indtil videre ikke det store held med at få min til at komme igang, så det ender nok med at jeg må hjælpe den lidt på vej.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ved ikke helt om det er nemmere at komme til vangerne på min(læs nødvendigt :)) hvis jeg også hiver gulvet op... Det må Søren sku lige se på en dag ved lejlighed!

Hvor købte du gulvet?

-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tjaeh. Christine kunne jo lave sig selv, meeeen...

Jeg har ikke købt det endnu. De har det vist hos alle leverandørerne. Klart nemmere at komme til vangerne med gulvet ude og jeg ved jo du elsker at bore punktsvejsninger ud.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hatten af for dit arbejde Lars, utroligt at du kan finde tid til det - med småbørn og familie. Det er sgu godt klaret og det ser sgu da hæderligt ud! :) Keep up the good work.

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den her er der jo så ikke blevet arbejdet på et halvt år. Jeg kommer kun på værkstedet en dag om ugen. Jeg har efterhånden måtte sande det ikke nytter noget at blive frustreret over man ikke når en skid. Det må tage den tid det tager. Ellers ender det bare med jeg sidder og laver annoncer med "sælges pga. familieforøgelse"

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg tror jeg må erkende der kommer til at gå lang tid før jeg får tid til at gøre denne færdig og overvejer derfor at sælge den til en med bedre tid. Giv mig et kald hvis det har interesse.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvad skal den koste lars...?

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ved det ikke. Der er mange brugt mange penge og timer allerede. For at få den gennem syn skal panelerne i førersiden laves færdige og et nyt gulv lægges i bagi. Motoren er "nyrenoveret" (Nye stempler, stempelringe, cylindre, topstykker, tændkabler, elektronisk tænding, udstødning) og der er nye bremser.

Ring til mig eller kom op til Slangerup og se den. Jeg er der i aften hvis det er.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 14 years siden | | | |

come on Lars , du har kæmpet hårdt med den bus der.???
Hvor svært kan det være og lige forhandle lidt med fruen om nogle ekstra dage på værket.
Evt med en fridag i bagagen og så give den en skalle.
Du bliver supertrist når du er den eneste der ikke har en bus til hele familien på træf'ne.-:)
Så slem er det der er tilbage da heller ikke ?

det ville da være kedelig hvis du fortryder det senere.
Så hellere af med de andre bobler/projekter du har , evt for at finanserer en pladesmed.
Hehe jaja ved godt han er optaget lige nu , noget med en rusten bus.

-:)
Peter.

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

I know. Men jeg laver boble nu. Et barn allerede og nummer 2 indenfor en overskuelig fremtid. Så nej. Jeg får ikke mere værkstedstid de første mange år. Jeg må simpelthen spare sammen til en i fin stand istedet.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok, Lars.
Gætter på du blev lidt inspireret til en mere rustfri udgave, efter at have set min westy og snakket med Type3Henrik igår(som jo har en 100% rustfri westy latebay).

Forstår dig 100%! Med det boble projekt du er igang med..virker det endeløst at skulle fortsætte med bussen.

Du siger bare til hvis Mario skal igang.

Ronnie

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Noget i den stil. Med det tempo jeg har og udsigten til mindre tid er chancen for dette aldrig bliver til noget rimelig stor.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk

Reply »

You must log in to post.