Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Smalle aksler, bredde tromler... Erfaringer??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har et par smalle aksler som jeg gerne vil have brede Tromler på, en klub kammerat fortæller at de kan drejes ned, hvad er jeres erfaringer og hvor meget skal der evt. drejes???

Mik
-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
præcis - det er snuden (den side af tromlen der vender mod 36mm møtrik) der skal drejes af. kan ikke huske det præcist, men mener omkring 12-14mm. Men det giver vel helt sig selv når du har det samlet og kun mangler tromlen, så kan man vel bare måle sig frem til hvor meget der skal drejes af. Det skal jo bare passe sådan at møtrikken kan spændes, og splitten kan trykkes i/låses fast.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
præcis - det er snuden (den side af tromlen der vender mod 36mm møtrik) der skal drejes af. kan ikke huske det præcist, men mener omkring 12-14mm. Men det giver vel helt sig selv når du har det samlet og kun mangler tromlen, så kan man vel bare måle sig frem til hvor meget der skal drejes af. Det skal jo bare passe sådan at møtrikken kan spændes, og splitten kan trykkes i/låses fast.


Tak Rasser... nogen der ved det præcise antal mm?
-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mr_Bubles skrev:
Rasser skrev:
præcis - det er snuden (den side af tromlen der vender mod 36mm møtrik) der skal drejes af. kan ikke huske det præcist, men mener omkring 12-14mm. Men det giver vel helt sig selv når du har det samlet og kun mangler tromlen, så kan man vel bare måle sig frem til hvor meget der skal drejes af. Det skal jo bare passe sådan at møtrikken kan spændes, og splitten kan trykkes i/låses fast.


Tak Rasser... nogen der ved det præcise antal mm?



jeg kan da måle forskellen mellem en lang og kort aksel (strålerne) hvis det er du skal bruge det nu ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja ja nu skal du ikke få stress en fredag aften... bare når du har tid mester.
-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mr_Bubles skrev:
ja ja nu skal du ikke få stress en fredag aften... bare når du har tid mester.


nu betyder også i morgen ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 16 years siden | | | |
top dollar

er der noget med at den skal have nogle mm af på indersiden også???
-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej du skal vel bare sikre dig at dine ankerplader passer til tromlerne. . . .
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det skulle de da gøre det er nyt begge dele
-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Når du blander ting sammen fra flere modeller hjælper det da ikke at delene er nye. Hvis de ikke passer sammen.
Hvis det var mig ville jeg sætte de tromler på og finde ud af om der skal drejes lidt forinden og lidt foruden, eller om jeg kunne nøjes med at dreje af på ydersiden.
Jeg ville ALDRIG købe nye dele, eller brugte for sags skyld, og så gå hen på en maskinværksted og få mine dele bearbejdede efter nogen oplysninger jeg havde fundet på nettet. Jeg vil altid kontrollere det og "se" det med mine fingre.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det har jeg sgu da også tænkt mig, men det er da rart at have en rimelig præcis pejlesnor at forholde sig til når man ikke har lavet dette før!
-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
14,9mm får jeg det til!


Men om det bliver 15,0 eller 14,8 er nok et fedt. Dine tromler skal nok blive spændt fast alligevel, og hullet til sikkerhedssplitten passer nok i alligevel.

HVIS man så havde en bil med lange aksler hvor man ville sætte smalle tromler på, så kan man anvende et par ekstra af de akselspacere der bruges ved pakdåsen, de monteres så mellem tromle og møtrik. Jeg har lige målt sådan en spacer, og den er 15,5mm. Sådan var min type 1, da jeg hentede den i sverige. Der var fint plads til splitten kunne komme igennem, og møtrikken spændte også fint tromlen sammen. Så selv om det trick med spaceren er "udenfor det målte" så passer det stadig fint på. Det jeg prøver at sige er bare at det ikke behøver være indenfor 1/100 for at det virker efter hensigten....
div._nov_2008.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 16 years siden | | | |
SUPER Rasser

Tusind tak for det feed!
-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/

Reply

You must log in to post.