Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Taktning af adskilt motor!?

Tags:
No tags yet.

(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kære brevkasse ;)

Jeg er igang med at samle en 1500 kværn jeg har haft adskildt, og er nu kommet lidt tvivl angående taktningen af denne.... altså knast i forhold til krumtap, så det passer til tændningen også???

Ved at der er 2 mærker i krumtap som 1 mærke på knsaten skal passe i mellem, men hvordan skal krumtappen side!?!? der er jo 2 muligheder her......
Er det korrekt at tændningen skal stå med rotoren mod hakket i strømfordeleren???

På forhånd tak....

den tvivlsomme mads (skorpionen) :-)
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Naej, krumtappen kan kun sidde på en måde. Jeg har aldrig forsøgt, men det kan vel ikke blive forkert ?
Men strømfordelerdrevet kan, som du er inde på, sidde forkert.
Du skal dreje krumtappen, så 1 og 3 er i top OG knasterne til 1 og 3 skal så stå til tænding på 1-eren. Dvs. de skal pege mod 3-eren.
Så skal rotoren passe ud for hakket i fordeleren, hvis du ikke har flyttet den i spændbåndet !!
Det passer jo kun hver "anden" gang ikke --
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.