jeg har en 1600 standart motor med tarmslyng + en enkelt turbopotte på, jeg køre også med et åbent luftfilter a´la KN.
mit spørgsmål til jer er, hvilken hoved dyse skal jeg køre med for at det spiller ??
jeg kan ikke rigtigt få mit CO. tal højt nok nu...
jeg har ingen ide´ om hvilken dyse den er udstyret med nu og eller hvor den sidder i min Solex 34 .
mvh. Tom
Det DUMMESTE du kan gøre er, netop, at køre med åben filter. Og da især på denne årstid. Sæt nu det originale på, med forvarmning og det hele. Så kører den markant bedre. Når du så er kommet dertil, så pil karburatoren af, og se hvad str dysen er. DEREFTER har vi en fornuftig chance for at hjælpe dig til noget fornuftigt.
T
Måler du mens den står i tomgang ?
hvis svaret er ja, og du allerede har forsøgt at justere blandingsskruen (co-skruen), så prøv da med en lidt større tomgangsdyse.
Hvis det er i rullefelt du har målt, så se bort fra ovennævnte.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
det var i tomgang :-)
mvh. Tom
Skal måske lige tilføjes at jeg er HELT enig med Torben i at du skal montere det org. luftfilter og forvarmeslanger osv.
Prøv det og mål evt. co igen
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
ikke lige det jeg har lyst til :-) men det skal da prøves ..
mvh. Tom
Du får ikke en VW til at køre ordentligt med andet end det originale luftfilter og udstødning pga. karburatoris.
Måske kan du være heldig nogle dage i juli-august, om dagen hvis der er lav luftfugtigthed.
Som vejret er lige nu kan man dårligt nå at starte den og justere tomgang hvis ikke den har forvarmning.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
alle de der fancy chromefiltre , og udstødninger , ventildækseler og remhjul
er kun på markedet fordi der er naive køberer til det , ikke fordi det virker og slet ikke bedre end det org - og slet ikke på helårs biler ...
renover og mal det org , så har du en god helårs bil der virker - også grimt er det heller ikke ...
det findes enkelte ting der virker - men ikke i den billige ende og sjældent på standart motorer ....
den værste repro del der findes er farvede tranperante rotordæksler til strømfordeleren - køber man den har man lavet en bøf - også er der alle de andre chrome dele der passer ad kong volmers røv - de ødelægger mere end de gavner ...
vi gamle har også prøvet det for 20 år siden - og kan ikke lade være med at trække på smile båndet over at nogen stadig køber det ..
made in china - duer ikke
made in brazil - duer ikke
made in denmark - duer heller ikke - selvom vi ha ry for kvalitet
med in USA - noget duer andet gør ikke
made in germany - det meste det duer
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
jeg er ikke bange for at give en god pris, for for at prøve mig frem :-)
jeg går og samler stumper sammen til en større motor eg afprøver dem på min 1600 det er ikke altid det virker ordenligt, men det kender i alt til ik´:-)
mange tak for jeres indput, det orginale luftfilter var ikke komplet, derfor det åbnefilter ( jeg havde det på lager ) jeg må ud og købe et nyt + finde ud af at få varme op til det.
fra nu af bliver der kun købt stumper fra USA og Tyskland :-)
mvh. Tom