Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Varmekanaler

Tags:
No tags yet.

(permalink) Tiban1302s Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hejsa jeg ejer en 1302 s der skal ha udskiftet begge varmekanaler hvem kan det?? og hvem er frisk på at tjene lidt penge på det ????? mvh ivan ps evt en pris???
(permalink) bugservice Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hej det kan vi ,prisen løber hurtigt op i 15000 der er altid mere når man åbner

MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Tiban1302s Member
Skrev for 15 years siden | | | |
puhhhhaaaaa det er jo det samme som jeg gav for bilen for to år siden
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja det koster at have en hobby.

Er I nu sikre på at I ikke snakker forbi hinanden og at det virkeligt er varmekanalerne, panelerne, der skal skiftes.
Og ikke blot varme-KASSERNE på motoren ?

Jeg mener at kunne huske at der i VWs tidssystem var afsat 20 arbejdstimer pr side, til at udskifte kanalerne. Dertil vil så komme andet rust og især på en 1302 puhaaaeeaaa :)

Og det er jo netop grunden til at jeg siger: At hvis man vil have en bobbel, så køb en nyere i Tyskland og betal afgiften. Det kan let ende med at koste det samme at svejse en gammel "dansk" bil op og resultatet bliver nok også bedre.
Så kommer man ud at køre bobbel, og kan nøjes med at vedligeholde den.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Tiban1302s Member
Skrev for 15 years siden | | | |
nej jeg er selv mekaniker og varmekasserne her jeg skiftet i sommers men fik den kasseret til syn pga tæret varmekanal (er) .
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvis du selv er mekaniker, så er det da bare at komme igang.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Tiban1302s Member
Skrev for 15 years siden | | | |
nej fordi jeg er jo desværre ikke pladesmed så jeg kan ikke svejse jeg kan kun klatte med en svejser hehe
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Og hvis du havde købt en vogn, hvor det var i orden, havde den kostet 15000 mere.

Martin
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvis det kun er bunden og eller det panel trinbraettet sidder paa, en det noget billigere. Eller noget du selv burde kunne lave, mekanikere kan vel svejse lidt...
Hvor laenge havde du troet at du kunne have en bil til 15000 uden problemer?

Rene
-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hvis du er mekanikker kan du jo selv gøre det hele klar , efter de krav der er fra
ham der skal lave den - så kan du nok spare lidt - men 10000 kr bliver det jo nok
hvis de skal skiftes begge to - også kan du selv samle den igen bagefter - så sparer
du da nogen timers arbejde - den skal så flyttes til udbedrringsstedet på et lad af en art - men det er vel heller ikke umuligt for en mekanikker ...

men når man køber en billig vw må man forvente den kommer til at koste penge på et
senerer tidpunkt - det er helt normalt - ikke noget du behøver at være ked af.
du har ikke købt noget der er dårligt til prisen - du har bare købt noget der skal ofres lidt på lidt hen af vejen i stedet for på en gang ...

men det er det vi mener med at man ikke skal købe vintage bil for at spare penge ,
,man skal gøre det fordi det er sjovt at bruge penge på den og renovere den.

men har set du er interresseret i at sælge den - er det så lige med at du har givet op allerede ??? ;0( http://vwnettet.dk/forum/topic/434211
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg har lige udskiftet begge sider på min gammel 66,det tog en weegend
Så hvis du selv skiller den ad og læsser karossen på en trailer kommer du langt
for 4000 kr.
Men du skal regne med at der altid følger noget mere med
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Begge varmekanaler på en weekend ! Det må jeg sku sige. Hatten af :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 15 years siden | | | |
tillader mig lige at stille et spörgsmål. lad os sige at man har karossen skildt fra bundpladen og karossen ligger på siden. hvor mange timer tager det at skifte varmekanlerne?? altså kun arbejdet med at skäre de gamle af og svejse de nye på?
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Alt er relativt det er ikke ligegyldigt hvem man er, for mig vil jeg tro at det tar 50-100 timer pr side ha ha
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 15 years siden | | | |
det ville være nemmest for alle at udtale sig om din situation, hvis der var nogen billeder :D.

hvis det er hele panelet, så få fat i den bugme video hvor de viser hvordan man skifter paneler. der er alle tipsene og video med en der klat svejser.

jeg ved ikke i hovedet om der er specielle varmepaneler til 1302...

det alle kigger efter på vw'erne til træf er hvordan døren sidder i døråbningen - om døren kíler og/eller kan lukkes uden besvær - om karossen har sat sig ved et skift af kanalerne.

den gamle kanal fjernes )se video( (spørg mbechman om han har en du kan låne)

ved at bolte den nye kanal på bunden, og så tilpasse døråbningen mens bilen står på hjulene med ens dæktryk, nye dæmpere und alles ;) så skulle det kunne ende med et godt resultat... - og sørg for enten at have taget en masse mål i forvejen eller ha' en original bil ved siden af til at tage mål på...

jeg har ikke skiftet paneler... men forhåbentlig engang... jeg har oplevet at en bil der åbner ok, er lidt træls når den kommer på liften, så tror fast på at det har noget at sige.

held og lykke.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja at skifte kanaler med karossen og bunden adskilt er ihvertfald risikabelt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Tiban1302s Member
Skrev for 15 years siden | | | |
tak for alle jeres fine kommentarer . Har fået lidt gejst igen

Reply

You must log in to post.