Jeg søger lidt hjælp til let tuning af en 2 liter t4 fra en bus. den skal bruges i en bobbel,gerne med godt bundtræk.
mvh.
jesper
mvh.
jesper
Anonym skrev:
Har en mekaniker ven der vil hjelpe med den,det vi søger er lidt information om hvad der bør monteres af knast evt ventiler og karb da den nu ikke skal slæpe en bus mere.
Rasser skrev:
Nu du er igang med de gode råd Ib, hvorhenne finder du så konverteringskittet til at få en CU motor i en type 1 ? ;-)
Bornholmer skrev:
nu er det jo ikke sikkert det er en CU blok - men er det nu det alligevel - så skriver manden at den er skilt ad - også er det vel egentlig ikke et problem
og lave blokken lidt om - det skal man jo også når man skal ha porscheblæs på - det er vist ikke kun CSp kittet der kræver det - men jeg har aldrig selv prøvet det - forholder mig fuldt ud til hvad jeg har hørt andre har gjort og har gode erfaringer med
Bornholmer skrev:
den org knast er super egnet hvis du vil ha bundtræk fremfor snoninger, du skal arbejde med ventilstørrelse hvis du skal noget - på en type4 giver det godt ...
også skal du ofre en grundig afbalancering af krumtap o plejlstænger ..
bruger du penge på de to ting , er pengene givet meget bedre ud end hvis du køber en knast ...
men der er som du nok ved , lige så mange meninger om det som der er folk der skruer i det