Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  2.0 t4

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg søger lidt hjælp til let tuning af en 2 liter t4 fra en bus. den skal bruges i en bobbel,gerne med godt bundtræk.
mvh.
jesper
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
http://morepower.dk/type4.htm
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
søger du nogen til at lave det for dig , eller søger du bare gode råd ?

du kan starte med at købe et konveteringskit - så er du igang

cylinderskjolde
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=det&wkid=70410785838&rub1=Engine&rub2=Type-4+Cooling+Systems&artnr=13261a&pn=0

udstødning
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=det&wkid=70410785838&rub1=Exhaust+/+Heating&rub2=Exhaust+System-Modified,T-4+in+T-1&artnr=12593a&pn=0

så er du i gang - så mangler du bare resten

____________________________________________________

ok - der var farmer sgu hurtigere end mig - men han er manden hvis
du skal ha nogen til at lave det for dig
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Har en mekaniker ven der vil hjelpe med den,det vi søger er lidt information om hvad der bør monteres af knast evt ventiler og karb da den nu ikke skal slæpe en bus mere.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Anonym skrev:
Har en mekaniker ven der vil hjelpe med den,det vi søger er lidt information om hvad der bør monteres af knast evt ventiler og karb da den nu ikke skal slæpe en bus mere.



blokken er fin nok . den skal bare ses efter for slid - brug pengene på at konveterer den , der er rigeligt at bruge penge på ...

men hvad er det for en motor (motornummer)

hvor mange hk forventer du den skal yde

og vigtigst - hvad skal den i

og hvilken gearkasse har du nu

inden mand bygger motor er der tre grundregler :
1. hvad skal den bruges til
2. hvad må den koste
3. hvordan skal den bygges i henhold til punkt 1 og 2

og du har sprunget direkte til punkt tre her ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Motorkode CU... ?

Karsten
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg mener det er en CU skal lige kigge på lørdag...som jeg skrev er det til en bobbel. evt senere en buggy. først var det meningen den bare skulle monteres..men nu er den skildt af og så kunne man jo lige så godt montere en knast der var mere egnet til denne bil type. evt porte den lidt.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
den org knast er super egnet hvis du vil ha bundtræk fremfor snoninger, du skal arbejde med ventilstørrelse hvis du skal noget - på en type4 giver det godt ...

også skal du ofre en grundig afbalancering af krumtap o plejlstænger ..

bruger du penge på de to ting , er pengene givet meget bedre ud end hvis du køber en knast ...

men der er som du nok ved , lige så mange meninger om det som der er folk der skruer i det
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Nu du er igang med de gode råd Ib, hvorhenne finder du så konverteringskittet til at få en CU motor i en type 1 ? ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) buggy preben Member
Skrev for 15 years siden | | | |
jeg har en 2,0 cu motor med oprejst blæserhus i min t1 og jeg har bare tilpasset csp kittet og den trækker rigtigt fint standart !!!!!

er også ved at opgradere den, men det er rigtig sjov standart pga momentet
-------------------------------------------
man skal ikke kaste med sten på tom mave

mobil 50581021
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Rasser skrev:
Nu du er igang med de gode råd Ib, hvorhenne finder du så konverteringskittet til at få en CU motor i en type 1 ? ;-)



ja jeg ved godt det ikke kan købes - og at det kræver lidt ole opfinder -
men intet er umuligt for dem som vil - men det er ikke bare lige - det er vi helt enige om rasser
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=buggy preben]jeg har en 2,0 cu motor med oprejst blæserhus i min t1 og jeg har bare tilpasset csp kittet og den trækker rigtigt fint standart !!!!!

er også ved at opgradere den, men det er rigtig sjov standart pga momentet

DET vil jeg gerne se! Jeg kan ikke forestille mig hvordan CSP´s kit skal monteres uden at man skal til at bearbejde blokken.

Gider du smide et billede på af hvordan det er lavet ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
nu er det jo ikke sikkert det er en CU blok - men er det nu det alligevel - så skriver manden at den er skilt ad - også er det vel egentlig ikke et problem
og lave blokken lidt om - det skal man jo også når man skal ha porscheblæs på - det er vist ikke kun CSp kittet der kræver det - men jeg har aldrig selv prøvet det - forholder mig fuldt ud til hvad jeg har hørt andre har gjort og har gode erfaringer med
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rolf Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
nu er det jo ikke sikkert det er en CU blok - men er det nu det alligevel - så skriver manden at den er skilt ad - også er det vel egentlig ikke et problem
og lave blokken lidt om - det skal man jo også når man skal ha porscheblæs på - det er vist ikke kun CSp kittet der kræver det - men jeg har aldrig selv prøvet det - forholder mig fuldt ud til hvad jeg har hørt andre har gjort og har gode erfaringer med



Ja CU blokken skal lige laves lidt om, men det er jo bare lige.... NOT !! Jeg har lavet det før og det er faktisk ikke bare lige til at lave. Jeg måtte lave et opspænderværktøj til blokken for at sikre at udluftningstårnet bliver fræst helt parallelt med krumtappen. Hvis dette ikke er parallelt vil man komme ud for at kileremmen nemt vil springe af. Der går lige så lang tid med at fræse blokken og lave afstandsklods til CSP generatorholderen som det gør at lave blokken om til Porsche blæser.

Mht hjælp til bygning af motoren så spørg din mekaniker om han kan justere endesløret op i krumtappen, sætte vippearmsgeometrien korrekt, justere vendehøjde
på stempler/cylindere osv. Jeg har lige haft besøg af en gammel ven som har fundet sin gamle 1303'er frem af gemmerne og vil have en større motor bygget. Han havde en mekaniker med som lige skulle bygge motoren. Jeg spurgte om han kendte til ovenstående spørgsmål og så så han godtnok noooget forvirret ud, jamen er det ikke bare at samle den igen??? Nej det er ikke bare lige at samle den igen. Det skal siges at pågældende mekaniker er en meget dygtig og erfaren fagmand, men er bare ikke motorbygger og deri er der altså en stor forskel. Mange har bare samlet motoren med de nye tuningsstumper uden at tage hensyn til hverken det ene eller det andet og motoren kører !!! Jo men hvor godt og hvor længe???
Mit forslag er at spørge en erfaren VW motorbygger om hjælp eller bed vedkommende om at bygge den for dig. Hvis du selv vil prøve at bygge motoren så køb en GOD reperationshåndbog som omfatter den motor som du vil bruge og når du er godt kendt med bogen og stumperne i motoren (tag bogen med ud i garagen) kan du evt læse "Howto hotrod your VW engine". Den omfatter kun type 1 motorer, men giver mange gennerelle oplysinger om tuning som også gælder for type 4 motoren. Regn med at det bliver noget dyrere end du havde forestillet dig og når du så har fået motoren lagt i bilen og startet op bør du bruge de sidste penge på at få den justeret ind på et rullefelt.
Der kan være mange hk og benzinøkonomi gemt i justering af motoren selv om man synes det trækker heeelt vildt.

-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) PBJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Godt og rigtigt indlæg :-)

Preben
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det var da pudsigt ! Jeg har lige skrevet noget lignende i en anden tråd, og blev anklaget for at uddele røfler. H
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
I har jo alle lidt ret. Men for at bygge en "100HK 914 kopi" er altså bare at samle som din mekanikerven er inde på. Det kræver ikke den store doktorafhandling.
MEN hvis IKKE du køber originale dele er du nødt til at kontrollere alting, højder, vægte, balance osv. Det behøver du ikke på en std. motor.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
den org knast er super egnet hvis du vil ha bundtræk fremfor snoninger, du skal arbejde med ventilstørrelse hvis du skal noget - på en type4 giver det godt ...

også skal du ofre en grundig afbalancering af krumtap o plejlstænger ..

bruger du penge på de to ting , er pengene givet meget bedre ud end hvis du køber en knast ...

men der er som du nok ved , lige så mange meninger om det som der er folk der skruer i det


Knasten kommer du så godt som 99% sikkerhed ikke uden om... hvis det altså er den originale.. Jeg har endnu ikke set en original som ikke var slidt op på en cu-motor.

Min cu-motor er næsten std. dog har jeg monteret "personvogns knast" (265grader)og 36mm weber... det kan godt anbefales som et alternativ til std-motor. Den er monteret i en buggy på 600kg og trækker jævnt godt fra bunden og omdrejnings villig!
Men mere vil ha' mer'(o:

Karsten
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) buggy preben Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ja her er den så ikke køn men yderst efektiv i kan se og læse om det under projekter der er under ;endelig færdig nu ned billeder og forbehold:
-------------------------------------------
man skal ikke kaste med sten på tom mave

mobil 50581021
(permalink) buggy preben Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Billede_006.jpg
Billede_008.jpg

-------------------------------------------
man skal ikke kaste med sten på tom mave

mobil 50581021
(permalink) buggy preben Member
Skrev for 15 years siden | | | |
og den eneste grund til jeg selv måtte c0`2 lime div blik, er grundet 2 venstre csp cylindere blik i fiber som jeg fik udleveret forkert, men efter lang tids venten har fået et højre og et venstre jubi!!!!!
-------------------------------------------
man skal ikke kaste med sten på tom mave

mobil 50581021
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=buggy preben]og den eneste grund til jeg selv måtte c0`2 lime div blik, er grundet 2 venstre csp cylindere blik i fiber som jeg fik udleveret forkert, men efter lang tids venten har fået et højre og et venstre jubi!!!!!

så sæt lige et doghouse på også - det vil pynte gevaldigt ;0)

min ser dog således ud med hjemmebakset kølerblik - dog ikke en CUer
og nu med andre karbs , speedertræk og udstødning >> den til højre<<


mangler i øvrigt 3/4 stærke gutter på søndag til at hjælpe med at løfte den fra SPR's kælder og op bag i forden - hvis der skulle være nogen der havde brug for
at vise hvor stærke de er ;0) kom frisk ..

min egen ryg er desværre blevet for gammel til den slags
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) buggy preben Member
Skrev for 15 years siden | | | |
i know og det er allerede købt i kælderen i søndags ja den er ved at blive tryllet om til en 2,4 med dobb 44 idf knast mit alles ca 160 ponnyèr
-------------------------------------------
man skal ikke kaste med sten på tom mave

mobil 50581021
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Kan du ikke vise nærbilleder af hvordan du har løst problemet med generatorfoden ? har du haft blokken skilt ad og fræst ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) buggy preben Member
Skrev for 15 years siden | | | |
slet ikke!!!! der er 2 bolt huller i blocken ved åndehullet og der har jeg bare monteret et masiv alu stykke og boret huller og skåret gevind så foden kan side på !! jeg har ikke slepet eller skåret i blocken, det eneste jer har fjernet er røret til åndehullet og det er bare presset i
-------------------------------------------
man skal ikke kaste med sten på tom mave

mobil 50581021

Reply »

You must log in to post.