Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  2.0 t4

Tags:
No tags yet.

(permalink) buggy preben Member
Skrev for 15 years siden | | | |
jeg har ikke billeder af det da jeg ikke var klar over at det var nogel særligt,
og jeg har splittet både bil og motor da jeg både skal tagsænke og tune
-------------------------------------------
man skal ikke kaste med sten på tom mave

mobil 50581021
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=buggy preben]i know og det er allerede købt i kælderen i søndags ja den er ved at blive tryllet om til en 2,4 med dobb 44 idf knast mit alles ca 160 ponnyèr

havde selv en 2.4 motor og den leveret 163 hk men det var med 914 toppe og 48 weber.. der skal laves meget ved en type 4 motor for at hente hk så du skal nok regne med det løber op inden du får set dig om... men held og lykke med projektet og ser frem til en effekt måling...

mvh thomas
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=buggy preben]slet ikke!!!! der er 2 bolt huller i blocken ved åndehullet og der har jeg bare monteret et masiv alu stykke og boret huller og skåret gevind så foden kan side på !! jeg har ikke slepet eller skåret i blocken, det eneste jer har fjernet er røret til åndehullet og det er bare presset i

Det lyder da umiddelbart ikke som en CU blok så, det du beskriver er jo den procedure man normalvis udfører for at montere et csp type4 i type1 konverteringskit. Det er svært at se på billedet, men er det en CU motor er den normalvis lukket helt til der hvor du har monteret generator foden, og på andre type 4 motorer er der "hul".

Jeg har vedhæftet et billede af min blok - Var det samme type blok du startede ud med eller var den helt støbt og lukket der hvor generator foden normalvis skal på ?

(nogen der har et billede af en CU motor så vi kan se/vise forskellen?
DSC01373.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Et stk billede af cu-motor.... og jo buggy preben's er en cu....
Han har da bare boltet "pisset" ovenpå
Karsten
DSC00060.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) buggy preben Member
Skrev for 15 years siden | | | |
tak til karsten ;o) det behøver ikke at være svære end man gør det til
-------------------------------------------
man skal ikke kaste med sten på tom mave

mobil 50581021
(permalink) buggy preben Member
Skrev for 15 years siden | | | |
og tilykke til karsten ,jeg kan se at du endelig har fundet en type 4 , det skal sgu nok blive et fedt projekt!!!!
-------------------------------------------
man skal ikke kaste med sten på tom mave

mobil 50581021
(permalink) buggy preben Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=Micha Racing][quote=buggy preben]i know og det er allerede købt i kælderen i søndags ja den er ved at blive tryllet om til en 2,4 med dobb 44 idf knast mit alles ca 160 ponnyèr

havde selv en 2.4 motor og den leveret 163 hk men det var med 914 toppe og 48 weber.. der skal laves meget ved en type 4 motor for at hente hk så du skal nok regne med det løber op inden du får set dig om... men held og lykke med projektet og ser frem til en effekt måling...

mvh thomas
hey thomas det er efter køb af stumper og vejledning af farmer som siges at være lidt af en motor guro!!!! og ja jeg har allerede købt mig fattig og mangler stadig dele !! men det kan jo godt være mig der er naiv
-------------------------------------------
man skal ikke kaste med sten på tom mave

mobil 50581021
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=buggy preben]tak til karsten ;o) det behøver ikke at være svære end man gør det til

haha og det siger du efter du har svejst et blæserhus og tilhørende køleskjolde til cylindre osv. op fra bunden ;-)


Nej spøg til side. Nu forstår jeg hvad det er du har lavet, men hvordan passer det når du har boltet generatorfoden fast ovenpå motoren, og monteret et alm. blæserhus. Her tænker jeg på hvordan det passer mellem CSP´s cylinderskjolde og blæserhus, er det ikke helt forkert afstand man får så(cylinderskjolde skal jo sidde helt tæt til/ved cylinderne for at kølingen virker, så det eneste man kan flytte på for at det skal passe sammen, det er jo netop blæserhuset/generator (højdemæssigt) ?


I min verden er det noget kun nemmere (og bedre) at bruge den type blok der er beregnet til CSP´s konverteringskit, ellers ender det bare med at det eneste man egentlig kan bruge fra kittet er generatorfoden, og alt andet må man bygge selv. Har jeg ret eller er det bare mig der er underlig ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) buggy preben Member
Skrev for 15 years siden | | | |
det er ikke helt ved siden af ;o) men det var en billig måde at få et godt monent, men nu skal den på tegnebordet og der efter bygges helt om og måske med ny block med noget af min cu indmad i og så skal både block og toppe bearbejdes til 2,4 l, det er beabejdning , afbalancering og tønner og propper jeg mangler for at kunne samle den og det er i den dyre ende, så det bliver når jeg har solgt min krop længe nok til et seriøst overskud !! og det kan godt tage sin tid , og jeg solgte min sjæl til djævlen for længe siden , så der er der ikke noget at komme efter
-------------------------------------------
man skal ikke kaste med sten på tom mave

mobil 50581021
(permalink) buggy preben Member
Skrev for 15 years siden | | | |
det var til rasser !!! og får lige at svare på resten, så kan fiber skjoldene sagsten passe, men det kræver lidt tilpasning og tålmodighed, og generator og remhjul på krumbassen passer fint sammen, og mine hjemmelavede og ikke mindst utroliget flotte cylinder skjolde, var kun en polsk løsning som skulle vikariere for det sæt som jeg havde købt af dennis, der viste sig at være 2 venstre sider og der gik ca et lille år før at det rigtige sæt kom hjem , så det polske sæt blev mere og mere permanent frem for der vikariat det først var tiltænkt!!! så har man ikke andet end en cu så kan det sagtens lade sig gøre, og det er fandeme en billig måde at få en sjov og pålidelig motor på!! det eneste som jeg blev nød til at opfinde,skære,slipe,og c02 lime var speedertrækket !
-------------------------------------------
man skal ikke kaste med sten på tom mave

mobil 50581021

Reply

You must log in to post.