Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hopper

Tags:

(permalink) klovjakob Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hey er der nogen som ved hvorfor byggyen "hopper " helt vild meget ved igangsættelse. det er værst nåd den samtidigt får lidt gas

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er nok fordi det rør hvori dit koblingskabel kører gennem lige før det når gearkassen, enten ikke er tilstede eller også bøjer det ikke nok. Du kan ligge et par ekstra spændeskiver mellem gearkasse og dette rør for at få mere bue på. Prøv med 3-4cm bue i forhold til "vandret". Kig ud under din bil så forstår du hvad jeg mener.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja ellers er dit forreste gearkasse ophæng bare knækket , det opdager du når du kigger under den , men tror også på rassers forklaring først og fremmest.
kommer jo lidt an på hvordan den hopper

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) klovjakob Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er ligesom en der står med en lufthammer bag i bilen var ude at se røret ser nu ud til at bøje fint, efter hans forklaring

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tag fat i udstødningen, og ryk op og ned-Hvis du føler eller høre nogle "klonk"-så er forklaringen at et eller flere af gearkasseophængene er færtige!

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

mellem pilespidserne skal der være fra 1 cm og op til 5 som minimum, men det kan
også bøje for meget , det er meget vigtigt at kablet sidder helt korrekt ..
det skal bøje sådanher som vist overfor og ikke sådanher som vist nedenfor

du har også et opkortningskit på dit koblingskabel med stor sandsynlighed - det
skal være lige og ikke sidde skævt .

den dims der enten er støbt fast eller skruet fast i din gearkasse kan være revnet
eller ha åbnet sig så kablet ikke bliver styret korrekt på plads ...

det kan selvfølgelig også bare være din kobling er fuld af olie pga utæt pakning
i enten gearkasse eller svinghjul ...
det kan give præcis de samme symptomer.

jeg kan ikke forklare det logiske i at kablet skal ha præcis dette lille "knæk"
for at koblingen virker korrekt , men sidder det ikke korrekt så hopper koblingen.

hvis den altid har hoppet siden den blev bygget ville jeg kigge på hvordan yder koblings kablet inde i tunnellen er skåret over da buggyen i sin tid blev kortet op - her kan med stor sandsynlighed også være en god grund til problemet.
det ses tit at det jernrør har vredet sig løs på opkortede bunde.
og har det det hopper koblingen også.

401034 copy.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.