hej
har fundet disse fjedre til min cab fra 70, men de sænker den 50 mm, vil det være for meget, er der nogen der har erfaring med det... pt er der standart hjul på.. håber nogen kan svare..
ses curth
hej
har fundet disse fjedre til min cab fra 70, men de sænker den 50 mm, vil det være for meget, er der nogen der har erfaring med det... pt er der standart hjul på.. håber nogen kan svare..
ses curth
det lyder det ikke til - tværtimod - slet ikke hvis de gamle fjedre er lidt trætte -så et måske ikke sikkert det vil gøre nogen forskel - men sandsynligvis.
men du kan da næsten måle dig frem til det - skulle det give problemer med dækstørrelsen kan du jo altid skifte dæk - men 50 mm er jo kun 5 cm - det er jo ingenting i forhold til så meget andet , så jeg ville ikke bekymre mig om det..
min bus skal sænkes 240mm og den bliver ikke overdrevet lav , så har du lidt
størrelsesforhold at holde dig til..
jeg vil tror at 50 mm får den til at se mere ud som den burde ha set ud - og
på ingen måde vildt lav - men jeg har aldrig selv haft en 1302 så kan ikke sige
det med sikkerhed.
Men tænk på om det også holder med de 50mm på en cabriolet. Den er jo lidt tungere end en bobbel.
På en Golf, f.eks. Går det helt galt, også fordi bilen ikke kører rigtigt når fjederen er for svag. Altså bilen synker fordi fjederen ikke kan bære bilen, ikke fordi den er kortere. Kører af pommern til.
Men det er de fleste ligeglade med med, bare bilen er lav og så med "fede fælge" Så op i ..... med hvordan den kører.
Prøv at afkorte den originale fjeder med en vinding. En spiralfjeder er en sjov en. Den bliver stivere når man korter den af. Det kører jeg med på min bil.
måske jeg skulle kigge på noget justerbar gevind undervogn, så kan man da justere på det, til man syntes det er så man vil have det...det skal ikke kun se blæret ud, det skal også være til at køre i... men tak for det
curth
Jeg syntes justerbare fjederben er OK. Men hånden på hjertet. Det er beregnet til motorsport. Man kan jo reelt ikke blot indstille sin bil til at køre sænket helt vildt til et træf og så hæve den igen mandag morgen. Den skal jo spores hver gang.
Spild af penge, men praleværdien er god.
Det er lidt det samme som en tunet motor. Hvor tit kører man 200 km/t, men jeg kan godt lide at bygge den og få den til at køre.
hmm jeg vil bare gerne have den længre ned, det ligner en 4x4, jeg må kigge på det, så mon ikke jeg kommer på noget... men ned skal den den er alt for høj...
curth
Hej, nu er jeg ikke helt enig med Frank i det med gevindundervogn er pral..
Jeg har det fordi at fælgene ellers ikke kan være der (7x17 Porsche Cup)
Jeg har tidligere haft 50 mm sænkningsfjedre i. Det virker ok, men vær opmærksom på hvor bredde fælge du kører med foran. Hvis det er standard 4½ så ingen problem, men jeg oplevede på min 03 fra 73 at ved sænkning, så kunne en 5,5½ krydsfælg ikke være der. Fandt så ud af at det var fordi der fandtes forskellige indpresninger af dem, vidste ikke bedre dengang..
Kan se din er en 70, så derfor var opmærksom på fælgbredden.
mvh
Henrik
Ja det er svært at være menneske. Når man så kommer til syn med de rigtige originale fælge på en 1302-03 BIG. Det er den med store karosse. Så vil den sure synsmand ikke godkende bilen fordi dækket stikker udenfor skærmen. Det gjorde den sku´da da bilen rullede ud fra båndet -!
You must log in to post.