Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1303 74 bremser mærkeligt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej er der nogen der kan forklare mig hvorfor min 1303 nogen gange når jeg skal bremse synker pedalen længere ned end den plejer så skal jeg slippe og trykke igen så er den hård som den plejer det er ikke hver gang den gør det og der mangler ikke væske og den bremser lige

min tanke er hoved cylinder der hænger men jeg ved det ikke nogen forslag hvad man kan prøve

mvh bo

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) B_H Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg tror hovedecyl er et godt bud
Hilsen Brian

-------------------------------------------
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Skiver eller tromler?

Skiver, så kan det også godt være samme fejl som jeg har haft. Nemlig en utæthed i pakningen til stemplet på den ene kaliber

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja fik så ikke skrevet det er tromler ups

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har prøvet det samme:
Defekt (ny) hovedcylinder.
Det kom måske fordi jeg var en klovn og trådte på bremsepedalen inden der var hældt bremsevæske på.
En ny hoved-cyl (til) og problemet var løst

Mvh
Anders

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har du prøvet at justere bremserne ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nej men det er kun en gang i mellem den gør det så kan det virkelig gøre det frank

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det kan jo også være begge dele på en gang - så ja - men en korrekt justering af bremser vil hurtigt afsløre den anden defekt hvis den er der.

en korrekt justering - spænd bremserne hårdt på til hjulet ikke kan rokkes , og løsn så en smule derefter til der er gnidningsfri frigang igen. kræver det mere end 2 omgange,er bremserne slidt op/skævt og bør udskiftes.

husk at løsn håndbremsen/kablerne helt inden

juster gerne bremserne op for hver 2500 km eller en gang årligt
evt samtidig med olieskift , lygtecheck og smørring af forbro mm.

og når man skriver GERNE er det en anbefaling - ikke en befaling

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ok så har jeg lidt at gå i gang med tusinde tak for hjælpen

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja det kan måske godt gøre det. Det er i øvrigt normalt at pedalen bliver hårdede hvis man træder to gange hurtigt efter hinanden. Men udpræget hvis de trænger til justering.
På nogen biler skal man løsne håndbremsekablerne før justering. Det skal man også på en VW HVIS det hele er nyt og ikke har kørt endnu.
Hvis bilen bare skal have lavet service skal man ikke løsnes kablerne. Bare stramme skruerne hårdt til hjulet er blokkeret og så løsne 5-7 takker bagpå og typisk kun 3-5 foran. Forhjulene går typisk helt frit når det passer, medens baghjulene godt kan slæbe LIDT !!. Tænk også på at man jo bagpå trækker med gearkassen, så det løber ikke så frit som forhjulene. Man kan høre hvis det slæber.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.