Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spg.: Tilslutning af olietryk + temp. sensor

Tags:
No tags yet.

(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ved godt ement har været oppe adskellige gange, men jeg kan ikke åbne nogle af de tidligere indlæg fundet via søgefunktionen. Så derfor følgende spørgsmål:

Jeg skal til at bestille instrumenter og jeg kan få følgende sensor typer til olietryk og temp.:
- 1/8" NPTF tilslutning (temp.)
- 5/8" UNF gevind (temp.)
- 1/8" NPTF tilslutning (olietryk m. indbygget kontakt)

Hvilket gevind har den originale olietrykskontakt? Jeg regner med bare at montere den nye olietryk sensor i dette hul (evt. med nippel/muffe omformer), men hvordan placerer jeg bedst temp. sensoren - vil helst ikke bore i blokken, men det er vel næppe godt nok at måle ved et T-stykke ved olietrykshullet? Motoren er en 1300 "F" fra 1968.
Alternativt kunne jeg forestille mig at svejse en muffe på oliesi dækslet og placere temp. måleren der, men vil samtidig gerne undgå at have ledninger hængene under blokken. Hvad gør jeg?

Henrik

etb-1-8-nptf_wts.jpg
etb-5-8-27unf_wts.jpg
etb_oil_pressure_sensor.jpg

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Henrik
Gevindet i blokken er M10x1 Men det ligger så meget tæt på 1/8 NPT27, så den kan bruges i det samme gevind. Du kan købe T stykker til 2 udtag. 3 kommer til at knibe. Jeg ville droppe olietryk uret for nu og så have den originale kontakt sammen med temp. Alternativt kunne du jo tage temp via en dipstick istedetfor oliepinden. Det funker fint og er ret nøjagtigt. Løsningen med at tage den ved bundsi er dårlig, da det giver en ret usikker måling. (For kold)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Torben

Skal det opfattes sådan at jeg godt kan få en sikker temp. måling ved T-stykket? Pressure sensoren fra ETB har indbygget olietrykskontakt der slutter ved 0,5 bar så jag har ikke brug for den originale kontakt. ETB har desværre ikke en dipstick sensor.
H

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, det kan du godt. - måske ikke lige 100% spot on, men det er nok heller ikke temperatur kompenserede ure du har i, så lidt unøjagtig er de jo altid. I dit tilfælde vil det være den bedste løsning.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mange tak for svaret. Nøjagtigheden er heller ikke så vigtig med std. motoren, det er mere lidt GTV lir... men der kommer forhåbentlig lidt mere damp på kedlen på et senere tidspunkt!

Henrik

PS: Hvordan går det med stumperne?

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

mht. GTV lir, så kan jeg huske at have set man kan få T-stykket med EMPI logo (gl. org. empi model). Intet mindre kan vel gøre det ;-) ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) langeberg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=635279

nop...mvh jan

(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jo Rasser, det bliver discount udgaven sålænge finanskrisen varer ;-)

Har besluttet at droppe originale EMPI gauges, til fordel for ETB Instruments. Gider ikke alt det gamle ukomplette skrammel der koster kassen, uden garanti for at det nogensinde kommer til at virke... Så hellere være lidt uoriginal.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

>"Så hellere være lidt uoriginal."<
HØRT ! LOL

Mht. stumper begynder det endelig at lysne. De sidste dele (undtagen SAW HD drivaksler) skulle være klar i den uge vi går i.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.