nogen der ved om man kan få dem af nye ?
nogen der ved om man kan få dem af nye ?
akslerne kan man købe - også i noget mere hårdfør udgave - men akselrørene tror jeg ikke - eller jeg har ikke set det må jeg hellerer skrive ...
men få de gamle axelrør sandblæst og pulverlakeret , så er de bedre end nye .
ja men det er dem der stikker bagud om til baghjulene
og hvor kan man få de svingarme?
CSP har nye akselrør, vistnok den brede model fra 68 og fremefter.
Og CB sælger nye akselrør.
ja de koster ca 99 euro for røret og ca 380 euro for axlerne
det er 479 euro ialt = dkr 3370 kr PR STK / side
er der nogen speciel grund til du vil ha dyre nye frem for billigerer brugte ?
er som såh - sjældent noget der er helt ødelagt af slid når det er brugt , skulle
der være lidt overflade rust forsvinder det ved en sandblæsning.
kigger du grundigt på billedet kan du se hvor de bla kan købes
Mener du selve "armen", den der går fra torsionsarmen og til hjulet.?
Jeg ved ikke om den kan fåes i ny, men de kan nemt findes brugte.
René
Nemt ? hvor ?
da jeg skulle bruge til min speedster var alle dem jeg fandt rustede op.
Jeg købte et sæt for et par år siden, de blev efterlyst her på vwnettet og et kvarter senere ringede der en der havde dem, så det var nemt nok..
De kan vel egentligt købes nye, som justerbare?
René
De justérbare er så ikke lovlige. Men jeg kan se at CSP har nogen uden justéring. Nogen der har erfaring med om de kan monteres/passer/bruges ?
hvad er det korrekte danske udtryk for de bagerste arme egentlig
jeg kalder dem
bagerste bærearm
på engelsk springplate
eller
stræberarm
på tysk Schräglenker
men hvad er det egentlig korrekte navn på dansk
Ja men det er rigtigt. Vi har aldrig rigtigt kaldt dem noget.
Jamen "fjederplade" eller "langsgående reaktionsarm"
En IRS, som hedder "fireleddet ophæng" har så også det man vil kalde en "bageste bærearm".
Men jeg kunne da tage at kigge i en orginal dansk rep.håndbog og se hvad de kalder dem.
det ville være rart frank - syntes altid der har hersket tvivl om det forskellige
reelt hedder det ene eller det andet , ku være rart at fået det slået fast en gang
for alle - både for min egen skyld og mange andres ...
som du selv har sagt ved mange andre dele har vw vel ret i det de kalder det på dansk , når det er deres dele.
her kalder brian en Schräglenker , for en svingarm - og han er jo ellers også en rimelig rutineret vw mand http://vwnettet.dk/topic/151381
og jeg har også selv brugt varrierende udtryk i min "how to sænke en splitbus" guide
"Bærearm" - selvom det lyder mærkeligt
"IRS-armen" hedder på dansk en "triangelarm"
John
at kalde det for en fjederplade lyder jo også underligt når det er torssionsstangen
der er den egentlige fjeder. også selvom pladen kan fjedre sidevers.
jeg købte nye fjederplader hos kb for et års tid siden så mon ikke det er lagervare?mener de kostede 4-500 pr stk
hilsen kim
Ja, fjederplader koster ca. 1000 kr. sættet. Ved ikke om de kan få´s i std. - Jeg køber altid en "hd" version. Om den er stærkere end std ved jeg ikke. Den er hvertfald tykkere i godset.
Akselrør har vi kunnet få i et årstid nu. de koster kr. 690/ sæt. Og der er både smal og bred endestykker med.
T
VW kalder fjederpladen for bærearm.
Bageste bærearm på IRS kalder de triangelarm.
super - tak for det frank
You must log in to post.