Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  EMPI gearskifter

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nogen der har erfaringer med at køre med dette gearskift fra EMPI?? er det behageligt med vinklen??

ac711201-85x85.jpg

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det har jeg kørt med rigtig længe.. Og jeg var rigtig rigtig gld for, dejlig vinkel og perfekt hurtigt gearskifte :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 15 years siden | | | |

fungerede det også godt med de 40% reduktion?

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det var den jeg kørte med så vidt jeg ved... Kører 60% nu og den er næsten for kort i vandringen...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har haft nogle problemer med denne gearstang og bakgear. men har dog løst det ved at slibe lidt i spærret.
Men jeg syntes den er udemærket

(permalink) Mr-M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Mr_Bubles.

Har det i min speedster og er MEGET tilfreds....

Giver et kort, præcist og stramt gearskifte uden sammenligning med den originale stang.

Dog må jeg tilføje at både sæder og instrumentbord jo sidder noget anderledes i en speedster i forhold til en rigtig bobbel, så hvordan vinklen 'ligger til hånden' i boblen, kan jeg ikke udtale mig om...

Selve monteringen var også plug and play: Af med pladen på centraltunnelen lige foran bagsædet - tjekke forbindelsesstangens stilling i alle gear gennem hullet - sætte dytten i frigear - afmontere gammel stang - 2 bolte - på med ny stang - tjekke alle gear igen via hullet - starte og prøve alle gear og koblingsfunktion, dvs. prøvetur - på med pladen på centraltunnellen igen. Og så spillede det...

Ved ikke om jeg har været uforskammet heldig, men det var min oplevelse!

Jeg skal retfærdigvis nævne at Bugservice-Dennis havde lidt drillerier med justeringen af gearstangen, da det senere blev nødvendigt at skifte min gearkasse. Dette havde intet med gearstangsskiftet at gøre, men skyldes at dytten blev leveret stort set uden gearkasseolie...

Men jeg kan klart anbefale, hvis ellers vinklen er OK til den 'ægte' bobbel. Mon ikke der findes een du kan få lov at se og mærke det på i nærheden af dig?

Mvh.
Mr-M.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Mik

Jeg har kørt med sådan en et par år og den funger rigtig godt, gearskiftet bliver mere præcist end i mange moderne biler. Særligt hvis den bliver paret med uretan skifterkopling. Vinklen på billedet ser noget vild ud, men i virkeligheden passer det fint. Stangen kommer lidt længere tilbage hvilket passer fint, så man ikke skal læne sig frem for at nå den.

Mvh. TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis

Reply

You must log in to post.