Hej Volkens!
Er der nogen der kan opklare for mig, om div. alu/bolt-on ventildæksler er "lavere" end de originale VW'er? Altså forstået på den måde at motoren bliver smallere...
Mvh Lars
Ovaler1957@gmail.com
Hej Volkens!
Er der nogen der kan opklare for mig, om div. alu/bolt-on ventildæksler er "lavere" end de originale VW'er? Altså forstået på den måde at motoren bliver smallere...
Mvh Lars
dækslerne er skruet fast , og skruen fylder jo nok et par mm mindre end den bøjle
der sidder orginalt - eller tror jeg ikke der er den store forskel.
men er 4 mm det der skal til er det jo fint nok ...
de org dæksler er tit mere tætte end flertallet af eftermarkedets costum dæksler.
Mange af dem er bredere, for at give plads til højere løftende vippearme.
Ok.... også hvis man regner bøjlen til de originale dæksler med?
Altså: Org.dæksler+bøjler < Aludæksler?
For bøjlerne fylder jo noget der ligner 10mm ekstra.
Som I kan se på billederne, er bøjlen nemlig ude og kysse bagspidserne på min ovaler :-(
Mvh Lars
Er det en bøjle der engang har siddet på en industri motor ??
Du kan få et par bøjler som går mere fri af bagspidserne, end dem du viser på billedet.
da jeg satte min industri motor i måtte jeg skifte bøjler for at det passede sammen det hele
Har absolut ingen anelse om motorens oprindelse :-) Så du kan meget vel være inde på noget dér, Rasser!
jeg napper lige et billede af mine dæksler og bøjler - nedefra som på dit billede. Så har du det at sammenligne med. (senere i aften)
Topklasse service :-)
Takker! Kan godt se at der er forskel på bøjlerne...
Hvilken størrelse motor har du i din vogn Rasser? Synes nemlig også at der er lidt forskel i spillerummet mellem bagspidser og ventildæksler på vores to vogne.
Mvh Lars
Husk nu på at vinklen jeg tager billedet fra, kontra den vinkel du har taget dit billede - virkelig kan snyde meget!!!
Men på billedet er det en 1600 enkeltportet std. type motor.
You must log in to post.