Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ventildæksler

Tags:
No tags yet.

(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Volkens!

Er der nogen der kan opklare for mig, om div. alu/bolt-on ventildæksler er "lavere" end de originale VW'er? Altså forstået på den måde at motoren bliver smallere...

Mvh Lars

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

dækslerne er skruet fast , og skruen fylder jo nok et par mm mindre end den bøjle
der sidder orginalt - eller tror jeg ikke der er den store forskel.

men er 4 mm det der skal til er det jo fint nok ...
de org dæksler er tit mere tætte end flertallet af eftermarkedets costum dæksler.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwanders Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mange af dem er bredere, for at give plads til højere løftende vippearme.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ok.... også hvis man regner bøjlen til de originale dæksler med?
Altså: Org.dæksler+bøjler < Aludæksler?

For bøjlerne fylder jo noget der ligner 10mm ekstra.
Som I kan se på billederne, er bøjlen nemlig ude og kysse bagspidserne på min ovaler :-(

Mvh Lars

dsc02639.jpg
dsc02631.jpg

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er det en bøjle der engang har siddet på en industri motor ??

Du kan få et par bøjler som går mere fri af bagspidserne, end dem du viser på billedet.

da jeg satte min industri motor i måtte jeg skifte bøjler for at det passede sammen det hele

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har absolut ingen anelse om motorens oprindelse :-) Så du kan meget vel være inde på noget dér, Rasser!

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg napper lige et billede af mine dæksler og bøjler - nedefra som på dit billede. Så har du det at sammenligne med. (senere i aften)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Topklasse service :-)

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Her:

dsc01418.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Takker! Kan godt se at der er forskel på bøjlerne...

Hvilken størrelse motor har du i din vogn Rasser? Synes nemlig også at der er lidt forskel i spillerummet mellem bagspidser og ventildæksler på vores to vogne.

Mvh Lars

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Husk nu på at vinklen jeg tager billedet fra, kontra den vinkel du har taget dit billede - virkelig kan snyde meget!!!

Men på billedet er det en 1600 enkeltportet std. type motor.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.