Skal have sat timingskalaen på mit eget remhjul, så jeg vil gerne låne et så jeg er sikker på jeg får tdc på det rigtige tidspunkt.
Skal have sat timingskalaen på mit eget remhjul, så jeg vil gerne låne et så jeg er sikker på jeg får tdc på det rigtige tidspunkt.
hvis du ikke har samlet motoren endnu så er det jo nemt nok... men jeg mener at huske at det har du.
skal det være et remhjul til flad køling du vil låne eller skal det være et fra en opretstående konversion, og hvordan ved du at det du låner er korrekt?
jeg ville nok på en samlet motor, tage tændrørret på cylinder 1 ud, og så køre stemplet i top og kigge ind gennem tændrørshuldet med en lygte og så stile den til den præcise top dead center. og så sætte grad målingen op eller makere hullerne eller hvad du nu skal.
Hej Erik
Ja, min motor er samlet. Det er opretstående blæs, men tror faktisk jeg kan bruge begge dele. Remhjulet/blæserhjulet kan jo kun sidde på en måde. Jeg havde godt tænkt over at måle det med noget gevindstang eller lignende på cylinder 1, men jeg foretrækker at bruge et andet remhjul som reference.
jeg har et på min blok i kælderen - lån det blot det er godtnok alu men der er grader på...
Ringer lige i næste uge når eksaminerne er overstået.
Andy, der var da ikke grader på dit remhjul som sad på motoren, som i øvrigt var gemt godt væk.
æv så husker jeg forkert beklager
Hvis du bruger en type4 blæser/remhjul, skal du være sikker på hvad du gør.
De findes med 5 og 27 grader (411-412E) og blot med 7,5 grader (412S)
Så er der afarterne fra type2 med type4 motor hvor der er nogen med 5 grader EFTER top.
Tak for brugbar viden Frank.
You must log in to post.