Til alle motoreksperterne!
Da jeg ikke er motorekspert og går og overvejer at prøve at bygge en lidt større motor.. jeg er pt i besiddelse af en 1914ccm type 1 og tænkte om det var muligt at bygge den større evt 2332ccm?
Jeg har set at man taler om "bore" 94mm på en 1914ccm og det samme tal går igen på en 2332ccm - er der slaglængden der bestemmer størrelsen på motoren.. er det samme "tykkelse/størrelse" stempler eller hvordan hænger det sammen?
Det kunne jo være smart hvis man i princippet kunne bruge den gamle blok, stempler osv.. jeg er men jeg ved intet om dette emne og håber at der er nogle der kan forklare mig hvordan det hænger sammen, jeg er godt klar over at jeg nok skal skaffe mig en del nye stumper større karbs osv. men kan det lade sig gøre - evt. hvad jeg skal bruge hvis det kan lade sig gøre?
Hvad kan jeg gøre ved min 1914'er? Kom glad kom gerne!! :)
Nicolaj
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..