Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  t4 motor problem...

Tags:
No tags yet.

(permalink) hamsedk Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hejsa, jeg har en -99´er t4, hvor min tandrem er røget. Er der nogen herinde der ved om det er muligt at få den op og køre igen(og måske mod en skilling få den til det)? det skal siges at den stod i tomgang da det skete.
MVH Lars

-------------------------------------------
</a
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det lyder ikke som om det er en luftkølet motor!Og det er det vi skriver om herinde.
Men derfor kan det da godt være at nogen herindefra kan hjælpe dig!

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) hamsedk Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ved det godt, men lurede lidt i tråden, og så blandt andet der var skrevet om en jetta og andre ting, så jeg tænkte det måske var ok da det er en vw...

-------------------------------------------
</a
(permalink) Gregersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

du kan været rigtig heldig at der ikke er sket noget med motoren. men normalt ville den have bukket nogle ventiler. men prøv at sætte en ny tandrem på og kør motoren rundt med håndkræft og se om der er noget der støder på. er dette ikke tilfældet så prøv derefter at lave en kompressions tæst på den.

-------------------------------------------
mobil: 29678389
e-mail: nickigregersen@hotmail.com
(permalink) hamsedk Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ok... jeg vil prøve det engang...tak skal du nicki

-------------------------------------------
</a
(permalink) Leo C Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Gregersen du aner ikke en klap om det du snakker om ! Der er med 100% sikkerhed bukket ventiler på den motor, toppen skal af og rep. og husk at vurdere trykskaden på stempeltoppene.
For en ordens skyld skal nævnes at jeg har lavet mere end 25 af den slags .....

(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Der er IKKE plads til ventilerne!
Tomgangsomdrejninger ca 850, remmen springer, knasten stopper, krumtappen fortsætter sammen med svinghjulet indtil stemplerne rammer ventilerne, og dermed BANG!
Af med hatten og se hvad der er sket!
Knasten kan nemmest ligge i 3 dele under ventildækslet!
Hvis man er heldig, bunden stadig bruges!

Det er i det tilfælde at det er remmen til knasten der er sprunget!
Der sidder jo også en i den anden ende, som styrer indsprøjtningspumpen!
Springer den, så stopper motoren jo også!

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk
(permalink) hamsedk Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Leo:Når du siger du har 25 styks, kunne du så tænke dig nummer 26 til en lille skilling.?
Chr-smc: først røg den ene, den til pumpen. og da den endelig blev fikset, røg den anden, den vigtige, da den stod i tomgang på vej til syn...nitte

-------------------------------------------
</a
(permalink) Leo C Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Dem jeg har lavet var i arbejdstiden :-), mit eget værkste er fyldt op med noget uden vand på, det er meget sjovere, så desværre ............

(permalink) hamsedk Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hmm...øv osse,...nå jeg finder jo nok på noget andet...

-------------------------------------------
</a

Reply

You must log in to post.