Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Syn af Buggy,Nordsjælland

Tags:
No tags yet.

(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Skal have synet min Buggy her i løbet af uge 5.
Har i dag været hos 2 synsmænd, som ikke helt vidste hvad det handlede om.
Den ene forklarede at der skulle være dokumentation på ombygningen (fra virksomhed der havde lavet ombygningen) og den anden var ikke helt sikker på hvad jeg skulle have af dokumentation.
Så derfor:
Hvor har I andre buggy ejere fået synet Buggyen på nordsjælland?
Det er en svensk 1500 Lim 113 der aldrig har været indregistreret som buggy, kun som bubbel.

Mvh

(permalink) FBA Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Herfølge, der var de friske. IKKE HERLEV OG IKKE RØDOVRE. :-)
Frank

-------------------------------------------
Kan det skilles- kan det laves....
(permalink) D&G Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nu er det godtnok et stykke væk, men ringsted er de også friske.
jeg fik synet min uden mål og vejning eller anden dokumention, kørte direkte ned og synede den.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du skal medbringe anvisningerne fra VW som tillader ombygningen. Og så skal du vise synsmanden hvordan det er lavet og hvor han skal kigge.
Og så skal det jo være lavet efter de anvisninger !! Der findes tre godkendte metoder. VWs metode, Det kan også godkendes at skære bunden "lige over" og "amerikanermetoden" hvor bundpladerne er skåret i et skråt snit.

Så skal du medbringe en vejeseddel, der er under 48 timer gammel, ellers er det som at syne enhver anden bil.
Og en buggy er godkendt med 5,5" fælge foran og 8" bagpå. Det har været 10" bagpå, men det blev ændret.

Citat fra brev:

Buggy-lignende afkortning af VW-platformramme til Speedster 356-karrosseri
Platformrammen afkortes af ombygningsfabrikanten Vintage Speedster med 11,81" (300 mm) ved fjernelse af 10 " og et overlap på 1,81".

De 2 allerede accepterede forkortningsmetoder benytter jo afkortninger på 273 og 370 mm, så der er med afkortningen på 300 mm ikke tale om at overskride nye grænser. Der er derfor ikke nye betænkeligheder mht. køreegenskaberne retningsstabiliteten) pga. akselafstanden. Færdselsstyrelsens accept beror således på tilliden til afkortningsmetodens styrkemæssige egenskaber.

Afkortningen er foretaget ved skrå snit i bundpladen, og ved trappe-lignende snit i midtertunnelen til undgåelse af koncentreret tværgående brudlinieanvisning ved overlapningen, hvilket grundlæggende må vurderes som en forbedring i forhold til de 2 allerede accepterede metoder.
Der indbygges desuden en supplerende (ikke lukket) forstærkningsramme, der mht. risiko for negative styrkepåvirkninger af platformramme/karrosseri kan sammenlignes med indbygning af en styrtbøjle i et selvbærende karrosseri, hvilket almindeligvis betragtes som en styrkemæssig forbedring.
USA-firmaet Vintage Speedster, der også er velkendt fra andres hjemmesider, nåede i flg. deres egen hjemmeside http://www.vintagespeedsters.com/faqs/index.php#What_kind_of_frame_is_used op på at have bygget 2.000 stk. fra 1988 til 2006 (og bygger stadig). Ombygningsmetoden har derfor demonstreret sin holdbarhed til normal anvendelse jf. 8.01.001 (1), og skal ikke dokumentere krav til kollisionssikkerhed, når datoen for basiskøretøjets 1. reg. er før 01.05.1977.
Både afkortningsmetoden, suppleringen med forstærkningsrammen, produktionsantallet og produktionsårrækken taler for, at denne ombygning er mere sikker, end de allerede anerkendte 2 metoder.
Efter forelæggelse af ovennævnte, og drøftelser med Færdselsstyrelsen ved sammenholdelse med tidligere afgørelser, kan det nu i enighed med Færdselsstyrelsen meddeles, at den beskrevne VW-ombygning er accepteret på lig fod med de 2 tidligere anerkendte forkortningsmetoder for VW Type 1-platformrammer, der ønskes godkendt med ikke-bærende åbne karrosserier.

Med venlig hilsen citat slut.

Om den er svensk eller norsk eller er ligemeget

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for svarene.
Frank> Det var også min påstand mht opkortning osv., men det mente den ene synsmand ikke :)
Nu har jeg ikke selv opkortet bunden, så jeg ved ikke helt hvor jeg skal måle?
Nogen der kan fortælle mig nogle "måle-punkter"ogstørrelsen på målene?
Har den tyske vejledning, men har ikke de store tysk egenskaber, så det kniber lidt...

Mvh

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad vil du måle ? Det kommer sig jo ikke så meget på målene. Mere på kvaliteten (udseendet) på svejsearbejdet.
Er den opkortet som anvist i den tyske vejledning ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så vidt jeg kan komme frem til er den kortet efter anvisningerne.
Dog har jeg ikke haft den på lift, så kan ikke vide mig sikker.
Det jeg ville måle var om den er kortet de 273-370mm, samt om geometrien er korrekt...
Men det er måske ikke noget man reelt kontrollerer?

Mvh


Reply

You must log in to post.