man skal altid ha lidt mere end man har brug for ;0)
i princippet kan man jo nøjes med det bilen fylder , men skal man kunne komme ind og
ud af den også kræver det lidt mere. jeg vil sige minimum 3x6 meter PR bil.
skal man så ha lidt lager og evt sit værktøj ,evt store maskiner eller lign så skal det jo så ligges til ...
man kan jo sagtens bare bygge et par hundrede kvm hvis man har plads - men
skal der varme på hele tiden eller skal det varmes op hver gang man skal lave
noget skal man hensigtsmæssigt nok prøve at begrænse selve værkstedet - så kan man
jo altid bygge et lager ved siden af eller noget.
jeg har lige PT 6x8 m til to biler - derud over 3,4x7 m til lager og en ekstra bil
uden opvarmning - også et lille redskabs skur på 3,4x3m til alt det andet som jeg ikke gider ha i garagen ...
men det kræver at man tænker sig om med indretningen når man ikke har så mange kvm , så kan det sagtens fungerer fint og er hurtigt at varme op ...
ville gerne haft mere - men så skulle naboen sælge mig lidt grund og det ville han ikke , så må man jo tilpasse sig efter det man har.
havde jeg ingen begrænsning havde jeg nok valgt feks 7x10 m - en meget passende
størrelse til hobbybrug.også evt dele det op i en varm og en kold afdeling.
sån var min gamle garage og fungerede rigtigt godt med tre biler inkl daylidriveren.
skal man ha havemøbler og webergrill, ungernes cykler , gamle blomserpotter ,plæneklipper og konens tørrestativ
osv osv osv også - så bliver der aldrig plads nok..
et par billeder af det ikke helt færdig garageprojekt:
6x8 m rummet:
3,4x7 m rummet:
og et par billeder af den gamle garage som i selve værkstedet målte 7x7 m
og den allerførste jeg selv havde på 4½x12 m - fungerede ikke ret godt
(det billede med den mørkerøde bug på)