På hvilken model?
1302 fra 1972
Ja du er på sporet. Tændingslåsen bliver holdt fast af en bladfjeder som du skal stikke et stykke 3mm svejsetråd eller en tynd skruetrækker ind i et hul og udeløse den samtidig med at du trækker låsen ud. Måske er hullet boret, ellers må du prøve at finde en rep.håndbog hvor man viser hvor der skal bores.
af med beklædning under retstammen sedder med 2 skruer plus 2 plast som vippes ud ned på ryggen kig op en lille skrue
Ikke på en 1302 OSC. Du tænker på en 1303.
Frank_Andersen du er på den med nøglen
Nøglen ?
Jeg har lige set efter i rephåndbogen. For at skifte kontakten (bundstykket) er det åbenbart ikke nødvendigt at tage låsecylinderen ud.
Af med rattes. Og afviserkontakten kan så skrues af og ledningerne hjælpe lidt op så kontakten kan bøjes væk til venstre.
Så er der to kærvskruer der holder et dæksel, af med det. Hvis man så hjælper ledningerne op gennem konsollet så kan hele ratlåsen med bundstykke åbenbart tages op og ud. Det sorte konsol bliver altså siddende på bilen. Vær forsigtigt med ikke at skade isolereringen på ledninger også på afviserkontakten. Der er så en lille skrue der holder kontakten.
De fire skruer på afviserkontakten skal som regel ikke spændes hårdt til. Det kan godt være nødvendigt at de faktisk sidder løse.
efter 30år husker jeg igen
super, tak for hjælpen!!!
Du skal dreje nøglen i "køre" stilling for at kunne tage ratlåsen med ud. Og jeg mener ratlåsen, ikke tændingslåsen.
Du har taget det lille beslag med de 2 skruer af, så vidt jeg kan se. Hvis du så drejer nøglen i stillingen "kør" (til tænding) Så skulle du kunne tage hele "klumpen", ratlåsen bagud (mod dig selv) med nøgle, ratlås og bundstykke.
Så kan du udtage tændingslåsen ved at stikke en 3-4mm svejsetråd ind gennem det lille hul man skal se på det første billede, dreje nøglen i "kør" og tage låsen ud.
Man skal altid dreje nøglen til "kør" ellers er der jo ingen tyverisikring hvis man blot kunne tage skidtet ud. Man skal bruge nøglen.
Det er længe siden jeg har lavet det. Hvis ikke du finder ud af det, må jeg lige prøve på min speedster. Den står alligevel uden rat.
Jeg har lige skiftet min tændingslås som er helt magen til.Du skal bare dreje nøglen i stillingen kør så skulle du kunne rykke den ud.
You must log in to post.