Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  bundstykke!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) kristian-k Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Skal skifte bundstykke(tænding)skal dette gøres opppefra, af med rat,blinkerarm,tæningslås osv?

billede0251
billede0281

(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

På hvilken model?

(permalink) kristian-k Member
Skrev for 15 years siden | | | |

1302 fra 1972

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja du er på sporet. Tændingslåsen bliver holdt fast af en bladfjeder som du skal stikke et stykke 3mm svejsetråd eller en tynd skruetrækker ind i et hul og udeløse den samtidig med at du trækker låsen ud. Måske er hullet boret, ellers må du prøve at finde en rep.håndbog hvor man viser hvor der skal bores.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) osc Member
Skrev for 15 years siden | | | |

af med beklædning under retstammen sedder med 2 skruer plus 2 plast som vippes ud ned på ryggen kig op en lille skrue

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ikke på en 1302 OSC. Du tænker på en 1303.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) osc Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Frank_Andersen du er på den med nøglen

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nøglen ?

Jeg har lige set efter i rephåndbogen. For at skifte kontakten (bundstykket) er det åbenbart ikke nødvendigt at tage låsecylinderen ud.
Af med rattes. Og afviserkontakten kan så skrues af og ledningerne hjælpe lidt op så kontakten kan bøjes væk til venstre.
Så er der to kærvskruer der holder et dæksel, af med det. Hvis man så hjælper ledningerne op gennem konsollet så kan hele ratlåsen med bundstykke åbenbart tages op og ud. Det sorte konsol bliver altså siddende på bilen. Vær forsigtigt med ikke at skade isolereringen på ledninger også på afviserkontakten. Der er så en lille skrue der holder kontakten.
De fire skruer på afviserkontakten skal som regel ikke spændes hårdt til. Det kan godt være nødvendigt at de faktisk sidder løse.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) osc Member
Skrev for 15 years siden | | | |

efter 30år husker jeg igen

(permalink) kristian-k Member
Skrev for 15 years siden | | | |

super, tak for hjælpen!!!

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du skal dreje nøglen i "køre" stilling for at kunne tage ratlåsen med ud. Og jeg mener ratlåsen, ikke tændingslåsen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kristian-k Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har nu haft det hele skilt ad,men kan på trods af de gode forklaringer stadig ikke lure hvordan det skal gøres!smider lige et par billeder op, så kan vi måske prøve igen? sådan som jeg ser skal jeg have tændinglåsenlåsen ud!!!

billede0251
billede0281
billede0271

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du har taget det lille beslag med de 2 skruer af, så vidt jeg kan se. Hvis du så drejer nøglen i stillingen "kør" (til tænding) Så skulle du kunne tage hele "klumpen", ratlåsen bagud (mod dig selv) med nøgle, ratlås og bundstykke.
Så kan du udtage tændingslåsen ved at stikke en 3-4mm svejsetråd ind gennem det lille hul man skal se på det første billede, dreje nøglen i "kør" og tage låsen ud.
Man skal altid dreje nøglen til "kør" ellers er der jo ingen tyverisikring hvis man blot kunne tage skidtet ud. Man skal bruge nøglen.
Det er længe siden jeg har lavet det. Hvis ikke du finder ud af det, må jeg lige prøve på min speedster. Den står alligevel uden rat.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) buggy for you Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har lige skiftet min tændingslås som er helt magen til.Du skal bare dreje nøglen i stillingen kør så skulle du kunne rykke den ud.


Reply

You must log in to post.