Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Newbie

(permalink) runesten Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej folkens.

Efter at have fulgt lidt med på sidelinien, har jeg nu fået mod på at købe min første boble. Jeg har kigget på en cabrio VW 1500 fra December 1969. Den står hos en forhandler i tyskland der kun sælger bobler. Prisen ligger på 7.500 Euro.
Jeg er absolut nybegynder og måske er emnet her ret bredt, men hvad er der er faldgruber, som man især skal lægge mærke til? Bilen er beskrevet som værende i god stand mekanisk osv osv, men det skal man jo ikke altid tage for gode varer.
Hvis jeg tager derned og kigger på den, hvad skal jeg så kigge efter? Kan det overhovedet forsvares som ikke mekaniker-kyndig at tage ned og købe sådan en bil?

Jeg vil ikke få det store kørselsbehov, men vil jeg kunne køre i den dagligt fra marts-nov fx? Skal den have yderligere rustbeskyttelse?
Hvad koster det at holde sådan en bil kørende? (med forbehold).

Jeg tager gerne i mod alle gode råd, tips og tricks.

Hvis nogen kender prisen på indregistrering ville det også være fint. Har kigget på told og skats hjemmeside, men de bobler der er blevet indregistreret står med en handelspris på fx 10.000 dkr og det giver måske et misvisende billede af hvad det reelt vil koste når nu den her koster 50.000 kr.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
Rune

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har du besluttet dig til at købe en bil uden tag ? Så se efter at alt det lort virker og er helt og tæt. Så tæt som det nu kan blive. Så har jeg sagt min mening.

Ellers ja, det er nok svært at blive type1 ejer uden kendskab til bilerne. De er gamle og slidte og kan let være rustne. Hvis jeg var dig ville jeg tage en VW-kyndig med til Tyskland. Ved du overhovedet hvordan du forventer den skal køre ?

Køb noget nyere med tag.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Under forudsætning af at bilen er original og i orden osv. er prisen fin efter min mening ...MEN (der kommer altid et "men" :-))

Der er altid noget, der skal laves når man importere sådan en gammel slæde, selvom annoncen siger, at bilen er tip top. Eftersom det ikke lader til at du selv kan skrue må du påregne en del udgifter til mekanikker i forbindelse med klargøring til syn osv. Der skal sikkert laves lidt rust hist og her, serviceres motor, skiftes nogle sliddele og lidt nyt gummi, hvis den er utæt som Frank er inde på.

Sørg for at få alle de billeder du kan inden du overhovedet tænker på at køre til Tyskland og kun hvis billederne ser tilfredsstillende ud så tag en kyndig VW cab kender med ned og kigge på sagerne.

Det kan godt blive et godt køb og du kan komme ud at køre billigt, men som førstegangs køber er der en vis risiko forbundet med at hente den i udlandet og uanset hvad så skal du nok påregne udgifter til mekanikker.

Hvis du kun vil løbe en mindre risiko så køb en bil i dk det kan meget vel vise sig at være lige så billigt når alt kommer til alt (hermed ikke sagt at det altid er sådan)

Just my 2 cents

/Jacob

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) runesten Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for svarerne.

Når jeg kigger på de biler der er til salg, så ligger priserne i DK også meget højere garanteret pga at et lille udbud og en forholdsvis stor efterspørgsel.

Er der nogen kyndige i DK i kan anbefale (helst på Sjælland, da jeg bor i København).

Og nej jeg ved faktisk ikke hvordan jeg forventer den skal køre.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

I will be selling one of my Show cars this spring, so if interested, send me an email and I can send you pictures, price and information.
Ha det godt.
Coty
coty@tdcadsl.dk

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Et hurtigt regnestykke på udgifter ved import af cab fra Tyskland kunne se sådan ud:

56.000 (7.500 Euro til dagens kurs)
3.000 (transportudgifter)
10.000 (Nye stumper som f.eks. bremser, dæk, gummi, tænding, udstødning osv.)
5.000 (Arbejdsløn for evt. rustarbejde, montering af nye dele, og klargøring til syn)
10.000 (Afgift ...eller hvad nu sådan én koster i afgift)
1.500 (Syn og indregistrering)
I alt 85.500,-

En hurtig søgning på bilbasen viser at en nogenlunde tilsvarende vogn i DK koster mellem 75.000,- og 100.000,- ( http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ResultView.aspx?Seller=2&CategoryId=P&Category=P&Make=VW&Model=1302&YearFrom=1975&YearTo=1977&PriceFrom=0&PriceTo=9999999&Distance=0&ZipCode=9000 )

Det er bare et skøn jeg er kommet med i meget runde tal så lad nu være med at hænge dig for meget i de enkelte poster, men se på det samlede beløb.

...for mig at se er der ikke meget at spare og slet ikke med den øgede risiko for at importere et sminket lig som førstegangskøber.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) runesten Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu kan det være jeg spørger dumt, men har jeg større sikkerhed ved at købe en bil af en privat i Danmark?
Selvfølgelig vil det være nemmere at få en ekspert til at se på den. Var der nogen der kendte cabrio eller bare beetle eksperter helt generelt?

Warp, tusinde tak for din hjælp, det er meget værdsat.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.

Reply

You must log in to post.