Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karb løber over. . . (PICT 3) Buggy 68'

Tags:
No tags yet.

(permalink) Soren_JJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja den har fået skiftet pakninger og nåleventil, men den løber stadig over. .
Kan se benzinen "løbe" ned på gasspjældet igennem karb'en .

Nogle der har forslag til hvad der kan være galt?

Mvh Søren

(permalink) Alex Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har haft det samme problem, det var min svømmer der sad fast på den lille aksel så den ikke lukkede for benzinen, når huset var fuld.

Alex

-------------------------------------------
Type 2 63 panel Type 2 '75 aut Type 2 '78 3xjagtpølse
Kolding/vejle
Tlf 2390 4848
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Løber det også når motoren kører ?
Løber det hele tiden, eller skal den lige stå lidt for den begynder ? Motoren altså-
Kan du se hvor det løber "fra" ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Soren_JJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det kommer fra det lille hul som er over gasspjældet, der er faktisk 2 men kun det ene det kommer fra så vidt jeg kan se. Jeg har skiftet alle pakninger i karb'en og skiftet nåleventil og renset karb. Opdager så nu at der følger 2 skiver med 12 x 15 x 0,5mm og en 12 x 15 x 1,0mm. Og må tjekke hvilken jeg har brugt under (eller faktisk over) nåleventilen. Jeg må sænke nåleventilen for at den ikke løber over.

Den gør det når motoren er stoppet self kun i et lille stykke tid, og også når motoren kører.

(permalink) Soren_JJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Min svømmer er fuldstøbt i "plastic" og sidder ikke fast.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du kan da ikke sænke benzinstanden så meget. Er det ikke hullerne lige over spjældet ?
Mit gæt er at det er overgangshullerne. Altså hullerne til tomgangssystemet som motoren kører på til den kommer op at køre på hovedsystemet.
Mon ikke bare du har opdaget noget benzin som er suget med ind i tomgangssystemet som så løber ud fordi du slukker motoren. Det er et rent, vildt gæt for det har jeg godt nok aldrig tænkt før.
Normalt hvis man har for høj svømmerstand så drypper det ud af det store rør fra hovedsystemet.(Afrivningsrøret)
Nu siger PICT3. Er det en 1302-03 karburator ? Har du sørget for at spjældet er LUKKET i tomgang ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Soren_JJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeps det er hullerne over spjældet :)

Kerb'en løber over, den har svært ved at starte når den har stået lidt, lortet drukner. Spjældet lukket, du mener vel om den er grundjus. rigtigt?

Jeps en Pic3 fra en 1303. .

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Njaah. Jeg mener bare om spjældet er lukket i tomgang.
Dit problem er helt normalt. Det har altid været god latin at når man skal starte en bil, på varm motor, der har Solex karburator. Så sætter man sig ind, holder speederen i bund, når motoren netop tænder, slipper man speederen. Den skal altså ikke hyles op i omdr. Det er særligt udpræget på nyere bobler. (1302-03)
Så kan man af og til se at benzinen løber ud ved spjældakslen. Hvis det ikke løber ud af accellerationspumpen, afrivningsrøret eller et andet sted højt oppe i karburatoren, så kan du ikke gøre noget ved det.
Nogen mennesker sidder og pumper eller ihverfald vipper med speederen når de skal starte en bil. Nogen tror det hjælper, andre ved ikke hvorfor. Hvis du gør det på en type1 så drukner du den.
Min kone sidder og småvipper med speederen. Selv om jeg har sagt at hun skal træde den i bund og slippe og så dreje nøglen. På den første kolde morgen kom hun bestyrtet ind (jeg sov stadig) "bilen kan ikke starte, du må hjælpe mig"!! Det kan jeg godt forstå, for du sidder og vimser med den speeder.
Behøver jeg sige at den startede med det samme. Hvis ikke man giver fuld gas ved koldstart, så aktiverer man ikke automatchokeren. Og nååh, nej jeg glemte at min bedstefars generation prøvede at lære mig at "automatchoker virker ikke"!!
Nå men alt det kommer jo ikke dig ved. Undskyld.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.