Ja den har fået skiftet pakninger og nåleventil, men den løber stadig over. .
Kan se benzinen "løbe" ned på gasspjældet igennem karb'en .
Nogle der har forslag til hvad der kan være galt?
Mvh Søren
Ja den har fået skiftet pakninger og nåleventil, men den løber stadig over. .
Kan se benzinen "løbe" ned på gasspjældet igennem karb'en .
Nogle der har forslag til hvad der kan være galt?
Mvh Søren
Har haft det samme problem, det var min svømmer der sad fast på den lille aksel så den ikke lukkede for benzinen, når huset var fuld.
Alex
Løber det også når motoren kører ?
Løber det hele tiden, eller skal den lige stå lidt for den begynder ? Motoren altså-
Kan du se hvor det løber "fra" ?
Det kommer fra det lille hul som er over gasspjældet, der er faktisk 2 men kun det ene det kommer fra så vidt jeg kan se. Jeg har skiftet alle pakninger i karb'en og skiftet nåleventil og renset karb. Opdager så nu at der følger 2 skiver med 12 x 15 x 0,5mm og en 12 x 15 x 1,0mm. Og må tjekke hvilken jeg har brugt under (eller faktisk over) nåleventilen. Jeg må sænke nåleventilen for at den ikke løber over.
Den gør det når motoren er stoppet self kun i et lille stykke tid, og også når motoren kører.
Min svømmer er fuldstøbt i "plastic" og sidder ikke fast.
Du kan da ikke sænke benzinstanden så meget. Er det ikke hullerne lige over spjældet ?
Mit gæt er at det er overgangshullerne. Altså hullerne til tomgangssystemet som motoren kører på til den kommer op at køre på hovedsystemet.
Mon ikke bare du har opdaget noget benzin som er suget med ind i tomgangssystemet som så løber ud fordi du slukker motoren. Det er et rent, vildt gæt for det har jeg godt nok aldrig tænkt før.
Normalt hvis man har for høj svømmerstand så drypper det ud af det store rør fra hovedsystemet.(Afrivningsrøret)
Nu siger PICT3. Er det en 1302-03 karburator ? Har du sørget for at spjældet er LUKKET i tomgang ?
Jeps det er hullerne over spjældet :)
Kerb'en løber over, den har svært ved at starte når den har stået lidt, lortet drukner. Spjældet lukket, du mener vel om den er grundjus. rigtigt?
Jeps en Pic3 fra en 1303. .
Njaah. Jeg mener bare om spjældet er lukket i tomgang.
Dit problem er helt normalt. Det har altid været god latin at når man skal starte en bil, på varm motor, der har Solex karburator. Så sætter man sig ind, holder speederen i bund, når motoren netop tænder, slipper man speederen. Den skal altså ikke hyles op i omdr. Det er særligt udpræget på nyere bobler. (1302-03)
Så kan man af og til se at benzinen løber ud ved spjældakslen. Hvis det ikke løber ud af accellerationspumpen, afrivningsrøret eller et andet sted højt oppe i karburatoren, så kan du ikke gøre noget ved det.
Nogen mennesker sidder og pumper eller ihverfald vipper med speederen når de skal starte en bil. Nogen tror det hjælper, andre ved ikke hvorfor. Hvis du gør det på en type1 så drukner du den.
Min kone sidder og småvipper med speederen. Selv om jeg har sagt at hun skal træde den i bund og slippe og så dreje nøglen. På den første kolde morgen kom hun bestyrtet ind (jeg sov stadig) "bilen kan ikke starte, du må hjælpe mig"!! Det kan jeg godt forstå, for du sidder og vimser med den speeder.
Behøver jeg sige at den startede med det samme. Hvis ikke man giver fuld gas ved koldstart, så aktiverer man ikke automatchokeren. Og nååh, nej jeg glemte at min bedstefars generation prøvede at lære mig at "automatchoker virker ikke"!!
Nå men alt det kommer jo ikke dig ved. Undskyld.
You must log in to post.