Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Større cylindre på motor? Hvordan?

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har forgæves søgt herinden. Men uden held, så jeg håber, at der er nogen, der kan forklare mig det ganske simpelt....hvis man altså kan det.

Nu har jeg flere gange læst om, at man laver en 1300 om til en 1600 eller endnu større. Men hvordan gøres dette?

Skal man bore ud i blokken, for at der er plads til de nye cylindre, eller kan man simpelthen nøjes med at udskifte stempler, cylindre og toppe?

Eller skal man også skifte knast m.m.?

Hvordan med en 1200 - kan man umiddelbart omkonvertere den til en større motorvolumen?

Jeg aner ikke ret meget om motorer, så hånlige bemærkninger frabedes, tak.

Mvh

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Her er lidt svar til dig !
1600 cylindre passer i en 1300 blok , MEN ikke i topperne.
Topper kan bores til de større cyls.
Skift af knast er ikke nødvendig .
Jeg lavede selv en 1600 for maaaaange år siden til min svoger , uden at åbne blokken .
Portede topperne og fik fræset forbrændingskamrene for at hæve kompressionen, sammen med et par Weber 36DCNF på Berg manifolds +009 fordeler og 1 3/8" Berg udstødning . Gik virkelig godt og har vel lavet ca. 70-75hk ?
Større cylindre end 85mm (1600) kræver blokken bores op = adskilt motor.
Selvfølgelig åbner det muligheder for skift af knast og endnu større ydelse , men husk der følger altid en masse mere med ( flere kr.)
Håber du kan bruge dette svar.

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for det M-Flow.

Det var til at forstå.

Vil det så sige, at hvis man har en 1300, så kan man købe et sæt 1600 kompl. topstykker og så ellers sætte et 1600 cylinder/stempler i og på den måde undgå nogen udfræsninger af nogen emner?

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja , lige netop , men med portning , kompression og de andre ting jeg skrev vågner den virkelig op .

(permalink) bugservice Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hejsa

har nye 1600/1640cc cylindre og topstykker til at at lave en 1300 om til 1600 pris 3900 kr

MVH Dennis

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ok. Tak for svarene.

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har haft stor gavn af
"VW beetle performance handbook" af Keith Seume.
Pris 13 £ på http://www.amazon.co.uk

Den beskriver flere forskellige "trin" af tuning og hvad man skal gøre samtidig med f.eks køling, undervogn etc.

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) buggy for you Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej. Jeg har her i vinters bygget min 1300 om til en 1600.
Cylinder, stempler, topstykker,stødstænger samt div pakninger kan købes for ca 3100 kr ved kitogbugservice. Han er billig og meget hjælpsom med råd og vejledning.Ring til ham så laver han en god pris.


Reply

You must log in to post.