Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Sædeovertræk.

Tags:
No tags yet.

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jamen så kan det da være, at der er potentiale for at få noget told tilbage.... Det skal da prøves.

Mvh

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Rasser/ Bornholmer: Hvordan monteres det, er det Velcro samlinger eller bruges der rigtige "hogrings" som de hedder i sadelmager sprog??

Mik

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

der skal bruge høgeringe - og piano tråd som nogen gange kan bruges igen.

ikke noget velcro nogen steder - det er jo et betræk og ikke et overtræk.

det alle vigtigste for at få det til at sidde pænt er at fjedrene er stramme, dvs
de ikke er siddet ihjel igennem årene - også at man køber nyt skum / Foam.
det er det underpolstring der er imellem fjedrene og sæde betrækket.

er det fladt eller siddet ihjel får man sjældent sit betræk til at holde ret længe
og det ser også ret træls ud med folder mm. TMI er især slem til at rynke uden ny foam.

man kan også få det Foam som org hørmåtte i stedet for koldskum - koster lidt
mere men det er så også som da bilen var ny engang.

http://www.wolfsburgwest.com/wolfsburg_new/interior/seat_pads_bug.cfm

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja det hø man kan købe hos wolfsburgwest er helt kanon. Jeg har det i min type 1 og type 2, og det sidder også i den type 2 jeg solgte til Bang. Det er som at få et helt nyt sæde, og er meget bedre end skum.

Jeg plejer bare at montere det nye hø på sædestellet/fjedrene, og så monterer jeg et stykke pladevat i ca. 1cm tykkelse over hele sædet. Det letter monteringen af betrækket og fylder lidt bedre ud så evt. folder eller "huller" bliver fyldt ud.

Mange bruger alt alt for meget skum el.lign. og det resulterer i at sædet bliver meget "oppustet" og runder meget. Der er hø´et meget bedre, og kanter osv. træder pænere frem, som på et nyt org. sæde.

Mine erfaringer med både harrington og TMI betræk, er at TMI er markant bedre og meget tykkere (dobbelt så tyk, eller mere) kvalitet. Begge betræk sidder dog pænt på sæderne, og er flot syet. Men man er lidt bange for at komme til at ridse vinylen op med en lynlås el.lign. på et harrington betræk, dette gør sig ikke gældende med TMI betræk.
De TMI betræk jeg har anvendt er købt hos Wolfsburgwest, om alle TMI betræk er af samme materiale som dem tør jeg ikke sige, men det ville jeg da gætte på (TMI har en bred vifte af produkter, og det er ikke alle man kan købe direkte hos TMI. Dette gælder bla. de org. model sædebetræk man kan købe hos wolfsburgwest, de kan kun købes hos wolfsburgwest, men er lavet/syet af TMI.

Her er lige lidt billeder fra mit nyebetrukne type 2 forsæde med TMI/Wolfsburgwest betræk (og ja det er 2 forskellige størrelser sæder der er billeder af, men det illustrerer også kun processen):

dsc01483.jpg
dsc01484.jpg
dsc01487.jpg
dsc01488.jpg
dsc01492.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har lige et omhandelende spørgsmål mht til TMI - hvordan er syningerne ?
er det "ægte" i både sæder og dørbeklædninger - har hørt at det skulle være
"smeltede" syninger - dvs syninger uden rigtig tråd - er dette korrekt ??

vil man ha det helt rigtigt skal man nok få en håndværker til at lave det
af org stof - men så er der jo lige det - hvor og hvad får man mest for, pr betalt krone ?

skal selv ha polstret min 3er bænk til førerhuset i bussen - og ser til min positive
overraskelse at man sørme godt kan få seat pads til denne , men kan da godt
nøjes med TMI hvis det er syet med rigtig tråd , jeg ser så lige det kun er muligt
at få selve seat cover i grå og grøn - men fedt man kan få seatpad..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har lige et omhandelende spørgsmål mht til TMI - hvordan er syningerne ?
er det "ægte" i både sæder og dørbeklædninger - har hørt at det skulle være
"smeltede" syninger - dvs syninger uden rigtig tråd - er dette korrekt ??

vil man ha det helt rigtigt skal man nok få en håndværker til at lave det
af org stof - men så er der jo lige det - hvor og hvad får man mest for, pr betalt krone ?

skal selv ha polstret min 3er bænk til førerhuset i bussen - og ser til min positive
overraskelse at man sørme godt kan få seat pads til denne , men kan da godt
nøjes med TMI hvis det er syet med rigtig tråd , jeg ser så lige det kun er muligt
at få selve seat cover i grå og grøn - men fedt man kan få seatpad..

Der er forskel på det. På de type 2 betræk jeg har her (66 model), så er det med svejste sømme/syninger, eller "smeltede" som du siger.
MEN, de org. betræk som jeg afmonterede var også med svejste sømme/syninger. Så det er helt i den originale kavlitet/ånd.

Og for en god ordens skyld må jeg hellere sige at det er "syningerne" midt på siddefladen - altså der hvor man har placeret sin røv. Det er IKKE kantsyningerne vi snakker om!

Hvis vi så går tilbage og ser på et type 1 sædebetræk fra TMI til eks. en 61´er (deres alm. økonomi version som de fleste kender), der har de også svejste sømme/syninger på siddefladen. Orginalt var der jo syninger på sådant et sæde (i stof udgaven), men om der på de gamle modeller sæder/betræk i vinyl/kunstlæder udgaven originalt var rigtige syninger på siddefladen - det ved jeg simpelthen ikke!
Nogen der har et org. gammelt sæde med det originale kunstlæder betræk på som kan fortælle det ?

Jeg har forøvrigt komplet sortiment af alle wolfsburgwest´ sædebetræk, dørpaneler, tæpper og himmel materialer hvis det er du vil se materialet i levende live inden bestilling.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |

kan kune sige deres deluxe indtræk er fint men kan OVERHOVED ikke sammenlignes med org .. det er meget plastic ,,, men er en go løsning men men men det er noget jeg synes...

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hold nu op, til 65-67 er et org. type 2 betræk da også meget plastisk.... det er noget andet med de ældre årgange!, er det dem du tænker på?

Hvad mener du egentlig med Deluxe indtræk ? det er da samme betræk der også er i kombi.

Er det forresten bare TMI´s eller er det Wolfsburgwests (lavet af TMI) du snakker om Thomas?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tak for den fine beskrivelse - desværre her de det kun i de to farver - så skal nok ha syet noget alligevel , sur røv når det er så dyrt , men det er heldigvis kun et sæde.

det er korrekt at de luxe og kombi er ens - det er de luxe og en standart derimod ikke.
indvendigt er den eneste forskel - et ur , jaibars ,chrome askebæger, tre tøjkroge med lange panikstropper - og det rør der sidder bagerst på de bagerste sæde.

når vi snakker sen tresser busser - ved det ikke med sikkerhed med de tidligerer.

forskellen på en kombi og en standart er stort set kun interiøret.
der er måske noget med ventelationsindtagene i bag - dette er jeg dog ikke sikker
på det gælder alle.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) TaF Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tip: billigt group harrington sæt i sort og hvidt..

http://vwnettet.dk/topic/152369

-------------------------------------------
"We shape our buildings; thereafter they shape us.", Winston Churchill
KBH S, 2300 - 22104203
(permalink) René Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nu er der så meget med om det er plastic agtigt eller ej.. Hvad for et sæt vil i mener jeg skal købe til min bobbel fra 55 ???

-------------------------------------------
Sjælland - Knabstrup - 28123426 - vw55@live.dk

Reply

You must log in to post.