Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  S: KCR gearkasse 3.875 x 0.88 IRS med superdiff osv.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ny gearkasse købt med transportskade på hockeystav. Brugt hockeystav monteret. For en sikkerheds skyld også udskiftet skiftehuset og bøsninger i samme.
Gearkasse adskilt for at se efter evt. skader på skiftegafler. Samlet og justeret i VW-værktøj.
Gearkassen er fra KCRtrans i USA med svejsede nav på gearhjulene. Der er fjernet nogen tænder på samme for at give et lettere gearskifte, tror jeg, og der er superdiff. og forstærket sidedæksel.

7000 kr.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er der fine eller grove tænder på 3. og 4. gear? ...og er det 9-tands 1. gear?

/Jacob

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg mener bestemt den er med fine tænder på 3. og 4. Jeg talte dem for at kontrollere udvekslingen. 1. gear talte jeg ikke.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Okay så springer jeg over.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

0,88 findes vel heller ikke med grove tænder. Det må være 0,89 der gør det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er det ikke noget med at hvis lejet i mellem huset (det lille) bliver holdt fast med bolt ude fra, så er det 9 tands? Var det ikke det vi blev enige om jakob?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jo det har jeg læst på stf, men ved ikke om den regl altid gælder ...du ved hvordan det er når man læser noget en "ekspert" har skrevet på nettet. :-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

HA ! Okey og jeg lærte også noget i forbindelse med disse gearkasser: Man kan ikke bare bygge om fra 2 til 3 boltet. Man skal sørge for at bolten, I taler om, er til stede, ellers skal skiftehuset holde omtalte leje på plads.
Men jeg lavede et hocheming-mod så man kan bruge begge typer :)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mon ikke den gearkasse er med 9 tands første gear.. Der ville ikke være meget ide i at bygge en "stærk" gearkasse for så at montere den med det svage 10 tands første gear.

Desuden er de fint fortandede 3 og 4 gear lige så stærke som de groft fortandede, bare man husker at holde olien ren.. Hvis ikke man "gider" holde den ren, er de groft fortandede et bedre valg.

Bare min mening om tingene..

P.s. Jeg har adskilt gearkasser med 10 tands første gear hvor "Lejet i mellemhuset/gear carrieren er blevet fastholdt af en bolt.

Mvh Spring, og held og lykke med salget Frank.

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er du 100% sikker Spring, for alle de adskilte gearhuse jeg har til at ligge der holder reglen stik. Akslen er jo anderledes og derfor også lejet og mellemhuset. Jeg kan ikke se hvordan man kan montere den gamle 10 tands aksel i ny model mellemhus.
Forøvrigt så er det ikke alle de der KCR/Rancho gearkasser osv. der har 9 tands. Jeg tror faktisk kun de specifikt laver det til dig, hvis du speciel bestiller dem med den "option".

Jeg mener at det Jakob har læst er rigtig: at da vw skiftede til 9 tands, så skiftede de også designet på leje og mellemhus.

Men igen så må man jo sande at vw har lavet mange underlige ting med deres gearkasser, der er mange mærkelige overgangsmodeller indimellem...

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg ved ikke hvad der er hvad. Jeg har bare 3 gearkasser og skal kun bruge én der kan køre med 150-200HK, så det kan jeg gøre med en std. gearkasse.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har nærlæst teksten længere oppe, jeg troede i snakkede om den bolt i siden af gear carrieren der holder lejet på plads, men det var vist ikke den bolt i snakkede om?

Rasser: Hvor mange gearkasser kender du til der er blevet leveret med 10 tands første gear fra KCR eller Rancho?? Synes det virker total latterligt hvis det virkelig er sandt man skal BEDE om at få 9 tands første gear i en "racer" gearkasse, men skal da ikke kunne udelukke det er sandt, de amerikanere er nogle skiderikker..

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Helt ærligt. Gider I tage alt jeres snak om hvad den ene eller den anden tror han ved der sidder i en gearkasse, over i tekniske spørgsmål.
Om der skal 9 eller 10 tænder til at holde til dragracingstarter må I diskutere over nogen øl et andet sted end i min køb og salg annonce.
VW-fabrikken roder selv rundt i hvad man har brugt gennem årene. Hvis I vil sætte finger på hvad man måtte forvente at finde når man åbner en gearkasse, så har I skabt jer en ny hobby i hobbyen. Tillykke med den.
Vil I købe den gearkasse eller ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Devils Speedshop Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad gearing har den gearkasse?

Christian

-------------------------------------------
Christian Ulberg
http://www.Teamangoraracing.dk
AngoraRacing@gmail.com Tlf: 21291280

Reply

You must log in to post.