Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor Mål??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Brian Holte Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej VWFolk..

Jeg har lige skilt min 1600 motor ad, men hvordan er det lige med målene??
Er der ikke noget med det bagerste leje jeg skal være opmærksom på??

Jeg vil gerne have fræset blok & topstykker til 1900CC. Hvem kan i anbefale, til dette på nord sj. Gerne til en god pris.. :-)

Mvh. Brian

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej det er det midterste hovedleje og så det forreste, det ved svinghjulet. Hvis ikke de "klemmer" i blokken er blokken 95% sikkert ubrugelig.
Jeg tror Bugservice vil være den rette at spørge på sj.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Brian Holte Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det var lejet ved svinghjulet jeg mente.. Men kan jeg ikke måle mig frem. Hvad er det der sker med blokken, kan det ik lige så godt være lejet der er slidt??

Jeg har talt med Dennis, han sender blokken i byen.

Mvh. Brian

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hullet til lejet bliver banket større med tiden. Metaltræthed gør så at man bør købe en ny blok.
Man kan flugtbore blokken og der findes overstørrelse lejer på markedet, men sandsynligheden for at det bliver godt er meget lille. Blokken er træt. Og man bruger penge hver gang. Flugtboring, transport, lejer osv. 2500 er hurtigt væk. En ny blok kan normalt købes for i omegnen af 4000 kr. Hvis man så vil tune og bruger 15.000-20.000 på karburatorer, knast, topstykker, cylindersæt osv.osv.osv.osv.osv.osv -plus det løse.
Så er 4000 for en ny blok en god garanti for at de første 15 HK ikke forsvinder på mystisk vis i varme i en gammel blok.

Eller tag skridtet og byg en type4 eller, det har jeg dog ingen erfaring med, en vandboxer ombygget til luftkøing. En såkaldt Oxyboxer. Begge blokkene er som udgangspunkt bedre. Men det kræver at man ikke er bange for at lave noget selv. Det er lettere at finde købedele til en type1 motor.
Hvis jeg nogensinde blev tvunget til at lave en type1 motor ville jeg aldrig lave den uden en ny blok. Eller den ene blok ud af 100 der ikke er ødelagt. Man kan være heldig stadig at finde en bobbel der kun har kørt 50.000 km af en gammel dame der ikke har kørekort mere. Oppe i Nordsverige.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Brian Holte Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg forstår hvad du mener, en ny bolk er jo lækkert, og i sidste ende sikkert oss det billigste. MEN, kan jeg ikke måle lejebukkene, for at se om de er slidte, jeg hørte engang en nævne 22mm??
NB. Tak for svarene.. :-)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja 22mm er aksialt. Der skal det forreste leje, det med flangen klemme, men de skal alle sammen klemme i huset. Altså hvis aksial-"fladerne" i huset måler 21,99mm, så dur det ikke.
Forleden skilte jeg selv en type4 motor af hvor det midterste leje bare faldt ud af huset, da jeg løftede krumtappen ud. Det hus har jeg kasseret og fundet et andet hvor lejerne klemmer i. Jeg kan heller måle det, men jeg kigger på det og mærker med fingrene. Og det er da gået godt i mange år.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Brian Holte Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Takker igen for svarene.
Håber at jeg må forstyrre dig igen en anden gang... :-)

Mvh. Brian

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis du renovere motor er bogen "how to rebuild your volkswagen air-cooled engine" næsten uundværlig. Den indeholder alle mål og tolerance for motoren og alle de tips og tricks der skal til for at få et godt resultat.
Den kan købes billigt her: http://www.amazon.co.uk/Rebuild-Your-Volkswagen-Air-cooled-Engine/dp/0895862255/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1235165297&sr=8-1

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com

Reply

You must log in to post.