Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til skivebremser foran

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har som I ved, haft lidt problemer med mine bremser foran. De har været en smule utætte, uden at jeg har kunne finde fejlen. Nu har jeg så skiftet kaliber, og luftet den ud. Nu virker den del af det.

Men da jeg så kørte ind på skolen idag, så skete der noget, jeg ikke rigtigt kan se hvorfor. Når jeg trykker på bremsen, så lyder der kraftige klunklyde fra forbremsen. Så kraftige at hele bilen ruskes den vej.

Når jeg kikker på bremsen, så er der umiddelbart ikke noget at se. Den ser faktisk meget fornuftig ud og der er ikke nogle mærker i kaliberen eller skiven.

Hvad kan dette skyldes?

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er dælme svært via en PC, når der ikke er noget at se på delene. Hvor vil du have vi skal begynde ?
Hjulleje løst
Hjul løst
Kaliber løs
Klodser vender forkert
Kaliberen kan ikke være der for fælgen, altså det er så tæt at den kun skraber på når du bremser eller drejer.
Jeg havde en VW til syn med Porsche fælge. Der skrabede den nederste bærekugle mod fælgen når man bremsede, fordi bærekuglen vipper lidt når bilen fjedrer.

Find selv på flere muligheder.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så er jeg blevet lidt klogere. Faktisk så har jeg virkelig været træt af de sk... bremser idag.

Jeg opdagede da jeg pillede kaliberen af, at den ene skrue var knækket inde i ankerpladen. Den har jeg nu fået pillet ud (efter MEGET besvær) så nu kan jeg skrue den på igen.

Men kan det virkelig passe at afstanden til ankerpladen skal være næsten 3 mm? At der skal være så stor en spændeskive imellem der?

-------------------------------------------
Michael
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

der er ingen skruer inde i ankerpladen. Det er bare en formbanket plade der sidder skruet fast på spindlen. så er det en af de små skruer der holder ankerpladen der er knækket eller en af de bolte der holder kalibren??

De små bolte der holder ankerpladen kan næppe lave al den ballade du beskriver. Den kan højst lave lidt skrabelyde hvis skiven går imod.

Måske du kører med 29mm lejer på en 27mm spindel....det giver præcis de symptomer du nævner der.

hvad er det for en afstand til ankerpladen du snakker om??

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er selvfølgelig skruerne i spindlen der giver problemet. Det var en rigtig doh:)

Jeg prøver lige at tage et par billeder af det. Så kan I se hvad det er jeg mener. Hvis skruerne er for lange, så blokkere de i øvrigt også skiverne.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den med forkert størelse hjullejer, har jeg hørt flere gange. Men en bremseklods, der er for lille til din kaliber, kan osse være en mulighed.

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK

Reply

You must log in to post.