Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lab metal, nogle der har erfaringer?

Tags:
No tags yet.

(permalink) iversen20 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Overvejer at købe det nye Lab Metal og bruge til forskellige projekter.

Men er der nogen der har erfaringer med det?

Produkt beskrivelse:
Lab Metal flytende metall
Lab Metal er en enkomponent metallmasse for tetting av hull og sprekker, sparkling etc. på metaller og andre stoffer. Massen påføres med sparkelspade e.l. og lufttørker uten tilførsel av herder. Herdet masse kan bores, gjenges, slipes, dreies, freses som andre metaller.

Ruster ikke
Vannavstøtende
Fester til rene og tørre overflater av metall, tre, glass, poselen, hard plast etc.
Krymper ikke
Sprekker ikke
Flaker ikke
Tåler temperaturer opp til 175o C og ned til -40o C
Gasser ikke
Kan overlakkes med de fleste lakker
Kan pulverlakkeres
Lang levetid
Kvantum: 680 gram. Produsert i USA.

10207.jpg

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De fleste af den slags produkter er fine, det eneste man kan trække lidt på smilebåndet er den gennemgående om at man kan skære gevind i det. Det kan man også i plastikpadding. Man kan bare ikke spænde noget fast i det gevind.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Skal dog ikke bruge det nogen steder hvor der skal gevind i, så det gør ikke så meget ;)
For det lyder jo rigtigt godt, men det er der jo så meget der gør.
Og har ikke kunne finde nogen der kendte til det endnu.

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Om det er godt kommer jo fuldstændigt an på hvad du skal bruge det til. Hvis det er i stedet for at svejse huller i din bil op, er det ikke godt..

(permalink) iversen20 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det var det nu ikke.
Det var nærmere som en slags udspartling i stedet for glasfiberspartel.
Bare en fornemmelse, men ville tro sådan noget var bedre til det?

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis det til karrosseri, ville jeg absolut bruge glasfiberspartel. Det er stærkt og jeg mener det har bevist at være godt igennem mange år.
Men kun "i bunden" ned mod metallet. Ikke til finspartling. Jeg har altid brugt det ved svejsearbejder hvor der skulle lakeres. Slip svejningen glat og blank. Det er vigtigt den er blank. Det sorte eller misfarvede er glødeskal som skal væk. Derefter et tyndt lag glasfiber, og så almindelig spartel ovenpå. Det holder mindst i 15 år på en hverdagsbil.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ses_auto Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis du gerne vil bruge noget andet så skal du fortinne i stedet for, men der skal du lige snakke med en karrosseri-smed først, men det er det absolut idelle at bruge og det forgår aldrig.

ses-auto

-------------------------------------------
Alt hjælp er godt, men rigtig hjælp er bedre, så lær FØRSTEHJÆLP før det er for sent.

Reply

You must log in to post.