Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Male på metalisering?

Tags:
No tags yet.

(permalink) kps Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej alle

Hvad kan jeg bruge til at male min nymetaliseret bund med og skal jeg evt bruge noget primer af en art?

mvh kenneth.

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Sakset fra jyderup sandblæseri:

Lakering
De metalliserede dele skal aflufte et døgn, da der i zinklaget kan være restgasser, som, hvis man lakerer middelbart efter behandlingen, kan skade lakresultatet.

Før lakeringen, skal pladesamlingerne have en gang meget tynd grundfarve, der kan trænge godt ind. Herefter seales alle pladesamlinger med en god sealer, f.eks. 3M 0864, den grå er den bedste efter min mening.

Hvis de metalliserede dele har været opbevaret udendørs, eller på anden måde er blevet våde/fugtige, er det nødvendigt at delene bliver gennemtørret i malerkabinen. Proceduren er: Først en ½ time på tørring og derefter en ½ time på sprøjtning. Er det en hel karrosse, kan det være nødvendigt med længere tid. Når malerkabinen "kører" på tørring, har den en høj temperatur, hvor delen/karrossen bliver gennemvarm, og derefter på sprøjtetemperatur, der er noget lavere, men med stort luftskifte, hvorved fugten fjernes.

De områder der kun er delvis metalliseret, skal slibes grundigt i "overgang". De udvendige, synlige flader skal sliber med et stykke "håndpapir", korn 180- 220, for at fjerne de eventuelle små zinktoppe, der ved en senere slibning efter grundfarven, ville blive til små ubehandlede zinkpletter. Metalliseringen afvaskes med siliconefortynder (silikonefjerner), herefter påføres en tynd grundfarve. Herfra en lakeringsproceduren normal.

Lars

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) karsten 315 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og hvem siger at man ikke kan få et grundig svar på vw-netet.
Er sku glad for at være bruger på denne side ;)

-------------------------------------------
Har en gammel jagtpølse.
61814375
(permalink) kps Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Af hjertet tak (-:

vh kenneth

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

grundmaling fra Esbjerg let fortyndet med cellulosefortynder, pensles nemt på og det trænger ind i alle huller og revner. Derefter et lag med grunder uden fortynder. derefter sealer og så en godt tykt lag maskinemalje ovenpå. Malede min 59'ers bund på den måde og efter et par år så den stadig ud som ny

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.