Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp !!! Mangler en kaburator løftesæt eller lignende!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Pesen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg mangler meget et kaburtor løftesæt, da jeg her i dag skulle bytte min dynamo ud med en generator.

Havde købt et komplet generatorsæt, og en ny benzinpumpe, så troede den hellig grav var velforvaret. Jeg fandt dog ud af at en 34 pitc-4 kaburatur og en generator ikke rigtig kunne sammen uden et løftesæt.

Jeg er meget presset, da jeg gerne skulle køre til København på mandag.....i bilen :-(

Så er der nogen der har sådan et sæt omkring Thisted området, eller bare i den nordlig del af jylland?

Eller måske en ide til anden løsning.

Jeg kan træffes her eller på 5134-3767.

Mvh. Per Have

00-3245-0.jpg

-------------------------------------------
Tidligere ejer af en VW T1 1300 årg. 67.
Nuværende bil er en VW 181 jagtvogn årg. 75.
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

kan du ikke vride/bøje indsugningsrøret lidt til den ene side, så plejer det lige at kunne være der, medmindre du har den forkerte benzinpumpe

René

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Arhh, det er ikke ret smart. Så kommer karburatoren jo til at sidde skævt. Det virker den ikke bedre af.
Men jeg har adaterstykket. det har de andre stumpehandlere nok osse.
Send mig en mail, så fixer vi det.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Pesen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det lyder super Farmer :-)

Hsr sendt en mail.

-------------------------------------------
Tidligere ejer af en VW T1 1300 årg. 67.
Nuværende bil er en VW 181 jagtvogn årg. 75.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ingen grund til panik. Med et fast tag og lidt omhyggelighed kan man sagtens vride enden/armen lidt til siden så skruen lige går fri.
Bare stik en stor skruetrækker ind mellem skruen og generatoren og vrid armen lidt.

Det samme er gjort på den originale karburator der kører sammen med en generator.
Hvis du hæver karburatoren får man da sikkert bare nogen andre problemer. Jeg ved det ikke, jeg har aldrig prøvet. Derimod har jeg vredet masser af arme når jeg har ombygget til generator.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ka være det hjælper på forståelsen at læse HELE teksten. du har ret Frank. Når det er 4éren kan et let buk på armen klare ærterne.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Pesen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for svarene :-)

Jeg fik en letmetalsarbejder til at lav et adaterstykke magen til den fra det ovenstående billede.

Fik ikke læst det sidste på tråden inden den var lavet :-)

Men den fungere fint, og jeg kan ikke umiddelbart mærke forskel på motorgangen. De 400 km til Brøndby Strand i dag vil nok give et prej om det virker :-).

-------------------------------------------
Tidligere ejer af en VW T1 1300 årg. 67.
Nuværende bil er en VW 181 jagtvogn årg. 75.

Reply

You must log in to post.