Fandt i mine gemmer et reservedelskatalog over VW industrimotor og blev lidt nysgerrig.
Hvad er (hvis der er nogen) forskellen på en alm. motor og industrimotoren?
jensfh@hotmail.com
Fandt i mine gemmer et reservedelskatalog over VW industrimotor og blev lidt nysgerrig.
Hvad er (hvis der er nogen) forskellen på en alm. motor og industrimotoren?
Det var dælme et bredt spørgsmål.
Så for nogen tid siden her på nettet, at der skulle være auktion over nogle industrimotorer vistnok fra beredskabsstyrelsen. Mange var vældig interesserede,
så de må da kunne bruges til andet end at trække pumper eller hvad de nu er brugt til.
De kan da som regel også køre i en bil, hvis bare de får karburator/strømfordeler/måske dynamo fra en bil.
I korte træk; tænding og karburator, udstødning og køleblik.
Der er givetvis flere forskelle, der er også flere forskellige udformninger af svinghjulet. Jeg har været med til at hente en, hvor startmotoren sad på tværs, derfor sad tænderne på svinghjulet på den side der vender bagud.. Det skulle så også skiftes inden den kunne ligges i en bil.
Selve blokken en så vidt jeg ved den samme, så du kan sagtens sætte en industrimotor i en bobbel, dem kører der masser rundt af.
Det er rigtigt at beredskabet har solgt ud af deres 3-måneders beredskab. Der er solgt mange pumper derfra.. Jeg har en enkelt til at stå til min ovaler, når den engang skal ud at køre.
Hvis det er et katalog du vil af med, kunne jeg godt være intresseret.
René
Samt varmekasser, hvis der skal varme i bilen.
Hvis du mangler noget at bruge bogen til har jeg en motor her (: http://vwnettet.dk/topic/151675#post-459147
Mvh Bka
You must log in to post.