Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvordan finder jeg det eksakte TDC?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har samlet min motor og mit remhjul har ikke gradtal på endnu. Kan jeg finde det eksakte TDC eller tæt på, så jeg kan starte den op? Jeg har prøvet at lave et tændrørsstop ud af et gammelt tændrør, men vinklen i mine type iv toppe gør at den ikke går på stemplet. Jeg kan komme til og se når stemplet er i top, men hvordan ved jeg om det er tænding stroke?

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det ved du ved at se på ventilerne. Af med ventildækslet og kig når stemplet er i top og begge ventiler er lukkede på den pågældende cylinder (1). Ved ikke lige hvad du mener med tænding eller kompression stroke, for mig at se er det det samme, mere eller mindre.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja når ventilerne står i den stilling at du kan justere dem, er motoren i den stilling hvor den skulle tænde eller ihvertfald komprimere.

Jeg gemmer et gammelt blæserhjul fra en type4 til at lave tændingsmærker efter. Men det er nok 5 og 27-30 grader der er på sådan et. Det skal man jo så vide.
Du kan vel mærke det med en skruetrækker. Meen det er jo ikke særlig nøjagtigt.
Hvorfor pokker har du ikke lavet det inden du satte topperne på ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Rasser.
Har lige rettet indlæget. Jeg kan fx. sige når indsugningsventilen på # 1 er helt i bund/åben, så kan jeg dreje krumtap 180 grader og så ved jeg at den står til tænding på # 1 når stemplet er i top.
Tættere kommer jeg ikke på tdc. Jeg må hive remhjulet af og få det markeret efter en anden remhjul, så må jeg bare håbe det viser rigtigt.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja kan godt se du har ændret din tekst i det første indlæg - det var nok også godt det samme ;-) (sorry :-) )

Det der med indsug vent. og dreje 180 grader - der taber du mig ....... ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej Mark. Du er galt på den. Ring på 21728554 inden kl 1030

Ventilerne åbner/lukker jo ikke i top/bund

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.