Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  udskiftning af stødstangsrør og justering af ventiler

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej,

Har erhvervet mig en 1835 type 1 motor.
Den skal på min lindner og har alt i alu og chrom til den, men
stødstangsrørene er anløbet af rust, så dem vil jeg have skiftet.
Kan se at der er en del forskellige stødstangsrør og er mest til rustfrie, men hvad mener i? Hvad skal ventilerne stå og kommer det an på hvilken knast, ventiler og fjedre der er monteret.

Tak for hjælpen

Mvh.

Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg ville ikke skille en motor ad for at skifte noget man alligevel ikke kan se. Om rustfrie kan holde tæt ved jeg ikke.
De krom dele du kan købe anløber på kort tid og de passer ikke på motoren. Det går ud over kølingen. Men sådan er vi forskellige. Jeg vil gerne køre og er lidt ligeglad med om det skinner.

Det kommer an på om den kører med stål eller alu.stødstænger.
Med stål nul spillerum og med alu. 0,10-0,15mm.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er det forsvarligt at køre med nul spillerum selvom der er stål stødstænger??
...Jeg plejer at stille spillerummet til 0.05-0.10 selvom det er stål.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har aldrig selv kørt med nul. Der er noget "man" er begyndt på medens jeg i en årrække har været væk fra bilerne og dyrket andre hobbyer.
Min erfaring fra den 2,6L som Præsidenten kører med, var at med stålstødstænger og justeret til 0,10mm så havde den noget der lignede 0,5mm når motoren lige var varmet op.
Med alu, ændrede det sig næsten ikke. Men alu. har det altså lidt svært med de stramme dobbeltfjedre. Alle mine stødstænger var skæve da jeg skilte motoren ad. Det var de lange 12mm fra Ahnendorp, der ligner originale. Jeg har aldrig set dem bøje originale type4 stødstænger.
Min næste tunede motor vil køre med stålstødstænger og nul. Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Okay.
Jeg har lige bestilt stødstænger i alu til min 2.4 og den kommer til at køre med dobbeltfjedre, så må vi se hvordan det går ...og lyder :-)
Det er dem der hedder 3/8" SUPER-HD Aluminum Pushrods som Aircooled.net påstår kan klare 9500 omdrejninger med dobbeltfjedre.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har altid kørt med 0 på stål stødstænger (akkurat så løst/stramt at man kunne dreje stødstangen med fingerspidserne). Så holder ventilen også åben i længere tid (og lidt mere løft), end hvis de stod på 0.10. . . . Gratis hk!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ved godt at chromdelene passer af helvede til, men synes at en buggy skal skinne lidt, og med lidt 2K klar lak oven på chromen, holder den lidt længere. Nu må jeg se om jeg skifter de rør, men i skal have mange tak for hjælpen gutter....:-)


Reply

You must log in to post.